Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:42:43 GMT

250 پژوهشگر در همایش کارنامه چهل ساله ایران ثبت نام کردند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۶۲۷۳

250 پژوهشگر در همایش کارنامه چهل ساله ایران ثبت نام کردند

تهران - ایرنا - معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: 250 نفر از پژوهشگران برای شرکت در همایش کارنامه چهل ساله جمهوری اسلامی ایران ثبت‌نام کرده اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شجاع احمدوند درباره برگزاری نخستین همایش بین‌المللی مسائل سیاسی ایران کارنامه چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این همایش 20 سخنران این همایش از دانشگاه های ایران و دانشگاه های ایتالیا، روسیه، ترکیه، آرژانتین سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این همایش به ابتکار گروه آموزشی علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی و باهدف تحلیل علمی سیاست در ایران و ارائه راهکارها برای کمک به بهبود و رشد سیاسی برگزار می‌شود.
احمدوند یادآورشد: تلاش علمی این هماش در شناسایی و رفع بحران‌های سیاسی ایران است.
معاون دانشگاه علامه طباطبایی گفت: در طول چهل سال گذشته بحران‌های سیاسی فراوانی رخ‌داده که در مواردی باعث بی‌ثباتی سیاسی شده است و با امتداد این بحران‌ها و از آنجاکه احتمال وقوع آن‌ها در آینده نیز وجود دارد، تلاش علمی این همایش در رفع این بحران ها است.
نخستین همایش بین‌المللی مسائل سیاسی ایران کارنامه چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران؛ چالش‌ها، فرصت‌ها و راهکارها از سوی دانشگاه علامه طباطبائی 9 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
دبیر علمی این همایش با اشاره به حضور استادان و پژوهشگران داخلی و خارجی در این همایش افزود: برگزاری این همایش با ارائه مقالاتی از سوی پژوهشگران داخلی و خارجی زمینه مناسبی برای انباشت ادبیات نظری و شناخت مسائل کشور را فراهم و در راستای کمک به حل آسیب‌ها و مشکلات سیاسی می تواند موثر واقع شود.
به گفته احمدوند، کاربست روش‌های علمی سیاست در جهت حل بحران‌های سیاست عملی در ایران، تعامل و هم‌اندیشی جامعه علوم سیاسی کشور در بررسی وضعیت کارنامه سیاسی چهل‌ساله جمهوری اسلامی ایران، شناسایی چالش‌های سیاسی این دوره چهل‌ساله و به دنبال آن چالش‌های محتمل در آینده ایران از مهم ترین اهداف این همایش است.
وی مشخص کردن شرایط استفاده از فرصت‌های سیاسی برای توسعه سیاسی و نیز تعیین راهکارها و سازوکارهایی در جهت عبور از چالش‌ها و فراهم آوردن فرصت‌های سیاسی در جهت حل مشکلات جامعه را از دیگر اهداف همایش دانست.
رئیس علمی همایش در خصوص امتداد برگزاری این همایش در آینده گفت: این همایش دارای دبیرخانه دائمی در دانشگاه علامه طباطبائی است و این دبیرخانه بنا دارد که هرساله یکی از مسائل اصلی کشور را مورد ارزیابی پژوهشگران داخلی و خارجی قرار دهد.
موضوعات سالانه این همایش بنابر تحولات هرسال بازشناسی، تعریف و تعیین خواهد شد تا نتایج آن با واقعیت‌های زندگی سیاسی ایران مرتبط باشد و بتواند راه‌کارهای در جهت حل مشکلات جامعه ارائه دهد.
**9491** 1200

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشگاه علامه طباطبايي چهل سالگي انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجت الاسلام طهماسبی، دبیر علمی جشنواره علامه حلی در دهمین جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب نو قلم برگزار می‌شود، گفت: در این دوره از جشنواره بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ اثر علمی شامل کتاب، مقاله و پایان نامه به گروه‌های علمی ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها ۲۳۵ اثر به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

وی اضافه کرد: ارتقا توان و رشد پژوهشی طلاب نو قلم و کمک به طلاب جوان برای تمرین پژوهشی و ایجاد رقابت سالم علمی از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور هم در اختتامیه این جشنواره گفت: حوزه انقلابی نباید به چند موضوع محدود باقی بماند بلکه باید پژوهش‌ها به سمت نگاه جامع، اصیل و روش‌مند، با رویکرد تمدنی جدید و سبک زندگی نو و پاسخگوی انفجار‌های معرفتی باشد.

وی اضافه کرد: وضع موجود کافی نیست و حوزه باید پاسخگوی مشکلات تمدنی باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه طلبه جوان باید از امام و مبانی انقلاب الهام بگیرد و برای پایه پژوهش‌های خود از این مبانی استفاده کند، گفت: جلوه‌های انقلاب در عالم روشن است و همه این جلوه‌ها باید در پژوهش‌ها گنجانده شود.

وی افزود: نظام اسلامی نیاز به نرم افزار فکری دارد و باید بتوانیم پاسخ قوی و درخوری به مسائل کشور و شبهات و سوالات بدهیم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: طلاب جوان باید با تکمیل روش و شیوه علمی خود، در پرتو عقل گرایی با محوریت کتاب و سنت پژوهش‌ها را اجرایی کرد.

وی تاکید کرد: تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است تا بتواند طلاب را آماده ایفای نقش‌های جدید برای تولید دانش و معرفت باشند.

دیگر خبرها

  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • بررسی آراء و اندیشه های علامه مصباح یزدی در حوزه تعلیم و تربیت
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!