Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@22:23:05 GMT

علی داوودی قویترین وزنه بردار آسیا شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۷۳۰۲

علی داوودی قویترین وزنه بردار آسیا شد

وزنه بردار جوان ایرانی توانست عنوان قهرمانی رقابت های آسیایی 2019 را در دسته فوق سنگین از آن خود کند.

به گزارش "ورزش سه"، در روز پایانی رقابت‌های قهرمانی وزنه برداری آسیا 2019 به میزبانی چین، مسابقات دسته فوق سنگین با حضور 2 وزنه بردار ایرانی برگزار شد. سعید علی‌حسینی که سابقه نایب قهرمانی سال 2017 جهان و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی 2018 را در کارنامه دارد، بعد از مدتی دوری از تخته وزنه برداری عملکردی ضعیف و دور از انتظار داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از سوی دیگر علی داوودی، وزنه بردار جوان ایران توانست 3 مدال طلای دسته فوق سنگین را به دست بیاورد و روی سکوی قهرمانی بایستد.


در حرکت یکضرب علی داوودی بعد از مهار وزنه های 190 و 195 کیلوگرمی، قصد داشت با بالا بردن وزنه 200 کیلوگرم رکورد جوانان جهان را جابجا کند، اما موفق به این کار نشد؛ اگرچه به مدال طلای این حرکت رسید.


از سوی دیگر سعید علی‌حسینی که تا سال گذشته رکورد زیر 200 کیلوگرم نداشت، با 170 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و در ادامه در مهار وزنه های 180 و 189 کیلوگرمی ناموفق بود تا با همان رکورد دور از انتظار 170 کیلویی و عنوان نهم به کار خود پایان دهد!


در حرکت دوضرب هم علی حسینی که از روزهای اوج خود فاصله زیادی گرفته، با 201 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و بعد از مهار این وزنه، توانست 220 کیلوگرم را هم بالای سر ببرد. این وزنه بردار باتجربه در مهار وزنه 233 کیلوگرمی در حرکت سوم ناموفق بود تا با همان 220 کیلو و مجموع 390 کیلوگرم به کار خود پایان دهد.


علی داوودی در دوضرب با 232 کیلوگرم کار خود را آغاز کرد و استارت موفقی هم داشت. او بعد از مهار این وزنه با بالا بردن 237 کیلوگرم در حرکت دوم رکورد جوانان جهان را جابجا کرد. البته در حرکت سوم داوودی 242 کیلوگرم را به زمین انداخت تا با مجموع 432 کیلوگرم کار خود را به اتمام برساند.


بدین ترتیب علی داوودی توانست 3 مدال طلای یکضرب، دوضرب و مجموع دسته فوق سنگین آسیا را از آن خود کند؛ اما سعید علی حسینی که در یکضرب به عنوان نهمی رسیده بود، در دوضرب ششم و در مجموع هشتم شد.

وزنه برداری علی داوودی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: وزنه برداری علی داوودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از امروز؛ شنبه هشتم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شدند.   جلسه هماهنگی و همچنین مراسم قرعه‌کشی این پیکار‌ها عصر جمعه برگزار شد و حریفان نمایندگان ایران بدین شرح مشخص شدند:   جوانان؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: مهدی شعبان با رابرت مالنوک از فیلیپین وزن ۵۱ کیلوگرم: مهدی کاظمی با برنده قرقیزستان و تاجیکستان وزن ۵۴ کیلوگرم: مهدی سلطانی با برنده فیلیپین و مغولستان وزن ۵۷ کیلوگرم: رضا فضلی با بدرا الصدرانی از امارات وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: سیدعلی‌اکبر میراحمدی با برنده عراق و هند وزن ۸۰ کیلوگرم: سام استکی با مهرالدینوف از ازبکستان وزن ۸۶ کیلوگرم: امیررضا ملک‌خطابی استراحت دارد و سپس برنده هند و ازبکستان وزن ۹۲ کیلوگرم: عباس گرشاسبی با آریان از هند وزن ۹۲+ کیلوگرم: امیر اسماعیلی استراحت دارد و سپس با برنده هند و قرقیزستان   امید؛ وزن ۴۸ کیلوگرم: آرشام حسنی با لی جونگ هو از کره‌جنوبی وزن ۵۷ کیلوگرم: نیما بیاتی با جان پائول از فیلیپین وزن ۶۰ کیلوگرم: آرمان عبادی با برنده مغولستان و هند وزن ۶۳.۵ کیلوگرم: امیرحسین پیشرو با ویمارشانا از سریلانکا وزن ۶۷ کیلوگرم: علی گرجی با برنده اردن و قزاقستان وزن ۷۱ کیلوگرم: عیسی فردین با کرار اسماعیل از عراق وزن ۷۵ کیلوگرم: محمد محشری با گورپاد از هند وزن ۸۶ کیلوگرم: سیدعلی صدری استراحت دارد و سپس با برنده قزاقستان و قرقیزستان وزن ۹۲+ کیلوگرم: رضا خلیل‌زاده استراحت دارد و سپس با برنده ازبکستان و هند

دیگر خبرها

  • قطعی شدن مدال سلطانی و حذف شعبان در بوکس جوانان آسیا
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • رقابت های بوکس قهرمانی آسیا؛ نخستین مدال ایران قطعی شد
  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • پیروزی ۴ بوکسور ایران در قهرمانی امید‌های آسیا
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • ووشوکار اسدآبادی، بر سکوی قهرمانی انتخابی جام جهانی
  • بوکس جوانان و امید آسیا؛ معرفی حریفان نمایندگان ایران