Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید قبادی دانا در همایش بزرگداشت روز روانشناس و مشاوره گفت: این همایش با حضور مسؤولان سازمان بهزیستی، انجمن های تخصصی روانشناسی، نظام روانشناسی، شهرداری، خانه روانشناسان و حرف یاورانه و سایر مجموعه های مرتبط برگزار شده است.

وی افزود: هدف از برگزاری این همایش، پیشگیری از آسیب های روانی، اجتماعی و مشارکت در مدیریت بحران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبادی دانا تأکید کرد: باید پیشگیری را با جدیت مورد توجه قرار داد و اجازه ندهیم این مشکلات و بیماری‌ها عود کند.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت عدم رشد و تکامل یکپارچه در دوران کودکی، نابرابری و پایمال شدن حقوق شهروندی، عدم مهارت های زندگی، والدین دچار مخاطرات و مشکلات بسیار را از جمله عوامل بر هم زننده سلامت روان می داند.

قبادی دانا، هدف سازمان بهزیستی برای شرکت در این همایش را ، ایجاد انسجام بین بخش های مختلف فعال در حوزه روانشناسی و مشاوره در کنار سایر مجموعه ها از جمله منظومه روانشناسی و مشاوره سازمان نظام روانشناسی با اتکا به ظرفیت مؤسسه تحت نظارت وتوسعه یافته عنوان کرد.

وی گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی سلامت اجتماعی اقداماتی را در راستای کارشناسی اجتماعی و همچنین ارائه خدمات به آسیب دیدگان در سال‌های اخیر انجام داده است که این برنامه‌ها در دفتر مشاوره سازمان پیگیری و اجرا می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: ارائه خدمات مشاوره حضوری از جمله اقداماتی بوده که از سال ۷۱ در سازمان بهزیستی کلید خورد و  اولین مرکز دولتی در جوادیه فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه نیز ۱۰۳ مرکز دولت و همچنین هزار و ۹۰۰ مرکز غیردولتی در حوزه مشاوره و سلامت اجتماعی فعالیت خود را آغاز کردند.

به اعتقاد وی، امروز جامعه روانشناسی کشور نیاز دارد تا با وحدت و یکپارچگی مجموعه های روانشناسی به منظور توسعه حرفه ای و حفظ جایگاه ها در پیشبرد اهداف تعیین شده قدم بردارد.

وی همچنین گفت: به منظور تحکیم جایگاه حاکمیتی بهزیستی در توسعه فعالیت های روانشناختی و مشاوره ای، تفاهم نامه ای با دستگاه‌های درگیر از جمله وزارت ورزش و جوانان، نیروی انتظامی و وزارت آموزش و پرورش منعقد می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بهزیستی سیل بحران وحید قبادی دانا آـسیب روانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۵۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه بحران پیری جمعیت در کمین است، گفت: پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید.

فاطمه ذوالفقاری در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه اگر وضعیت به همین منوال باشد به زودی پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید، تصریح کرد: بدون شک هیچ بحرانی خطرناک‌تر از بحران پیری جمعیت برای ایران نیست.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی می‌توان از بحران جمعیت عبور کرد، عنوان کرد: جمعیت هر کشوری از مهمترین سرمایه‌های آن مرز و بوم محسوب می‌شود.

این کارشناس جمعیت و خانواده با تاکید براینکه بدون شک نیروی انسانی در ساختن جامعه جوان، نقش بسزایی خواهد داشت، گفت: از بانوان و رابطین فعالی در روستاها می‌توان بهره برد که در زمینه ترویج فرزندآوری می‌توانند کمک شایانی داشته باشند.

ذوالفقاری اظهار کرد: طی چند سال آینده کشور با یکی از مهمترین چالش‌ها به نام بحران پیری جمعیت مواجه خواهد شد، افزود: بدون شک اگر بحران سالمندی و پیری مدیریت نشود تبدیل به ابر بحران خواهد شد.

این کارشناس جمعیت و خانواده افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری باید در جهت جهاد تبیین گام برداشته شود تا بتوان این بحران را مدیریت کرد.

وی افزود: جهش خوبی برای خدمت‌رسانی در جهت افزایش جمعیت توسط مدیران برداشته شده که به سمت رشد پیش رویم اما باز هم تلاش بسیاری را می‌طلبد که شیب نزولی به سمت تثبیت و سپس صعودی بُرده شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: ایران دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی را در زمینه‌های علمی، پزشکی و... به دست آورده که مرهون تلاش جوانان این سرزمین است.

وی تصریح کرد: چالش‌های تک فرزندی باید بررسی و مسائل و مشکلات شناسایی و اولویت‌بندی شود تا از چاله جمعیتی خارج شویم.

این کارشناس جمعیت و خانواده با بیان اینکه هرچند نگرش مردم به فرزندآوری نسبت به گذشته تغییر کرده است اما هنوز وضعیت مطلوب نیست، گفت: فرهنگ‌سازی راه‌حل رهایی از چاله جمعیتی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • خودکشی ایرانی ها، کمتر از میانگین جهانی
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • خودکشی در ۲۳ کشور دنیا جرم و اجرای کامل سند ملی خودکشی در ایران ضروری است
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • رشته روانشناسی از شکل سنتی فاصله می‌گیرد/ افزایش تعداد کلینیک‌های درمانی