Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلفن های همگانی که در برخی از نقاط شهر تنها اسکلت های آن باقی مانده تبدیل به خاطره ای شده که عزمی راسخ برای جمع آوری آنها وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ مبلمان شهری به عنوان مقوله ای مهم در بین جوامع اهمیت ویژه ای داشته و دستگاه ها و نمادهای مختلفی را در بر می گیرد و به عنوان نشان دهنده فرهنگ و اصالت هر جامعه نقش آفرینی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولتمردان در جامعه تلاش می کنند که همواره تناسب، هماهنگی و زیبایی را در المان های هر شهر رعایت سازند تا منظره ای زیبا از شهر ها نشان داده و علاوه بر تجلی دهنده ساختار و هویت آن شهر باعث جذب گردشگر و توریست نیز شود.

در المان های هر شهر معمولا از نماد های اصیل آن استفاده می گردد تا اصالت و پیشینه تمدن های موجود در آن را بر همگان هویدا سازند؛ بندرعباس دیار نخل و شرجی بوده و ماهی، لنج، دریا و.... از نمادهای این شهر محسوب می شود.

آن چیز که در سال های اخیر به نماد های این شهر تحمیل شده وجود تلفن های همگانی در اقصی نقاط پایتخت اقتصادی کشور است  به طوری که در هر کوچه و خیابان بندرعباس تلفن های کارتی مشاهده می گردد که دیگر هیچ کاربردی نداشته و اسکلت های بی جان آنها در گوشه و کنار شهر خودنمایی می کنند.

هنوز خاطره صف‌های طولانی برای تلفن‌های عمومی در ذهن افراد دهه 60 تا 70 وجود دارد اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و مجهز شدن منازل و افراد به تلفن های پیشرفته رونق تلفن های کارتی از بین رفته و هیچ گونه کاربرد مفیدی جز اشغال پیاده رو ها ندارد.

استفاده از تلفن‌های همگانی در حال حاضر در کشور به حداقل رسیده و بر همین اساس طی سالهای گذشته هر سال تعدادی از این کیوسک‌ها از سطح شهرها جمع‌آوری می شود اما تلفن های همگانی بندرعباس تبدیل به خاطره ای شده که عزمی راسخ برای جمع آوری آنها وجود ندارد.

تلفن های همگانی که برای احداث آنها سرمایه های فراوانی استفاده شده امروزه تبدیل به اسباب بازی کودکانی شده که از کنار آن عبور می کنند و با انداختن گوشی آن بر زمین و یا جدا کردن آن به اموال عمومی خسارت وارد می سازند.

در میان شهروندان شهر رفته ایم تا دیدگاه آنها را نسبت به وجود اسکلت های تلفن همگانی را در شهر بندرعباس بررسی کنیم.

وفور سازه های بی مصرف در بندرعباس

لیلا، یکی از شهروندان بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نداشتن هیچ گونه کاربرد تلفن های همگانی اظهار کرد: تلفن های همگانی برای دهه 70 تا 80 که علم این گونه پیشرفت نداشته کاربرد اساسی داشته است؛ اما امروزه دیگر آن هویت اصلی خود را از دست داده است.

این شهروند با بیان اینکه تلفن های همگانی در حال حاضر جز اشغال پیاده رو ها هیچ گونه مصرفی ندارد، عنوان کرد: تلفن های همگانی که در برخی از نقاط شهر اسکلت های آن باقی مانده تنها به نمادی از خاطره ها در شهر تبدیل شده است.

وی با اشاره به وفور سازه های بی مصرف در بندرعباس عنوان کرد: رقص آب همراه با موزیکال، پل های عابر پیاده بدون رهگذر و... از دیگر سازه هایی هستند که کاربردی برای شهروندان ندارند.

اسکلت های تلفن همگانی چهره شهر را مخدوش ساخته است

حمید، دیگر شهروند بندرعباسی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: وجود تلفن های همگانی در گوشه و کنار کوچه و خیابان های شهر ما را به یاد خاطرات گذشته و صف های طولانی تلفن سکه ای می اندازد و حس خوشایندی را برای انسان به وجود می آورد.

این شهروند با اشاره به اینکه اسکلت های زنگ زده تلفن های همگانی در اقصی نقاط هرمزگان مشاهده می شود، گفت: در محلات قدیمی بندرعباس مانند آزادگان و خواجه عطا تلفن های همگانی با اسکلت زرد رنگ که با سکه کار می کرد، مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه وجود اسکلت های تلفن های همگانی چهره شهر را مخدوش ساخته است، اظهار کرد: زیبنده پایتخت اقتصادی کشور نیست که سازه های بی مصرف در مکان های مختلف آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در این گردهمایی گفت: برنامه ریزی برای توسعه ورزش محلات و بردن ورزش به محل تجمع مردم از اهداف این همایش است.

خلیلی افزود: به دنبال انجام ورزش در تمام نقاط کمتر توسعه یافته و حاشیه نشین، روستا‌ها و شهر‌های مختلف هستیم.

وی افزود: طرح ورزش و مردم هم از طرح‌های مهم امسال در وزارت ورزش و جوانان است تا از طریق آن نشاط عمومی در جامعه افزایش یابد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: در مرحله اول این طرح ۱۵هزار سالن ورزشی در کل کشور آزادسازی خواهد شد و روزی ۴ ساعت به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گرفته و ۶هزار مربی آموزش دیده در این طرح ورود می‌کنند و خدمات رایگان ورزشی را به مردم ارائه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • تغییر چهره و صدای بهروز سریال پایتخت بعد ۵ سال (فیلم)
  • تشدید برخورد با خودروهای دارای پلاک مخدوش
  • دولت گرفتاری اقتصادی مردم را کاهش دهد‌
  • مردم چشم انتظار وعده صادق اقتصادی هستند
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود
  • رفع مشکل تامین خوراک شرکت روی بندرعباس در دستور کار قوه قضائیه
  • پیوستن اداره‌های دولتی پایتخت به پویش کاهش مصرف آب