Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر لزوم دادن آموزش‌های لازم به مردم در مناطق سیل زده برای مقابله با بیماری‌های واگیردار گفت که مردم در دادن اقلام و کمک‌رسانی‌های خود از پشه‌بند غافل نشوند.

ابوالفضل سروش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار اخیر وزارت بهداشت درباره احتمال بروز مشکلات در مناطق سیل زده با گرم شدن هوا و آمدن حیوانات به سطح آب گفت: ما بازدیدی از روند امدادرسانی در مناطق سیل زده مازندران و لرستان داشتیم که حکایت از عملکرد خوب دانشگاه‌های علوم پزشکی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مناطق پیشگیری‌ها به خوبی انجام شده و تلاش شده که از وقوع بیماری‌های مسری جلوگیری شود به همین دلیل به نظر می‌رسد که مشکلی از لحاظ شیوع این بیماری‌ها به وجود نیاید.

وی با بیان اینکه «دانشگاه‌های علوم پزشکی در مناطق سیل زده با انجام اقداماتی همچون آهک‌ پاشی و ضد عفونی و آموزش به مردم سیل زده روند خوبی را طی کرده است»، گفت: علیرغم تمامی این اقدامات هیچ چیزی مهم‌تر از آموزش به مردم سیل زده جهت جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار نیست. به نظرم مردم در ارسال اقلام امدادی خود پشه‌بند هم لحاظ کنند و مسئولان نیز به این موضوع توجه کنند به خصوص در استان‌های سیل زده جنوبی که از چند روز دیگر هوا گرم شده و احتمال عقرب‌زدگی و مارگزیدگی زیاد می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران بهاری از فردا در استان قزوین

مهدی آخوندی کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهند که برای امروز همچنان با گذر امواج تراز میانی جو آسمان استان نیمه ابر تای ابری خواهد بود و در برخی مناطق احتمال بارش پراکنده باران وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس فردا هم با گذر سامانه بارشی از استان شاهد بارش باران، رگبار، رعد و برق و وزش باد‌های لحظه‌ای خواهیم بود.

به گفته کارشناس هواشناسی استان قزوین، عمده فعالیت این سامانه در ساعات بعد از ظهرو شب جمعه خواهد بود.

آخوندی افزود: بارش‌ها در برخی مناطق شدت بیشتری دارد به همین منظور احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

وی گفت: پدیده غالب در روز شنبه وزش باد‌های نسبتا شدید خواهد بود و در این مدت پدیده مه به ویژه در ارتفاعات شمالی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان قزوین گفت: تغییرات محسوسی نداریم و با توجه به ابری بودن آسمان دمای بیشینه کمی کاهش می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • باران بهاری از فردا در استان قزوین
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • تداوم بارش در ۲۴ استان
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان