Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@12:37:23 GMT

گوآیدو باز هم ارتش ونزوئلا را به نافرمانی فراخواند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۴۴۶۴

گوآیدو باز هم ارتش ونزوئلا را به نافرمانی فراخواند

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در گرهمایی اول هفته با درخواست دوباره از ارتش ونزوئلا برای پایان دادن به حمایت از دولت نیکولاس مادورو، اعتراضات گسترده روز چهارشنبه برای عزل رئیس‌جمهوری کنونی ونزوئلا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا شنبه در یک گردهمایی در کاراکاس گفت، حمایت این ارتش برای عزل نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا "ضرورت" دارد اما "زمان می‌گذرد و صبر ابدی نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" او به رهبران نظامی کشورش یادآوری کرد که "فرصتی تاریخی روی دوش آنها قرار دارد."

با وجود حمایت بیش از ۵۰ کشور که گوآیدو را به عنوان "رئیس‌جمهوری موقت" به رسمیت شناختند، این چهره اپوزیسیون همچنان نتوانسته است کوچکترین خللی بر سلطه مادورو بر ارتشی وارد آورد که به نگه داشتن مادورو در قدرت در کنار متحدانی نظیر روسیه و چین ادامه می‌دهد.

گوآیدو تلاش دارد فشار اعتراضات خیابانی بر دولت مادورو را با اعتراضات گسترده اضطراری روز چهارشنبه حفظ کند و به گفته او، "این بزرگترین اعتراضات تاریخ این کشور" می‌شود. دولت کاراکاس هم خواستار تجمع اعتراضی حامیان مادورو در همان روز شده است.

روز شنبه هزاران تن از حامیان مادورو در واکنش به درخواست حزب حاکم سوسیالیست و برای شادمانی از خروج کشورشان از سازمان کشورهای آمریکایی به خیابان‌ها آمدند. کاراکاس از ۲۰۱۷ روند خروج از این نهاد که آن را به مشارکت در کمپین تحت امر آمریکا برای بی‌ثبات کردن دولتش متهم می‌کند، آغاز کرده بود.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی توییتری نوشت: "مردم سخت‌کوش برای شادمانی از خروج رسمی از دفتر استعماری آمریکا موسوم به اوای‌اس بسیج شدند." آخرین نمایندگان مادورو در این نهاد پس از رای دهم آوریل اوای‌اس برای پذیرش گزینه مورد نظر گوآیدو تا زمان برگزاری انتخابات جدید در ونزوئلا از آن خارج شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نیکولاس مادورو ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۴۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران

به گزارش تابناک، خبرگزاری رویترز نوشت: اورسولا فون در لاین روز دوشنبه پس از دیدار با شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین، در گفت‌وگو با خبرنگاران ادعا کرد: «بر این باوریم که چین می‌تواند نقش مهمی در محدود کردن گسترش غیرمسئولانه موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی ایفا کند.»

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون اروپا همچنین خوستار برقراری آتش‌بس در درگیری میان رژیم اسرائیل و حماس شد.

امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه امروز در کاخ الیزه با همتای چینی خود جین‌پینگ و فون در لاین در نشستی سه‌جانبه با محوریت روابط اروپا و چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

تارنمای روزنامه گاردین پیشتر با اعلام آغاز این دیدار سه جانبه به نقل از فون درلاین نوشت: اتحادیه اروپا و چین به دنبال روابط حسنه بوده و با توجه به اهمیت جهانی چین، تعامل ما کلید تضمین احترام متقابل، پیشگیری از سوء تفاهم و یافتن راه حل چالش های جهانی است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که رئیس‌جمهوری چین برای نخستین بار در پنج سال اخیر به اروپا سفر کرده و این سفر با افزایش تنش‌های تجاری همزمان شده است.

بروکسل مشغول تحقیق از برخی صنایع چینی از جمله در زمینه صادرات وسائل نقلیه برقی است و پکن نیز اقدام مشابهی را در خصوص واردات مشروبات الکلی از فرانسه در دست دارد.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • برزیل و ونزوئلا حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کردند
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • حدیث روز | نتیجه نافرمانی پدر و مادر
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • رسالت امام صادق (ع) انفجار علمی بود
  • دیدار رئیس دفتر نظامی فرمانده کل قوا و فرمانده نیروی هوایی ارتش با خانواده شهید زاهدی