Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با رئیس مرکز اسلامی هامبورگ، گفت: مرکز اسلامی در هامبورگ جای بسیار مهمی است و این مرکز وارد شصتمین سال فعالیت خود می شود.

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: شخصیت هایی هم چون دکتر شهید بهشتی در آن مکان بودند و فعالیت می کردند و تکیه بر جای آن افراد زدن و کار آنها را دنبال کردن بسیار سخت و مهم است که باید قدر این موقعیت را دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به دنیای مادی گرایی گفت: دنیا از مادی گرایی خسته شده و محصول این مادی گرایی چیزی جز جنگ نیست که باید به سمت مسائل معنوی رفته و در گسترش این مباحث کوشید.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: تنها مذهبی که می تواند مردم دنیا زده و مسائل مادی زده را اشباع کند، اسلام و مذهب تشیع است، چرا که شیعه ویژگی هایی دارد که در میان سایر مذاهب نیست.

این مرجع تقلید گفت: در بیان شیعه، عقل حاکم است و عقل را حجت می داند، اگر دنیا بخواهد به سوی مذهبی برود، باید مذهب شیعه که مکتب عقلانیت است را انتخاب کند.

وی با بیان اینکه باید از مسئولیت ها استفاده کنیم گفت: امروز فرصت خوبی در اختیار داریم که اگر استفاده نکنیم، فردا مسئولیم، بدانید که مسئولیت دارید و باید در تلاش جدی داشته باشید.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مباحث دینی باید بدون اهانت مطرح شوند گفت: بدونه اهانت می شود مبانی حقه شیعه را بیان و اثبات حقانیت کرد، به صورت قاطعانه و با ادبیات زیبا و بدون توهین و اهانت به مذاهب و سایر ادیان، باید مبانی شیعه را بیان کرد.

وی تاکید کرد: باید با ادبیات خاص مبانی و مسائل مختلف با مذهب شیعه را بیان کرد چرا که این نوع ادبیات قطعا موجب پذیرش دین مبین اسلام و مذهب تشیع خواهد شد.

این مرجع تقلید گفت: مرکز اسلامی در هامبورگ دارای جایگاه ویژه و خاصی است و در آلمان مراکز مهمی قصد هماهنگی با این مرکز را دارند که این هماهنگی برای پیشبرد اهداف انجام می شود.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: نباید به گونه ای باشد که هر مرکز کار و فعالیت خودش را داشته باشد و راه خودش را پیش برود، باید هماهنگی ها انجام شود.

وی گفت: در کنار خدمات علمی باید خدمات مردمی هم انجام شود چرا که این بخش نیز مهم بوده و نباید مورد غفلت قرار گیرد، یکی از مسائل که روحانیت در خدمت مردم بود، در موضوع جریان سیل بود که شاهد بودیم روحانیت به چه زیبایی در کنار مردم رفته و به مردم کمک کردند.

این مرجع تقلید ادامه داد: شیعه در موضوع مسائل قرآنی تلاش های خوبی داشته و در زمینه تفسیر نیز به تربیت حافظان قرآنی پرداخته است، در این زمینه حرف های زیادی برای گفتن داریم که باید شجاعانه بیان شوند و نباید مواضع ما دفاعی باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اهمیت توجه به نهج البلاغه گفت: در این زمینه نیز باید همواره مباحث را مد نظر داشت و باید به این کتاب پرداخته شود و در مرکز اسلامی هامبورگ نیز نیاز است که این کتاب ترویج و بدانیم که ترویج نهج البلاغه، تبلیغ شیعه است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ادبیات جهان دین مبین اسلام سیل شیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۷۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر چهارشنبه در نشست هم اندیشی با علما و روحانیان اهل سنت با بیان اینکه کشور از نظر امنیتی شرایط مناسبی دارد، اظهار کرد: امنیتی که امروز در کشور داریم یک نعمت است که در کشورهای همجوار وجود ندارد.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی وحدت اهل سنت و تشییع تالش را مثال زدنی دانست و گفت: تمام نقشه‌های دشمنان نظام برای اختلاف افکنی بین اهل تسنن و تشیع تاکنون با هوشیاری مردم و مسؤولان به ویژه علمای گرانقدر ناکام مانده است.

وی افزود: کشورهای غربی به دنبال کم رنگ کردن شئونات اسلامی و معرفی نادرست اسلام و ترویج رفتارهای غیر اخلاقی و غیر اسلامی هستند که هوشیاری خانواده‌ها در بی اثر کردن این توطئه فرهنگی دشمنان تأثیر گذار است.

مدیر کل دادگستری گیلان با بیان اینکه بزرگترین سرمایه تالش، وحدت بین شیعه و سنی است، گفت: روحانیان اهل سنت همیشه همراه و پشتیبان ولایت فقیه هستند و با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب و نقش بسزایی در رشد و تعالی جامعه و بنیان خانواده‌ها دارند.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پایان خواستار حضور و همکاری نخبگان، ریش سفیدان و علمای اهل سنت در حل اختلافات مردمی قبل از رسیدن مشکلات به محاکم دادگستری شد.

کد خبر 6094145

دیگر خبرها

  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است
  • تقویت و ترویج آثار شهید مطهری موجب بصیرت افزایی
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • (ویدئو) به خاک و خون کشیدن نمازگزاران شیعه در حکومت طالبان
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • رونمایی ازکتاب شعر پشت پنجره سکوت درگناباد
  • مرکز رصد فرهنگی کشور: ۶۵ درصد از مردم در خانه دیوان حافظ دارند
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود