Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان خدادادی (رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر فرهنگسازی برای مقابله با معضل خشونت در کشور گفت: برای برخورد با خشونت خلاء قانونی نداریم و نیاز جامعه امروز ما فقط فرهنگسازی است.

وی با بیان اینکه مقابله با خشونت جزو ۵ محور اصلی برای برنامه‌ریزی است، افزود: متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که میزان خشونت ظرف ۵ سال گذشته در کشور افزایش چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: خیلی‌ها بر این باورند که باید قوانین بازدارنده و سختگیرانه‌تری در این حوزه اعمال شود، در حالی که ما قوانین بازدارنده زیادی در این حوزه داریم و اگرچه وجود قوانین لازم و اثرگذار است، اما کافی نیست.

خدادادی با اشاره به نقش اثرگذار بحران‌های اجتماعی و اقتصادی بویژه بیکاری در بروز خشونت تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۶۷ درصد رفتارهای خشونت‌آمیز در کشور توسط افراد بیکار رخ داده است.

 وی با اشاره به این مطلب که یکی از زیر ساخت‌های خشونت، فشارهای اقتصادی در جامعه است، گفت: در شرایطی که کشور با بحران اقتصادی رو بروست، قطعا رفتارهای خشونت آمیز نیز در جامعه افزایش خواهد یافت و تنها راهکار موجود آن است که برای رفع مشکلات اقتصادی بویژه بیکاری تلاش کنیم.

او یادآور شد: نرخ جمعیت در افزایش خشونت شهرها موثر است و به تبع تهران با وسعت جمعیت و میزان مهاجرت بالا بیشترین آمار خشونت در کشور را دارد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس همچنین با اشاره به توجه ویژه این کمیسیون در ۳ سال اخیر برای پرداختن به معضل خشونت گفت: در همین راستا جلسات زیادی را با کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و سایر نهادهای مرتبط برگزار کرده‌ایم و آنچه از دل این جلسات بیرون آمد، این است که پرداختن به این موضوع نیاز مبرمی به فرهنگسازی دارد.

وی به نقش دولتمردان در این راستا اشاره کرد و گفت: گرچه پرداختن به خشونت یک موضوع فرابخشی است، اما دولتمردان باید به رفع نیازهای اجتماعی و اقتصادی مردم برای حل این مسئله همت گمارند.

خدادادی ایجاد فضای شادی و نشاط در کشور را برای بهبود شرایط روحی در جامعه الزامی دانست، گفت: مشکلی که در این حوزه داریم عدم هماهنگی و یکدست نبودن سازمان‌ها و نهادهای مرتبط است که مانع پیشبرد اهداف می‌شود.

وی همچنین نقش نیروی انتظامی در جامعه را یادآور شد و گفت: نیروی انتظامی گرچه یک نیروی حاکمیتی است، اما نحوه برخورد و تعامل آنها با جامعه زمینه نشاط و آرامش را در بین مردم افزایش می‌دهد.

خدادادی همچنین به نقش سازمان‌های مردم نهاد و پای کار آمدن خود مردم اشاره کرد و گفت: بی‌شک سازمان‌های مردم نهاد نقش مهمی در آموزش‌ها دارند و حالا که نیاز مبرمی به فرهنگسازی داریم، باید از این پتانسیل برای رسیدن به شرایط مطلوب کمال استفاده را ببریم.

خدادادی با اذعان به اینکه در رفع معضل خشونت، افراد نقش اثرگذارتری نسبت به حاکمیت دارند، اظهار کرد: در گذشته بسیاری از مشکلات و خشونت‌ها توسط خود مردم و به صورت کدخدامنشانه حل می‌شد که امیدواریم بها دادن به سازمان‌های مردم نهاد و ان جی اوها همین شرایط را برای جامعه کنونی ایران فراهم کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خشونت رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۵۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان

کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، کاربران فضای مجازی به برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا با دانشجویان واکنش نشان دادند.پس از تحصن دانشجویان آمریکایی در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی، پلیس آمریکا برای متفرق کردن آن‌ها با خشونت به مقابله با آن‌ها پرداخت

 

.

 

تهیه شده در اداره کل رسانه های نوین خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

دیگر خبرها

  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط شامل یک درصد از افراد جامعه است
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر