Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير کشور از ارزيابي خسارت 100 هزار واحد مسکوني در استان هاي سيل زده خبر داد و گفت: اقدامات لازم براي اسکان موقت و انتقال کامل اين واحدها انجام شده است.

به گزارش ايرنا، «اسماعيل نجار» پيش از ظهر امروز -يکشنبه- در حاشيه دومين جلسه قرارگاه بازسازي و نوسازي مناطق زلزله‌زده در گفت و گو با خبرنگاران برآورد اوليه خسارات سيل اخير بالاي ٣5هزار ميليارد تومان عنوان کرد و افزود: از شمالي ترين تا جنوبي ترين استان هاي کشور از گلستان تا لرستان و خوزستان در گير بارش شديد و سيل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس سازمان مديريت بحران کشور بيان کرد: در استان گلستان به دليل ماندگاري آب و با توجه تخليه سيلاب هايي که در سدها جمع شده بود، و در استان لرستان به دليل حجم سيلاب خسارتي زيادي داشتيم.
نجار با بيان اين که کميته هاي 6 گانه بازسازي مناطق سيل زده به طور مستمر اين ماموريت ها را دنبال مي کنند، تصريح کرد: عمده ترين و اساسي ترين پرداخت خسارت ها در بخش کشاورزي است که مورد تاکيد رهبر معظم انقلاب بوده است؛ ما نيز پيشنهادات را براي جبران خسارات به دولت داديم و دولت نيز در نخستين جلسه خود در سال جاري اين پيشنهادات تصويب کرد.
رييس سازمان مديريت بحران کشور اضافه کرد: موضوع دوم بازسازي و نوسازي مناطق مسکوني مردم در مناطق خسارت ديده است که برنامه ريزي وسيعي در اين بخش صورت گرفته است؛ نزديک به ١٧4هزار واحد مسکوني برآورد خسارت شده که از اين تعداد حدود ١٠٠ هزار مسکوني ارزيابي خسارت انجام شده و اقدامات لازم براي اسکان موقت و انتقال کامل آنها انجام شده است.
وي گفت: حدود 6 ميليون تومان براي 6 ماه براي روستاييان و ١٢ ميليون تومان براي شهرنشينان براي اجاره مسکن براي سيل زدگاني که به طور کلي خانه هاي خود را از دست داده آمد، کمک در نظر گرفته شده است.
معاون وزير کشور افزود: اميدواريم با تمهيدات دولت و همراهي همه مردم و نهادها در کمترين زمان ممکن مشکلات مردم در مناطق سيل زده را کاهش دهيم و زندگي عادي را به مردم برگردانيم.
نجار بيان کرد: در خوزستان آب تقريبا فروکش کرده است مقداري در منطقه شادگان و روستاهاي خرمشهر و آبادان مشکل داريم که ظرف چند روز آينده با کاهش بارندگي برطرف خواهد شد.
دومين جلسه قرارگاه نوسازي و بازسازي مناطق سيل زده با حضور عبدالرضا رحماني فضلي ،رييس اين قرارگاه و روساي کميته هاي 6 گاه در وزارت کشور برگزار شد.
سيام*3070*2021**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی ساخت هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی به همت قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت  ۳۶ هکتار در مراغه آغاز شد.

 دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در این مراسم گفت: ساخت دومیلیون واحد مسکونی در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده و ۵۰۰ هزار واحد به بهره برداری رسیده است.

 اکبری افزود: دولت با تمام مشکلات مصمم به ساخت سالانه یک میلیون مسکن در کشور است و تا پایان دولت به ۴ میلیون خواهد رسید.

وی اضافه کرد: همزمان با حضور وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان شرقی ساخت ۱۰ هزار واحد از امروز در استان آغاز شده است.

دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی بر سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مراغه تاکید کرد و افزود: امسال سال ساخت و بهره برداری از واحد‌های نهضت ملی مسکن در کشور است.

امام جمعه مراغه در این مراسم گفت: مسکن نیاز اساسی جوان برای ازدواج است.

حجت الاسلام والمسلیمن پورمحمدی افزود: اقدام دولت برای تامین مسکن بویژه برای جوانان جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: مسکن مهمترین وسیله برای ترغیب جوانان به ازدواج است.

فرماندار مراغه گفت: چهار طرح ملی مسکن در سه نقطه شهر مراغه برای تامین مسکن جوانان در حال ساخت است.

مینویی افزود: تامین مسکن برای جوانان در الویت برنامه‌های دولت است.

گفتنی است ۲۰ هزار نفر در مراغه برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

دیگر خبرها

  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • خسارت دیدگان بخش مسکونی جهت حضور ارزیاب با بنیاد مسکن ارتباط بگیرند
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • آغاز عملیات اجرایی اولین شهرک مسکونی آذربایجان شرقی در آذرشهر
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • منطقه آزاد ارس در ارزیابی مناطق آزاد کشور در رتبه نخست ایستاد