Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بيرجند - ايرنا - نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي و امام جمعه بيرجند گفت: اشتغال پايدار در روستاها نيازمند طرحي جامع است که بايد مورد شناسايي قرار گيرد.

به گزارش روابط عمومي دفتر نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي، حجت الاسلام و المسلمين سيد عليرضا عبادي روز يکشنبه در ديدار اعضاي شوراي اسلامي و جمعي از معتمدين روستاي خراشاد افزود: مدت هاست که مسئولان سخن از اعتباراتي براي اشتغال روستايي مي زنند و رهبر انقلاب نيز امسال را سال رونق توليد ناميده اند که اميد است گام هاي بلندي در اين رابطه برداشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه بايد اشتغال روستايي را جدي بگيريم، گفت: اگر بتوان طرح هايي به صورت طبقه بندي شده در رابطه با نوع پيشرفت هر روستا جمع آوري کرد و آن را در اختيار کارشناسان قرار داد تا نظرات خود را اعلام کنند بسيار مفيد خواهد بود، زيرا در آن صورت مي توانيم از مسئولان ذيربط دعوت کنيم تا گزارشات خود را ارايه و تذکراتي را در خصوص جدي گرفتن طرح ها به آن بدهيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي با اشاره به مساله اعتبار و در اختيار قرار دادن زمين براي ساخت و سازهاي مناسب، اظهار داشت: در کشور و منطقه کويري که ما زندگي مي کنيم زمين هاي بسياري وجود دارد اما متاسفانه بر روي واگذاري زمين سخت مي گيرند و اين به هيچ عنوان قابل قبول نيست.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي تصريح کرد: بحث سوء استفاده از زمين و قيمت هاي استثنايي برخي مناطق، چيز ديگري است اما در فقه اسلام يک روستا، تنها به عنوان روستا تعريف نشده بلکه با عنوان حريم روستا آمده است، لذا روستا بايد با همه آنچه که اهالي به آن نياز دارند در اختيار روستائيان قرار گيرد و اين موضوعي است که قريب به 2 سال است با اداره منابع طبيعي در حال گفت و گو و حل آن هستيم.
وي گفت: مقامات و مسئولان وزارتخانه ها در رابطه با اشتغال يک نفر، حرف از ميليون ها تومان مي زنند اما اکنون مي بينيم با اقدامي که شما انجام داده ايد با کمترين هزينه و نزديک به 2 ميليون تومان مي شود يک خانواده را به اشتغال پايدار رساند و اين با آنچه مسئولان مي گويند بسيار تفاوت دارد.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي عنوان کرد: درخواست مي کنم تا نقدها و آرمان هايي که مي تواند کارساز شود و آنچه براي رسيدن به موفقيت به آن عمل کرده ايد را به صورت مکتوب ارايه کنيد زيرا اين از ديدگاه آن دسته از افرادي که دم از اقتصاد و تخصص مي زنند بسيار متفاوت است.
حجت الاسلام و المسلمين عبادي افزود: در هر روستا با توجه به شرايط خاص خودش مي توان اشتغال پايداري ايجاد کرد اما ابتدا بايد شناسايي شوند و در سطح استان طرح جامعي پايه گذاري شود، لذا اين مساله بايد جدي گرفته شود.
وي ادامه داد: سعي خواهيم کرد تا طرح هاي ارايه شده از طرف شما به دست اهلش که همان اعضاي شوراي اسلامي و ديگر مسئولان اشتغال است برسد و مسئولان ذي ربط را نيز در رابطه با اعتبارات مشاغل روستايي و اينکه تاکنون چه کرده اند و مي خواهند در ادامه چه اقداماتي انجام دهند، مورد سوال قرار دهيم.
نماينده ولي فقيه در خراسان جنوبي يادآور شد: روستاي خراشاد از مدت ها پيش به عنوان يزد منطقه معروف بوده و اکنون نيز اينگونه است که اميدواريم در پيشرفت باقي روستاها نيز کمک شود.
3215 * 6054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم ۸۲.۹۵ درصد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ با رشد حدودا ۴درصدی در ۲ سال و نیم گذشته، به ۸۶.۸۴ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، آبرسانی به روستاها و رفع تنش‌های آبی جمعیت روستایی کشور را می‌توان از جمله دستاوردهای غیرقابل انکار دولت مردمی دانست. در ابتدای دولت 10 هزار روستا شناسایی شد که به آب شرب سالم به صورت پایدار دسترسی نداشتند و طرحی با نام "جهاد آبرسانی" در دولت سیزدهم شکل گرفت تا آبرسانی به این روستاها به صورت پایدار محقق شود.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این خصوص اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی از پروژه‌های ویژه وزارت نیرو و تسریع در اتمام آن از تأکیدات مهم رئیس جمهوری برای تامین پایدار آب شرب و بهداشت روستاهای کشور است که در فاز اول این طرح تا به امروز 10 هزار روستای دارای تنش آبی شناسایی شده و نزدیک به 50 درصد آنها یعنی 5000 روستا از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

امینی با اشاره به اینکه برای این طرح در فاز اول اعتباری معادل 50 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است گفت: اعتباری که تاکنون برای این طرح به تصویب رسیده 22 هزار میلیارد تومان بوده که 16 هزار میلیارد از این اعتبار تخصیص یافته و هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از پیشرفت فیزیکی 46 درصدی این طرح خبر داد و اضافه کرد: مشارکت خیرین در طرح جهاد آبرسانی قابل توجه بوده، به صورتی که احداث تاسیسات آبرسانی 631 روستا از 5 هزار روستای یادشده توسط خیرین انجام شده است.

امینی با بیان اینکه مجمع خیرین آبرسان در 14 استان ثبت و تشکیل شده است، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه با خیرین و صنایع و نهادهای انقلابی برای مشارکت در  طرح آب‌رسانی به 2300 روستا تاکنون انجام شده است.

میزان جمعیت تحت پوشش آب روستایی که در ابتدای دولت سیزدهم 82.95 درصد بود، در پایان سال 1402 با رشد حدودا 4درصدی در 2 سال و نیم گذشته، به 86.84 درصد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد
  • کمک انجمن حمایت از زندانیان اصفهان به خانواده ۱۸۰۰ زندانی
  • تامین آب پایدار روستا‌های بخش گابریک نیازمند تخصیص اعتبار
  • طرح ملی جهاد آبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • طرح ملی جهادآبرسانی امیدبخش روستا‌های تشنه خراسان شمالی
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • ایجاد اشتغال پایدار از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول