Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:18:35 GMT

دست به دست شدن پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۵۴۵۷

دست به دست شدن پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان

در حالی که پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران واگذار شده بود، مجدداً و براساس لایحه بودجه سال ۹۸ به شرکت ساخت واگذار شد.

به گزارش ایسنا، سعید رسولی در همایش «ایمنی در راه‌آهن» که صبح امروز در محل ساختمان مرکزی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد با اشاره به اینکه در سیل اخیر راه‌آهن کمترین میزان خسارت را در بخش حمل و نقل به خود دید، اظهار کرد: هنوز ارزیابی دقیقی از خسارت‌های وارد شده پس از سیل اخیر در دست نیست چرا که درآق‌قلا همچنان آبگرفتگی ادامه دارد و باید مسئله خروج آب به طور کامل حل شود و پس از آن ارزیابی‌های دقیق صورت گیرد اما بر اساس برآوردهای اولیه حوزه ریلی کمترین میزان خسارت را در بین بخش‌های مختلف حمل و نقل به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این راستا تیم‌های کارشناسی به محل وقوع سیل اعزام شده تا علاوه بر برآورد دقیق، وضعیت ایمنی شبکه ریلی را بررسی کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اشاره به اینکه ایمنی زیربنای توسعه است و آمار تلفات و حوادث ریلی بسیار کم بوده و رقم قابل قبولی است، گفت: باید همین رقم نیز کاهش یابد و میزان تلفات بخش ریلی کم شود که این مسئله نیازمند سرمایه‌گذاری و فرهنگ‌سازی است.

رسولی افزود: برای ارتقا ایمنی می‌توانیم چند استراتژی را مد نظر قرار دهیم که هوشمندسازی حمل و نقل، افزایش سهم حمل و نقل ریلی، ارتقا سطح کیفی خدمات حمل و نقل همگانی و توجه به سهم عوامل انسانی از جمله این استراتژی‌هاست.

وی با تأکید بر اینکه مجموعه بخش‌های کشور از سیل اخیر درس‌های بسیار خوبی فرا گرفتند، خاطر نشان کرد: آسیب‌پذیری شبکه ریلی در حوادث غیرمترقبه پایین‌تر از سایر شقوق حمل و نقل است و خوشبختانه تنها سهم کوچکی از خسارت‌ها به حمل و نقل ریلی اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه باید بیش از پیش به نقش حمل و نقل ریلی در کشور توجه داشت، اظهار کرد: ۱۶ الی ۱۷ هزار تلفات جاده‌ای در کشور آمار زیبنده‌ای نیست و باید حمل و نقل ریلی با توجه بیشتری جهت انجام فعالیت‌ها مد نظر قرار گیرد.

رسولی همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران و در مورد آخرین وضعیت شرکت قطارهای حومه‌ای اعلام کرد: اساسنامه شرکت قطارهای حومه‌ای به تصویب رسیده است و مقدمات تشکیل آن در حال انجام است که امیدواریم در سال جاری نهایی شود.

وی در مورد آخرین وضعیت پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان نیز بیان کرد: سرعت یکی از مؤلفه‌های جذب مسافر است و در اکثر مسیرها سعی داریم که بهبود وضعیت سرعت و زمان را در دستور کار قرار دهیم و علاوه بر این ایمنی مسیر را به نحو مطلوبی رعایت کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: بخشی از پروژه قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان طی شده است اما به دلیل مشکلات فاینانس با توقف روبرو شد و در نهایت سال گذشته بود که بر اساس لایحه بودجه از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قطار پرسرعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۵۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم

پس از دو هفته قطار اولین محموله از بار افغانستان به ترکیه توسط لوکوموتیو از مرز شمتیق خارج شد و بار دوم نیز به زودی خارج خواهد شد.

رضا شهریاری معاون بین الملل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، درباره حرکت اولین محموله قطار افغانستان_ترکیه گفت: اولین قطار ترانزیتی افغانستان شامل ۱۰ واگن ماده معدنی تالک دیروز مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ پس از دو هفته توقف بدلیل نا هماهنگی بوجود آمده در شرکت راه آهن، با دستور رئیس محترم دفتر ریاست جمهوری، وزیر محترم راه و شهرسازی و نامه ابلاغی نماینده ویژه محترم وزیر در امور افغانستان به مجموعه‌های ذیربط و با پیگیری‌های نماینده ویژه محترم رئیس جمهور در افغانستان و مساعدت استاندار خراسان رضوی از مرز شمتیغ ایران راهی مرز ریلی جمهوری اسلامی ایران با ترکیه (مرز رازی) شد.

وی افزود: این بار شامل ۱۵ واگن دیگر نیز بوده که در ایستگاه روزنک افغانستان بارگیری شده و آماده ارسال به سمت مرز ریلی شمتیغ می‌باشد.

شهریاری در پاسخ به سوال دانشجو که فکر می‌کنید چه زمانی بار به طور کامل منتقل میشود، گفت: منتظر تخصیص لوکوموتیو دوم هستیم تا این بار ترانزیتی به طور کامل به شهر بیلیجیک ترکیه برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • ۱۰ واگن جدا شده محموله های ترانزیتی افغانستان به مرز رازی رسید
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه از تهران گذشت/ آمادگی راه‌آهن برای حمل محموله‌های بعدی
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • فاجعه در حمل و نقل ریلی یزد
  • خروج قطار افغانستان_ترکیه از مرز شمتیق+فیلم