Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@05:04:16 GMT

سپر امنيتي خطوط ارتباطي مازندران قويتر مي شود

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۰۵۲

سپر امنيتي خطوط ارتباطي مازندران قويتر مي شود

خبرگزاري آريا - ساري – ايرنا – مدير کل ارتباطات و فناوري اطلاعات مازندران با اشاره به اينکه سيلاب هاي بهاري امسال باعث اختلال شبکه ارتباطي برخي نقاط استان شد، گفت: با استفاده از تجربه اين حادثه، اين اداره بنا دارد تا سيستم هاي مجهزتر ارتقاي امنيت خطوط ارتباطي را در استان پياده کند.

يدالله طهماسبي روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در سيلاب هاي اخير مازندران و رانش زمين باعث شد تا فيبر نوري برخي نقاط از جمله شهرستان هاي سوادکوه و سوادکوه شمالي قطع شود و اين مساله باعث اختلال و قطعي تلفن هاي ثابت، همراه و اينترنت در اين مناطق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد : باتوجه به اينکه استان مازندران از نظر زيرساخت هاي ارتباطي جز استان هاي رده اولي کشور به شمار مي رود اما ضروري است تا با اقدامات آينده نگرانه لازم از همين ميزان جزيي قطعي و اختلال در خطوط ارتباطي استان جلوگيري کرد.
مازندران بيش از 10 هزار کيلومتر فيبر نوري دارد که با دارا بودن اين ميزان زير ساخت و ضريب نفوذ اينترنت 77.5 درصدي جز چهار استان کشور در زمينه نفوذ اينترنت به شمار مي رود.
همچنين يک ميليون و 620 هزار مشترک تلفن ثابت و 2 ميليون و 400 هزار مشترک تلفن همراه در مازندران هستند.
مدير کل ارتباطات مازندران گفت: شرايط خاص جغرافيايي و طولي بودن مازندران باعث شده تا اين استان محدود به جنگل و دريا باشد و اين مساله باعث شده تا در زمان وقوع حوادث طبيعي همچون سيل زيرساخت هاي ارتباطي که همان فيبر نوري است دچار آسيب شوند.
وي افزود: مساله اي که در سيلاب اخير چهره خود را نشان داد رانش زمين و تخريب پل ها باعث قطعي و پارگي فيبر نوري در نقاط حادثه ديده شد و خطوط ارتباطي مشترکان نيز در اين زمان قطع شد.
به گفته طهماسبي براي همين منظور زير ساخت جايگزين به عنوان فيبر نوري کمکي در استان مازندران اجرا مي شود تا پوشش کاملي براي ارائه خدمات ارتباطي در زمان وقوع حوادث فراهم شود.
وي در توضيح فيبر نوري کمکي گفت که به طور مثال خطوط ارتباطي مناطق مختلف مازندران از فيبر نوري چند مسير يا همان چند شهرستان تامين شود که در صورت پارگي فيبر يک مسير از مسير ديگر اين موضوع پوشش داده شود.
مدير کل ارتباطات مازندران با اشاره به وجود 58 شهر در اين استان اضافه کرد: در حال حاضر 28 شهر استان بدين صورت از پوشش فيبر نوري کمکي برخوردار هستند و قرار است در ديگر شهرها که غالبا شهرهاي کوچک هستند اين شيوه پياده شود.
وي همچنين از بکارگيري سيستم هاي راديويي در شهرهاي کوچک به عنوان زير ساخت رفع کننده مشکلات در زمان قطعي فيبر نوري در مازندران خبر داد و گفت: اين زير ساخت که محدوديت ترافيکي نيز دارد مي تواند در مدت زمان کوتاه مشکلات خطوط ارتباطي هر منطقه را برطرف بکند.
** فيبر نوري دريايي در راه مازندران
طهماسبي با اشاره به اينکه مازندران به صورت طولي در امتداد جنگل و دريا است، گفت: با توجه به رانشي بودن زمين ها در حاشيه جنگل ها، در زمان وقوع حوادث فيبر نوري ها خسارت مي بينند.
وي از دريا به عنوان مکاني امن براي استقرار زير ساخت هاي ارتباطي نام برد و افزود: براي همين منظور به وزارت ارتباطات ايجاد فيبر نوري دريايي را پيشنهاد داديم که در صورت اجرا مازندران به عنوان نخستين استان کشور در اجراي اين زير ساخت به شمار مي رود.
مدير کل ارتباطات مازندران تاکيد کرد : با توجه به کم حادثه بودن کف دريا ، احتمال قطعي خطوط ارتباطي در زمان وقوع حوادث در اين نقاط به صفر مي رسد .
2096/1899
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فردا با افتتاح پروژه فیبر نوری قم، پوشش فیبر نوری به ۷.۵ میلیون خانوار می‌رسد و این پوشش تا پایان سال به ۱۴ میلیون خانوار خواهد رسید.

وی افزود: ظرفیت شبکه انتقال کشور در ابتدای دولت ۳۱.۵ ترابیت برثانیه بوده است که اکنون به بیش از ۶۰ ترابیت برثانیه رسیده است و حدود ۲۰ ترابیت برثانیه آن با تجهیزات داخلی توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه ظرفیت شبکه IP کشور دو برابر شده و از ۲۸ به ۵۵ ترابیت برثانیه رسیده است، گفت: ظرفیت پهنای باند کشور هم حدود دو برابر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب کار در قم
  • پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارهای استان قم افتتاح شد
  • وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!
  • اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • پروژه فیبر نوری استان قم با حضور رییس جمهور افتتاح می‎شود
  • ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور دو برابر شده است
  • زارع‌پور: ظرفیت پهنای باند کشور حدود دو برابر شده است
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود