Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@05:27:40 GMT

بین وظایف و اختیارات شوراها تناسبی وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۰۹۸

بین وظایف و اختیارات شوراها تناسبی وجود ندارد

به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی در همایش تبیین نسبت شوراها و مردم سالاری که روز یکشنبه در مجموعه فرهنگی شهر اوشان از توابع شهرستان شمیرانات برگزار شد اظهار داشت: کمک به جذب سرمایه گذاری، فراهم سازی شرایط بهداشتی و ... در روستاها از جمله وظایف شورای اسلامی روستاهاست اما وقتی عضو کارگروه های مربوطه نیستند چگونه می توانند به نمایندگی از مردم نظرشان را بازگو کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به مشکلاتی که منجر به تنزل جایگاه شوراها شده اند تشریح کرد: عدم شفافیت لازم و تغییرات پی در پی قانون شوراها منجر به تفسیر و برداشت های متفاوت و در نهایت بروز مشکلات متعدد می شود.
این مقام مسئول تصریح کرد: بعضاً مدیران دولتی تمایلی به تفویض اختیار به شوراها ندارند که این امر نیز عامل مهمی در مشکلات به وجود آمده بشمار می آید.
حسن بیگی همچنین ابراز کرد: انتظار بی مورد شهروندان از فرد منتخبشان در شورا و در برخی موارد سو استفاده این نمایندگان از موقعیتشان به جایگاه شوراها آسیب جدی وارد کرده است.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران ضمن بیان اینکه عدم اشراف به قانون شهرداری ها و دهیاری ها در بسیاری از مصوب شوراها مشخص است گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا در صورت عدم تسلط به این قوانین مشاوران مسلط را به کار گیرند.
وی افزود: عدم آگاهی شوراها از آیین نامه های مالی و پرداخت هزینه های خارج از عرف موجب حساسیت دستگاه های نظارتی و ایجاد مشکلات بسیاری برای آنها می شود.
حسن بیگی در ادامه نیز تاکید کرد: دیدگاه سیاسی هر فرد محترم است اما اعضای شورای اسلامی نباید از جایگاه شورا برای تحقق اهداف سیاسی استفاده کنند و موجب ایجاد تفرقه میان شورا شوند.
این مقام مسئول یادآور شد: تنها شوراهایی که در راستای سازندگی، عمران و آبادانی شهر یا روستا گام برمیدارند موفق و ماندگار خواهند بود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران خاطرنشان کرد: عملکرد اعضای شورا می تواند جایگاه اصلی و رفیع شورا را احیا کند.
به گزارش ایرنا، در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت به عنوان روز شوراها یاد شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 تقویم سرمایه گذاری شوراهای اسلامی شهر شورای اسلامی شهرداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۲۷ هزار نفر عضو شورا در کشور وجود دارد
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • شورای‌های شهر و روستا در استان قم از سالم ترین ها در کشور هستند
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • شناخت دشمن نیاز به تقویت بصیرت انقلابی دارد
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • اهتمام به نظر همه اعضا از تنش در شوراها می‌کاهد