Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بجنورد- ايرنا- رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: سرماي اواخر هفته گذشته چهار هزار ميليارد ريال به بخش باغي و زراعي اين استان خسارت زده است.

عبدالله يوسفي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: از اين خسارات سه هزار و 840 ميليارد ريال مربوط به بخش باغي و 160 ميليارد ريال مربوط به بخش زراعي بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه بيشترين خسارت وارد شده مربوط به تاکستان ها و باغ هاي گردو است، افزود: همچنين باغهاي بادام، زردآلو، سيب و ساير محصولات نيز دچار خسارت شده اند.
وي اظهار داشت: بيشترين خسارت باغ هاي استان در شهرستان شيروان و فاروج و کمترين آن نيز در شهرستان بجنورد بوده است.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي گفت: البته با گرم شدن تدريجي هوا، باغ هاي انگور فرصت جوانه زني مجدد دارند اما اين مساله در خصوص باغ هاي گردو صدق نمي کند.
* 34 هزار و 786 هکتار از باغ ها و مزارع زير چتر بيمه
رئيس سازمان جهاد کشاورزي خراسان شمالي با بيان اينکه 34 هزار و 786 هکتار از کشتزارهاي استان بيمه هستند، گفت: از اين سطح هشت هزار و 162 هکتار باغ و 26 هزار و 624 هکتار کشتزار است.
يوسفي افزود: بر اين اساس سطح بيمه باغ هاي استان 21 درصد و مزارع 9 درصد است.
وي اظهار داشت: از مجموع سطح بيمه شده در حوزه باغي، پنج هزار و 800 هکتار مربوط به تاکستان ها است.
وي از کشاورزان خواست تا نسبت به بيمه محصولات خود اقدام کنند و افزود: با وجود تعهد دولت نسبت به پرداخت سهم باغداران در بيمه تاکستان ها، تاکداران از اين امر استقبال کمرنگي دارند.
به گزارش ايرنا 44 درصد از جمعيت 863 هزار نفري خراسان شمالي در روستاها سکونت دارند و شغل 41 درصد مردم استان وابسته به حوزه کشاورزي است.
ميزان خسارت وارد شده از ناحيه سيلاب هاي بهار امسال به بخش کشاورزي خراسان شمالي هفت هزار و 800 ميليون ريال برآورد شده بود.
خراسان شمالي 344 هزار هکتار عرصه کشاورزي دارد و سالانه بيش از يک ميليون و 500 هزار تن انواع محصول کشاورزي و دامي در اين استان توليد مي شود.
3007/5132
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر خوزستان گفت:این خسارت‌ها شامل آبگرفتگی، ریزش خوشه، خمیدگی و خوابیدگی است.

نبی پور افزود:همچنین بر اثر تگرگ موجب شکستگی دانه به برخی محصولات در این مزارع شد. 

وی ادامه داد:میزان خسارت‌ها بین ۱۰ تا ۷۰ درصد می‌باشد. 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: ۳۹۲ هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه هستند که شامل ۱۹۴ هزار گندم آبی، ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم و ۲۵ هزار سایر محصولات است.

نبی پور با اشاره آغاز ارزیابی خسارت‌ها گفت: این ارزیابی‌ها به صورت دقیق انجام و خسارت‌ها پرداحت خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سیل اردیبهشت ۴۸ هزار میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی فارس زد
  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان