Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا - پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص صدور مجوز واگذاری عوض (جایگزین) اراضی مالکان محدوده طرح آزادراه حرم تا حرم در کمیسیون لوایح هیات دولت بررسی شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، جلسه فرعی کمیسیون لوایح هیات دولت به منظور بررسی پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی درخصوص صدور مجوز واگذاری ملک یا اراضی عوض (جایگزین) اراضی مالکان، واقع در محدوده طرح آزادراه حرم تا حرم چهارم اردیبهشت 1398 به ریاست دبیر کمیسیون و میزبانی دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش، با صدور مجوز انعقاد قرارداد مشارکت برای احداث سه قطعه از آزاد راه حرم تا حرم، حد فاصل قم‌ -‌ گرمسار، گرمسار‌ -‌ سمنان و سبزوار‌ -‌ نیشابور‌ - مشهد جمعاً به طول 445 کیلومتر با شرکت آزاد راه حرم تا حرم، اقدامات اجرایی لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.
دفتر هیات دولت اعلام کرد: باتوجه به برخی مشکلات پیش آمده در فرآیند احداث این آزادراه با مالکان برخی اراضی محدوده مربوط، وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) پیشنهاد کرد تا قسمتی از اراضی دولتی واقع در بخش پنج شهرک پردیسان به منظور حل مشکل عوض (جایگزین) اراضی مالکان در تقاطع غیرهمسطح کمربندی قم با عمار یاسر در محدوده طرح آزاد راه حرم تا حرم پس از تغییر کاربری در اختیار آنان قرار گیرد.
همچنین دفتر هیات دولت تصریح کرد: مطابق پیشنهاد این وزارتخانه، تعیین بهای عوض و معوض (موارد جایگزین) براساس ماده (6) لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه های عمومی و عمرانی و نظامی دولت تعیین خواهد شد.
دفتر هیات دولت تاکید کرد: موضوع فوق در جلسه فرعی روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت ماه 1398 کمیسیون لوایح هیات دولت، مطرح و مقرر شد وزارت راه و شهرسازی، ظرف حداکثر دو هفته آینده، اسناد و مدارکی تحت عنوان، اصلاح نامه مربوط درخصوص تبیین چگونگی واگذاری عوض اراضی مالکان، توافقنامه منعقده بین مالکان و وزرات راه و شهرسازی یا مجری طرح، آراء مراجع قضایی صادره به نفع مالکان، نظریه کارشناسان رسمی مبنی بر تعیین ارزش اراضی (عوض و معوض)، نقشه‏ های ممهور و رسمی هر دو ملک را جهت ادامه روند بررسی به دفتر این کمیسیون ارائه کند.
دفتر هیات وزیران اعلام کرد: همچنین مقرر شد معاونت حقوقی رییس جمهوری، مستند قانونی تأمین خواسته وزارت راه و شهرسازی از حیث چگونگی واگذاری، بررسی و نتیجه را به دفتر این کمیسیون ارائه کند.
جلسه فرعی کمیسیون لوایح به ریاست حسن مرادی دبیر کمیسیون و با حضور نمایندگان وزارتخانه های دادگستری، جهاد کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، کشور، استانداری های قم و مرکزی و معاونت حقوقی رییس جمهوری به میزبانی دفتر هیات دولت نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد.
سیام*3061**1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دولت آزادراه حرم تا حرم قم گرمسار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی،مهرداد بذرپاش که به منظور شرکت در نشست این کمیسیون عازم ابوظبی شده است، افزود: مراودات تجاری ایران و امارات در سال گذشته ۲۵درصد افزایش یافت و در این سفر هدفگذاری‌های جدیدی با همتای اماراتی مورد توافق قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تعداد قابل توجه پرواز‌ها میان دو کشور، گفت: توافقات متعددی در زمینه حمل و نقل هوایی در این سفر مد نظر قرار دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: بررسی مراودات مالی نیز در دستور کار این سفر قرار دارد. همچنین همکاری‌ها و فعالیت‌های بندری فی ما بین نیز جزو موارد مورد مذاکره است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • رفع مشکل هفت هزار و ۱۴۲ سند موسوم به سند رفسنجان در قشم
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • واگذاری اراضی طرح ملی مسکن روستایی در تربت حیدریه
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات