Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تبریز با بیان اینکه نرخ شیوع خودکشی در طول سال‌های گذشته در دانشگاه تبریز سه دهم درصد بوده است، گفت: دلایل اقدام به خودکشی از یک استان به استان دیگر متغیر بوده و عمده‌ترین دلیل اقدام به خودکشی در بین جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز شکست عاطفی بود، البته در مجموع اقدام به خودکشی در این دانشگاه بسیار کم‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : دکتر شهرام واحدی در حاشیه نشست خبری معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به کاهش مصرف قرص ترامادول در بین دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: خوشبختانه مصرف این قرص در میان جمعیت دانشجویی استان سیر نزولی داشته و به زیر سه درصد رسیده است.
وی اضافه کرد: در برخی موارد ممکن است افراد نرمال و کاملاً سالم نیز اقدام به خودکشی کنند، در چنین مواردی دلیل خودکشی مبهم بوده و شاخص‌های روانشناختی پیش‌بینی کننده این اقدام نیستند.
عضو هیئت علمی و استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز در ادامه از کاهش رفتارهای خشونت آمیز در بین جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز خبر داد و بیان کرد: مصرف مواد نیز در بین این جمعیت دانشجویی روند کاهشی دارد.
وی با اشاره به وضعیت هویت ملی در بین دانشجویان دانشگاه تبریز، ادامه داد: حدود ۹۰.۱ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه اذعان کرده‌اند که اگر جنگی در کشور روی بدهد در جنگ با دشمن پیشتاز خواهند بود و حدود ۸۵ درصد دانشجویان از اینکه هویت و ملیت ایرانی دارند به خود می‌بالیند.
وی در ادامه با ارائه گزارشی از میزان شیوع اختلالات روانی در جمعیت دانشجویی دانشگاه تبریز گفت: اختلالات اضطرابی و افسردگی در ۱۰ درصد جمعیت دانشجویی دانشگاه دیده شده است و شایع‌ترین مشکلات نیز مشکلات تحصیلی-آموزشی بودند که باعث شد ۳۴ درصد دانشجویان به این دلیل به ما مراجعه کنند.
واحدی در پایان، با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه از نظر سلامت روانی در وضعیت بهتری نسبت به دانشجویان سایر دانشگاه‌ها قرار دارند، گفت: اجرای طرح‌های پایش سلامت روانی و تهیه سیمای دانشجویان نشان می‌دهند که دانشجویان این دانشگاه وضعیت مطلوب‌تری دارند.
محمدی، سرپرست دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه تبریز نیز در ادامه این نشست از تلاش برای راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی خبر داد و افزود: با حضور اساتید دانشکده ادبیات جلساتی در این خصوص برگزار شده و از نظر سخت افزاری نیاز به امکانات داریم، تلاش می‌کنیم تا این مرکز از سال تحصیلی جدید راه اندازی شود.
وی با اشاره به راه‌های پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه تبریز اظهار کرد: تعدادی از دانشجویان از سوی وزارت علوم عراق بورسیه تحصیلی شده و تعدادی نیز شهریه پرداخت می‌کنند، برخی از دانشجویان نیز بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی با تأیید شورای پذیرش دانشجویان خارجی پذیرش می‌شود.
وی در ادامه از تعریف تعرفه‌های جدید شهریه برای دانشجویان خارجی خبر داد و متذکر شد: از سال تحصیلی جدید تلاش می‌شود تا شهریه‌ها به تومان پرداخت شوند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: شکست عاطفی خودکشی ترامادول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد

رهبر انصارالله یمن امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی اظهار کرد که آمریکا برخلاف اظهارات فریبکارانه مقاماتش به دنبال ادامه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه است و جنبش‌های دانشجویی در دانشگاه‌های این کشور کذب ادعاهای مقامات کاخ سفید را آشکار کرد.

به گزارش ایسنا، «عبد الملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود گفت: صحبت درباره گورهای جمعی در غزه گسترده شده است و ۱۴۰ قبر توسط دشمن صهیونیستی حفر شده است. دشمن صدها فرد را اعدام و آنها را در گورهای جمعی دفن کرد و مرتکب جنایت نسل‌کشی علیه بیماران و پرسنل پزشکی شد.

طبق گزارش شبکه المیادین، الحوثی درباره بندر شناور آمریکا در غزه نیز تاکید کرد: آمریکایی‌ها تحت عنوان اسکله شناور به دنبال فراهم کردن زمینه حضور نظامی برای خود و انگلیسی‌ها هستند.

وی افزود: آمریکایی‌ها می‌خواهند از طریق گذرگاه دریایی کمک‌های ارائه شده به ملت فلسطین در نوار غزه را کنترل کنند و جاه‌طلبی‌هایی برای کسب ثروت دارند. آمریکایی‌ها مخالف آتش‌بس بوده و خواهان ادامه نسل‌کشی در غزه هستند.

رهبر انصارالله یمن در بخش دیگری از اظهاراتش به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های آمریکا و تظاهرات همبستگی دانشجویان با ملت فلسطین نیز اظهار کرد: از ۲ هفته پیش، دانشجویان در ۷۹ دانشگاه آمریکایی در حال تظاهرات هستند و فعالیت آنها به دانشگاه‌های دیگر گسترش یافته و آنها خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

وی در این باره ادامه داد: نهادها و سازمان‌های حامی دشمن در پی این جنبش دانشجویی دیوانه شده‌اند و نتانیاهو آنها را «نازی» توصیف کرد. فعالیت مسالمت‌آمیز دانشجویی مقامات آمریکایی را رسوا و کذب اظهارات آنها را برملا کرد؛ چراکه آنها این فعالیت را تحمل نکردند.

الحوثی اضافه کرد: جهان امروز شاهد گستردگی خشونت بیش از حد و تلاش برای تحقیر و ارعاب در جریان دستگیری دانشجویان غیرمسلح و برخی از اساتید دانشگاه در آمریکاست و عملیات بازداشت و ارعاب در دانشگاه‌های آمریکا بیشتر شبیه حمله نظامی اراذل و اوباش به دانشجویان دختر و پسر است.

وی ادامه داد: دستبند زدن و توهین به یک زن با درجه استادی نشان‌دهنده فریبکاری آمریکا و لبیک به ندای دستیابی به حقوق و آزادی‌هاست. نگرانی آمریکا از جنبش دانشجویی و رفتار خشونت‌آمیز با تظاهرکنندگان، مؤید تأثیر این جنبش است.

الحوثی در انتقاد به عملکرد برخی کشورهای عربی در قبال جنگ در غزه نیز تاکید کرد: سکوتی که در اکثر کشورهای عربی دیده می‌شود، شرم‌آور است و به هیچ‌وجه با ماهیت تعلق به اسلام و مسئولیت انسانی سازگار نیست.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • روند افزایشی خودکشی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۱
  • روند افزایشی خودکشی از 1388 تا 1401
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • طی‌شدن ۸۰ درصد راه قهرمانی استقلال با شکست تراکتور
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد