Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حمایت تمام قد آمریکا و متحدانش از گروه تروریستی که خودشان پرورش دادند، بر هیچ کس پوشیده نیست. از داعش صحبت می‌کنیم که مدت‌های طولانی از جانب آمریکا، عربستان و انگلیس تغذیه شد تا مجری برنامه‌های جنایتکارانه آنها در کشورهایی چون سوریه و عراق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داعش در نقش اصلی خود از یک سو و کشورهای نامبرده در نقش یک قهرمان مبارزه با تروریسم از سویی دیگر به قتل عام این مردم بی‌دفاع پرداختند. بیش از ۱۶۰۰ غیرنظامی در حملات آمریکا و متحدانش به شهر رقه در سوریه کشته شدند. این آماری است که سازمان عفو بین‌الملل و پژوهشکده جنگ‌های هوائی به آن دست یافته‌اند. رقه به مدت سه سال در اشغال داعش بود و پایتخت خلافت خودخوانده این گروه به شمار می رفت.

درست هنگامی که داعش در اجرای نقش یک گروه تروریستی مستقل سنگ تمام گذاشته بود، شیاطین در لباس فرشتگان نجات از راه رسیدند تا  در قامت یک قهرمان نجاتگر ظاهر شوند. همه چیز درست پیش می‌رفت، فقط در این برنامه یک اشکال کوچک وجود داشت که ماهیت نقشه آنها را برملا کرد. دستاورد عملیات نمایشی نجات آنها تنها افزایش تلفات بود، به طوری که کار نیمه تمام داعش را به پایان می‌رساندند. شاید بهتر است اینطور بیان کنیم که اگر عده‌ای از مردم سوریه از دست تروریست‌ها جان سالم به‌درمی‌بردند آمریکا و متحدانش به بهانه مقابله با تروریسم این مردم بی‌گناه را بمباران می‌کردند.

در گزارشی تازه منتشر شده از سایت بی بی سی مهرداد فرهمند به شرح جزئیاتی در این باره پرداخته است. فرهمند می‌گوید:

رقه اکنون ویران‌ترین شهر جهان است، آمریکا علاوه بر بمباران هوایی ارتش آمریکا چهار ماه بی‌وقفه رقه را زیر آتش‌باران توپخانه گرفت. ۳۰ هزار گلوله توپ به این شهر شلیک کرد. به عبارتی پرحجم‌ترین آتش توپخانه‌ای از جنگ ویتنام تاکنون، توپخانه‌ای که هدایت شونده نیست و تا یکصد متر امکان خطا دارد.

در این چهار ماه از خرداد تا مهر دو سال پیش حدود هشتاد درصد رقه غیرقابل سکونت شد، ۱۱ هزار بنا فرو ریخت، ساختمان‌هایی که بیشتر ساکنانشان غیرنظامی بودند.

نمونه‌ای از آن بنایی پنج طبقه است که ساکنانش از ترس بمباران به زیر زمین پناه برده‌اند، اما هواپیما‌های آمریکا و متحدانش آنقدر به بمباران این ساختمان ادامه دادند که ۳۲ نفر از جمله ۲۰ کودک در پناهگاه جان خود را از دست دادند.

در بمباران بعدی نیز همسایگان آن‌ها جان دادند و این بار ۲۷ غیرنظامی. در تحقیقات عفو بین الملل و پژوهشکده جنگ هوایی ۳۰۰۰ داوطلب از ۱۲۴ هزار کشور بیش از سه هزار فیلم و عکس ماهواره‌ای را بررسی و تک تک بنا‌های بمباران شده را شناسایی کردند.

بازرسان عفو بین الملل و جنگ هوایی سپس به رقه رفته و دو ماه تحقیقات میدانی کردند و با بیش از چهارصد نفر که از بمباران‌ها جان سالم به در برده بودند به مصاحبه پرداختند. رقه که تا پنج سال پیش نامش آنچنان شناخته شده نبود. اکنون به عنوان حماسه‌ای انسانی از آن یاد می‌شود. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: داعش آمریکا تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع سوریه امروز یکشنبه اعلام کرد که جنگ افزارها و پهپادهای تروریستها را در حومه حلب و ادلب هدف قرار داده است.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه آمده است: در راستای ماموریت محوله در مقابله با حملات متوالی تروریستها، نیروهای ارتش سوریه در حومه حلب و ادلب و با استفاده از پهپاد، ادوات و تجهیزات تروریستها را هدف قرار داده و منهدم کردند.

در جریان این عملیات شماری از تروریستها به هلاکت رسیده و برخی دیگر زخمی شدند.

همچنین طبق بیانیه وزارت دفاع سوریه، نیروهای ارتش این کشور در حومه لاذقیه موفق به انهدام چند پهپاد تروریستها شدند. تروریستها قصد داشتند حملات پهپادی انجام دهند.

کد خبر 6091455

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • طوفانی که پرده‌ها را کنار زد
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد