Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،بحث ورود بانوان به ورزشگاه ها با تصدی گری شهیندخت مولاوردی بر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری شکل گرفت و با ورود برخی از افراد با افکاری غربگرایانه و فمینیستی در فضای مجازی بازاری داغ پیدا کرد.
این موضوع آنچنان مورد توجه قرار گرفت که معاون سابق رئیس جمهور در حوزه زنان و خانواده در گفت وگویی با رسانه ها آن را اولویت اول مطالبات زنان ایرانی دانست و بعد وی نیز معصومه ابتکار بر همین خواسته که آن را از حقوق زنان ! می داند، تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته قابل توجه در این مطالبه گری ناشیانه که حتی می توان آن را منافقانه و حتی ناقض حقوق زن دانست، نادیده انگاشته شدن مهم ترین حقوق ها و مطالبات واقعی زنان است. مطالباتی که تا کنون به آنها نه تنها وقعی نهاده نشده بلکه از آنها حرفی هم به میان نیامده است.
در آن دوران ایجاد هیاهوی رسانه ای به ویژه رسانه های مجازی برای ورود بانوان به ورزشگاه از سوی برخی دیگر از فعالان حوزه زنان، نوعی وادادگی به غرب و ناقض حقوق زن محسوب می شد! چرا به گفته آنها نه تنها این خواسته جزء مطالبات اصلی زنان محسوب نمی شود بلکه دارای مهندسی فکری درست نبوده و برای عملیاتی کردنش زیرساخته های فرهنگی در نظر گرفته نشده است. حتی از ابتدای شروع این بحث تا کنون ابتدایی ترین کار یعنی آماده سازی بنای ورزشگاه ها برای ورود زنان انجام نشده است.
از دیدگاه گروهی که مخالف این خواسته بودند، طرف مقابل فقط به دنبال اجرای تعهدات سازمان های بین المللی و هموار کردن مسیر برای اجرای بندهای سند ۲۰۳۰ است که زن ایرانی را به مثابه یک زن غربی به قهقرای شعار برابری زن و مرد می کشاند و در این راستا برای جلب نظر عده ای معدود به دنبال مطرح کردن مطالباتی سخیف در قالب حقوق زنان است.
تمام این کنش و واکنش ها کار را به ورود حوزه های علمیه، مراجع تقلید و مجلس شورای اسلامی کشاند تا جایی که نه تنها بانوان مجلسی به دفاع تمام قد از این مطالبه بر آمدند که حتی تصویر پرونه سلحشوری با همسرش نشسته درچمن ورزشگاه آزادی و سفر وی با هزینه شخصی به جام جهانی روسیه به عنوان ناظر واکنش های زیادی از سوی کاربران شبکه های مجازی به دنبال داشت.
اصرار وی برای سفر به روسیه به عنوان ناظر در حالیکه سایر نمایندگانی که قرار بود در این سفر حضور داشته باشند، انصراف خود را به دلیل هزینه بالا و غیبت دو هفته ای از مجلس، اعلام کرده بودند، خود بیانگر اعمال فشار طرفداران تفکر حضور زنان در ورزشگاه ها دانست که ساده لوحانه به دنبال اجرایی کردن مفاد تعهدات بین المللی شان در ایران بودند و قاعدتا هستند!.
اما آنچه باعث می شود صاحبان افکار فمینیستی برابری حقوق زن و مرد بر طبل توخالی ورود زنان به ورزشگاه ها بکوبند، در پس نادیده انگاشتن واقعیت هایی است که چند روز گذشته در بازی فوتبال پرسپولیس و سپاهان اصفهان دیده شد.
این بازی چهره خشن فوتبال -که در واقع از پرمخاطب ترین ورزش هایی است که با درگیری های لفظی، کوری خوانی و حتی خشونت فیزیکی .. همراه است- و ناامنی اخلاقی، جسمی و روحی موجود در آن را به خوبی نشان داد. ورزشگاه آزادی به عینه صحنه کارزاری خونین شده بود که بدترین توهین های کلامی و خطرناک ترین زد و خوردها در آن صورت گرفت و بدتر از آن بنابرگرفته حاضرین پشت صحنه های عجیب قبل از بازی چون: فروش انواع روانگردان ها و مواد مخدر صنعتی، مشروبات الکلی و فروش بیش از ظرفیت بلیط و ورود برخی از اراذل و اوباش به ورزشگاه .. رو شد.
تصاویر گرفته شده از خشونت در ورزشگاه ها و اخص فوتبال، میزان خشم کلامی و خشونت رفتاری تماشاگران، حتی خود بازیکنان و مربیان راه را برای این زیاده گویی که اگر زنان باشند فضای ورزشگاه با حضور آنان با ملاحظات بیشتر رفتاری و کلامی از سوی تماشاگران رو به رو خواهد شد را رد می کند! این خشم که حتی با حضور نیروی انتظامی به سختی مهار می شود چگونه با حضور زنان مدیریت شده و تلطیف می گردد!
فرد معتاد به روانگردان و مست لایعقل، اراذل و اوباشی که بدون هیچ محدودیتی روی سکوهای ورزشگاه نشسته اند چه میزان می توانند در هنگام لااوبالی گری حرمت زن را نگه داشت و به جسم و روح و فکرش تعرض نکنند!
این موارد چیزی که اگر چه بارها و بارها توسط خیرخواهان و فعالان واقعی حوزه زنان برای مخالفت طرح " ورود زنان به ورزشگاه گفته می شد» با ریشخند فمنیستی و متهم کردن مخالفان به اُمل گری، پاسخ داده شده و می شود.
اکنون باید زنانی که ندانسته و از روی هیجان طلبی به حمایت از مطرح کنندگان حق ورود زنان به ورزشگاه راه افتاده اند، پرسید این حمایان حقوق شما برای ورودتان به ورزشگاه ها و تشویق های زیر پوستی از شما برای ورود پنهان و خلاف قانون به ورزشگاه ها به جز ایجاد موج های تویتری چه کردند؟ شما جز اینکه بازیچه دست این افراد شده و از مطالبات اصلی خود غافل شوید چه بهره ای برده اید؟ باید از مطرح کنندگان و حامیان، بحث ورود زنان به ورزشگاه ها خواست اگر به راستی از مدافعان حقوق زنان هستید، فقط دو – سه مورد از حقوق واقعی زنان ایرانی، زنان سرپرست خانوار، زنان کارمند، زنان خانه دار و . را بیان کنید و بگویید برایش چه کرده اید؟/طنین یاس - رژان زندیه

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در حاشیه مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش کشور در سال ۱۴۰۲ گفت: این دیدار و نشست برای مدال‌آوران بسیار خوب و گامی در جهت پیاده کردن شعار ورزش قوی برای ایران قوی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. امروز جای تیم ملی فوتبال ایران در این نشست خالی است اگر تیم ملی ایران در قطر قهرمان می‌شد آنان نیز در این جمع بودند. البته تیم‌های ملی فوتبال ساحلی و فوتسال که به عنوان قهرمانی آسیا رسیدند، در این جمع حضور دارند.

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ساحلی ایران به عنوان سوم جهان رسیده و تیم فوتسال نیز برای نخستین بار در رده چهارم دنیا قرار گرفت. کسب این عناوین آسان نیست، زیرا کشور‌های جهان سرمایه گذاری زیادی روی ورزش دارند. بانوان فوتسال ایران نیز در جایگاه هشتم جهان قرار دارند که این یک اتفاق تاریخی است و نشان دهنده توجه ویژه ما به زنان در ورزش به شمار می‌رود. بانوان ایرانی در حالی به جایگاه هشتم برترین تیم‌های جهان رسیدند که برخی ادعا کردند که ما توجه ای به این قشر نداریم.

تاج در ادامه با اشاره به تکریم ورزشکاران در دولت کنونی گفت: کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان برای نخستین بار به صورت رسمی از تیم فوتبال ساحلی تقدیر کرد. در گذشته یکبار از این تیم تقدیر شد که به صورت غیر رسمی بود.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص نامه به وزیر ورزش و جوانان برای برگزاری لیگ سال بعد گفت: چند روز پیش وزیر ورزش و جوانان نامه‌ای در خصوص حفظ کرامت زنان در ورزشگاه به ما زد که من نیز جواب این نامه را دادم. البته در چند روز گذشته چند جلسه برای این مسئله تشکیل دادیم و با سرمایه‌گذاران استقلال و پرسپولیس نیز نشست برگزار کردیم. من نیز چهار شرط را برای برگزاری لیگ سال آینده اعلام کردم که کرامت زنان از مهمترین آن ها است. در لیگ سال بعد حتما باید بلیط فروشی الکترونیک باشد، هر هوادار روی صندلی خودش باشد و تیم‌ها نیز نهایت تلاش برای حفظ کرامت زنان را داشته باشند.

وی این را هم عنوان کرد: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود، اما باید باشگاه‌ها هواداران خود را به بهترین شکل ممکن کرامت کنند از زمان ورود تا خروج از ورزشگاه به بهترین شکل ممکن از بانوان ایران پذیرایی کنند در غیر این صورت ورود بانوان به ورزشگاه به هر قیمتی ممکن نیست.

تاج با اشاره به ورود سیستم کمک داور ویدیویی نیز اظهارداشت: ما دستگاه VAR را آوردیم و در گمرک است، اما ورزشگاه‌ها اغلب متعلق به شرکت تجهیز و توسعه است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص برخورد با خاطیان ورزشگاه‌ها گفت: یک نمونه هواداری بود که ما ۱۰ سال او را محروم کردیم. سال بعد تمام بلیط‌ها با کد ملی فروخته می‌شود و هر کسی تخلف کند به راحتی پیدا خواهد شد. هیچ تخفیفی نیز برای متخلفان در کار نیست.

تاج درباره جریمه‌های انضباطی صورت گرفته از سازمان لیگ فوتبال خاطرنشان کرد: جرائم را ارکان قضایی باید در نظر بگیرند. این جرائم هم قطعی است. امروز هم به کمیته انضباطی ابلاغ کردم و قرار است فقط کمیته انضباطی جرائم را اعلام کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • اتفاقی که فقط در ایران نگرانی دارد؛ دلواپسان به دنبال وضع دوباره ممنوعیت؟
  • نگرانی ادامه‌دار دلواپسان از حضور زنان در ورزشگاه
  • خزعلی: حضور زنان در ورزشگاه تصمیم نظام بود
  • تاج: ورود بانوان به ورزشگاه اصلا منع نمی‌شود
  • تاج: اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/ وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفظ کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • تاج:اگر کسی نمی‌تواند کرامت بانوان را حفط کند حضورش در ورزشگاه‌ها منع می‌شود/وزیر ورزش از مسائل فرهنگی باشگاه‌ها نگران است
  • مخالفت شدید روزنامه سپاه به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها
  • مخالفت شدید روزنامه وابسته به سپاه با ممنوعیت جدید ورود زنان به ورزشگاه‌ها: این یعنی اعتراف به شکست فرهنگی/ مراقب پیامدهای بین‌المللی این اقدام باشید
  • نساجی – پرسپولیس بدون حضور زنان؛ چرا؟