Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@02:00:32 GMT

دشمنان از تجاوز نظامي مأيوس هستند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۱۶۷

دشمنان از تجاوز نظامي مأيوس هستند

خبرگزاري آريا- رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: دشمنان از تجاوز نظامي مأيوس هستند و انرژي خود را بر روي فشار رواني و سياسي قرار داده اند و سعي مي کنند ملت ايران را تحت فشار قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از پليس، سرلشکر "محمدحسين باقري" در بيست و سومين همايش سراسري فرماندهان، روسا و مديران ناجا به نام گذاري سال 98 اشاره کرد و گفت: امسال از سوي فرمانده معظم کل قوا، "رونق توليد" نام گذاري شده است؛ بايد در اين سال به مأموريت ناجا اشاره کنيم که بدون فعاليت يکايک افراد در نيروي انتظامي امکان رونق توليد در کشور نخواهيم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به مسئله ثبات و پايداري امنيت در کشور اشاره و اظهار کرد: نيروي انتظامي در اين رابطه مسئوليت سنگين و اصلي را به عهده دارد و لازم است از تلاش فرمانده نيروي انتظامي، يکايک فرماندهان، مديران، روسا و کارکنان ناجا قدرداني کنم، چرا که سال بسيار پرتلاشي را پشت سر گذاشتند و سال پرتلاش ديگري پيش رو دارند؛ در ابتداي سال جاري نيروي انتظامي با روحيه جهادي و بسيجي در مقابله با اثرات سيل که در بسياري از استان ها حادث شد وارد عمل شد.
سرلشکر باقري همچنين به حضور نيروي انتظامي در مأموريت هاي نوروز اشاره کرد و گفت: ناجا سفرهاي نوروزي را به خوبي مديريت کرد که حاصل آن کاهش تصادفات و امنيت پايدار بود که اين نشان دهنده زحمات نيروي انتظامي است و قابل تقدير و قدرداني.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به فرمايشي از مقام معظم رهبري (مدظله العالي) که فرمودند"نيروي انتظامي امروز با آنچه در گذشته بوده قابل قياس نيست و همواره از شما قدرداني مي کنم، البته انتظار حرکت رو به جلو را دارم و معتقدم که حرکت رو به رشد نيروي انتظامي نبايد با وقفه و تحول کمتري باشد."، اشاره و خاطرنشان کرد: سال 97 سالي بود که نيروي انتظامي به خوبي توانست مراسم بزرگ  الهي اربعين را مديريت کند و با موفقيت به انجام برساند و مهم تر از آن توطئه دشمن غدار جمهوري اسلامي و بشريت آمريکاي جنايتکار و صهيونيست ها را خنثي کرد.
وي ادامه داد: آنان اراده کردند که سال 97 با تابستاني داغ آغاز شود و اميد داشتند نظام را به زانو دربياورند و کريسمس را در تهران برگزار کنند اما ملت ايران، جوانان عزيز کشور و ناجاي قهرمان به نحوي عمل کردند که توطئه آنها خنثي شد و امنيت امروز محکم تر از روزي است که دشمنان آن نيت شوم خود را بيان کردند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: البته با برخي کاستي ها مواجه بوديم که بايد از آنها درس بگيريم و تهديد ها را به فرصتي براي رشد تبديل کنيم، دشمنان ملت دست بردار نيستند و توطئه ها در حال بروز است که اين هوشياري و تلاش مستمر را مي طلبد.
وي تصريح کرد: دشمن از جنگ مستقيم مأيوس است و فشار خود را بر روي تحريم ها قرار داده که اعلام سپاه به عنوان سازمان تروريستي يکي از اين توطئه ها است که اعمال شده و ادامه خواهد داشت.
سرلشکر باقري تصريح کرد: دشمنان از تجاوز نظامي مأيوس هستند و انرژي خود را بر روي فشار رواني و سياسي قرار داده اند و سعي مي کنند ملت ايران را در اين جهاد مورد فشار قرار دهند .
وي همچنين عنوان کرد: امروز جمهوري اسلامي ايران به برکت خون شهيدان و رهبري مقام معظم ولايت به درخت تناوري تبديل شده که ريشه در اعماق سرزمين اين ملت دارد و توطئه ها تأثيري بر ملت ندارد و صرفا به وحدت بيشتر مردم با حکومت و رفع نواقص و مشکلات مي انجامد.
سرلشکر باقري تصريح کرد: روز به روز سازمان هاي حاکميتي بهتر از گذشته مأموريت خود را انجام مي دهند و هيچ ابهام و ترديدي وجود نخواهد داشت و آنکه ضرر مي کند و آسيب مي بيند دشمن بوده که در مقابل ملت و اراده الهي ايستاده است.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: هيچ يک از  آمريکايي ها که تحصيل کرده هستند به رئيس جمهور خود افتخار نمي کنند چرا که افتخار اين دشمنان تجاوز، قتل و غارت است و در مقابل نظام الهي ايستاده اند.
وي عنوان کرد: ملت ايران و نظام به دليل اينکه در مسير خاص الهي قدم گذاشته اند، قدرت الهي دارند و در اين راستا هيچ گونه نگراني ندارند؛ مهم اين است که وظيفه خود را به خوبي تشخيص و انجام دهند.
سرلشکر باقري با تأکيد بر اينکه ناجا در برابر توطئه ها گام هاي موفقي برداشته، گفت: نيروي انتظامي سال گذشته در توطئه هاي اقتصادي، امنيتي و رواني با اشراف اطلاعاتي، اقدامات نتيجه بخشي انجام داده و تأثير چشمگيري در امنيت و ثبات اقتصادي کشور داشته است.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح عنوان کرد: ما در ستاد کل به دليل تأکيد رهبري و درکي که داريم نيروي انتظامي را در تخصيص اعتبارات در اولويت خود قرار داده ايم .
سرلشکر باقري عنوان کرد: سازماني که مديريت جهادي دارد و ولايت مدار است، همپاي فرمانده خود نيز حرکت مي کند، ميزاني که در اين مسير حرکت کرده اند قابل توجه است اما جاي بيشتري براي رشد دارد.
وي به حضور نيروي انتظامي در مناطق سيل زده اشاره کرد و گفت: صحنه هايي که اين نيرو در مناطق سيل زده حضور داشت را ديدم که قابل توجه بود؛ فرماندهان انتظامي استاني و شهرستاني همانند رزمندگان و کارکنان جز در بين مردم به صورت شبانه روز براي حل مشکلات آنها حضور داشتند که برخي از آن فرماندهان خود سيل زده بودند و خانواده آنها درگير سيل بود.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح به مسئله تحول و رشد دائمي در نيروي انتظامي اشاره کرد و گفت: ناجا با جرايمي که روز به روز در حال توسعه است، مواجه مي باشد و در ميان مردمي حضور دارد که با دهه هاي گذشته تفاوت دارند اگر نيروي انتظامي با ساز وکار و دانش گذشته مأموريت هاي خود را انجام دهد در اين بين دچار مشکل مي شود.

سرلشکر باقري تأکيد کرد: بايد با فناوري روز حرکت کرد و دانش کارکنان را توسعه داد، لازم است پليس از صحنه جلوتر باشد و به خوبي بتواند شرايط را اداره کند در غير اين صورت با مشکل مواجه مي شود.

وي بر مسئله آموزش نيز تأکيد کرد و گفت: آموزش در همه سازمان ها از اهميت خاصي برخوردار است اما در نيروي انتظامي موضوع مهم تري است؛ ممکن است در مراکز تحقيقاتي به تجربيات جديد دسترسي داشته باشيم اما تا زماني که به کارکنان انتقال نيابد و عملي نشود قابل استفاده نخواهد بود.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح ادامه داد: بايد تجربه ها را تدوين و نقاط ضعف را  درک کنيم و براي حل آنها راه حل پيدا کنيم؛ آنچه که آموزش مي دهيم بايد متناسب با نياز امروز و صحنه هاي مأموريتي باشد.
وي ادامه داد: مهم تر از دانش تئوريک، مهارت است بنابراين کارکنان بايد بيشترين مهارت را در مقابله با مأموريت ها داشته باشند؛ اين آموزش در ناجا آغاز شده اما بايد توسعه پيدا کند.
سرلشکر باقري همچنين به اهميت موضوع منابع و نيروي انساني اشاره کرد و گفت: اين موضوع در ناجا از اهميت بيشتري برخوردار است بسياري از نيروهاي مسلح تجهيزات محور هستند اما نيروي انتظامي عمده مسئوليت آن توجه به انسان ها است بنابراين ارزش سرمايه انساني با چيز ديگري قابل قياس نيست.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تأکيد کرد: نيروي انساني بايد با دقت گزينش و از ميان جوانان مومن و اصيل انتخاب شود و افرادي به نيروي انتظامي وارد شوند که مطمئن باشيم ورودي آن سالم است.
وي ادامه داد: اگر در جذب نيروي انساني دقت لازم را داشته باشيم قطعا آينده روشني خواهيم داشت، چرا که تربيت بالي مهم در کنار آموزش است.
سرلشکر باقري عنوان کرد: در نيروي انتظامي جوانان بهتر از گذشته براي مأموريت هاي خطير ساخته و تربيت مي شوند؛ بسياري از مسائل به رفتار فرماندهان برمي گردد فرمانده اي که با کارکنان صميمي است و مشکلات آنان را حل مي کند در تربيت جوانان نيز موفق خواهد بود.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين توجه به معيشت کارکنان را مورد تأکيد قرار داد و گفت: توجه به خانواده هاي اين افراد نيز قابل اهميت است چرا که مشکل معيشت در ميان کارکنان جدي است؛ در سال هاي اخير فرماندهان تلاش هاي بسياري را در ارتباط با معيشت کارکنان انجام داده اند و گام هاي اساسي برداشته اند .
سرلشکر باقري به مسئله صيانت از کارکنان اشاره و خاطرنشان کرد: انسان همواره در معرض خطا و لغزش قرار دارد دستگاه هاي نظارتي، مسئوليت سنگيني در رابطه با صيانت از کارکنان دارد؛ بايد با فرهنگ سازي مناسب از هرگونه خطا پيشگيري کنيم و اگر افرادي که در معرض خطا قرار دارند را در ابتداي راه توجيه کنيم مي توانيم سازماني سالم تر و موفق تر داشته باشيم.
وي با بيان اينکه توجه به فناوري روز در ناجا حائز اهميت است، گفت: پليس فتا و بخش هاي تحقيقاتي ناجا مسئوليت دارند فناوري روز را براي ناجا بومي کنند و توسعه دهند و اين عزيزان با دانش روز کار خود را بهتر انجام مي دهند.
سرلشکر باقري به اشراف اطلاعاتي تأکيد و خاطرنشان کرد: اين موضوع در نيروي انتظامي بخش مهم و ارزشمندي است و در اين رابطه کارهاي خوبي نيز انجام شده  اما نواقصي هم وجود دارد؛ تخلفات و توطئه ها هر روز پيشرفته تر مي شوند پس اشراف اطلاعاتي در اين زمينه ضروري است.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح تصريح کرد: بايد در اين راستا پراکندگي اشراف را از بين ببريم و به دنبال انسجام آن باشيم ممکن است مفاسد اقتصادي ، مواد مخدر و ... به موقع با پليس اطلاعات و امنيت به اشتراک گذاشته شود، اما اگر اين اطلاعات در ناجا به هنگام در اختيار قرار نگيرد فايده خود را از دست مي دهد.
سرلشکر باقري به مسئوليت مهم مرزباني اشاره کرد و گفت: مقابله با قاچاق در دريا و خشکي و قاچاق انسان و ... از موضوعاتي است که بايد توسط مرزباني مديريت شود بنابراين بايد اعتبارات لازم براي تقويت بنيه دفاعي اين بخش اختصاص يابد تا فرماندهي مرزباني با تجهيزات لازم و زيرساخت ها بتواند مسئوليت خود را بهتر انجام دهد.
وي با اشاره به اهميت مقابله با مفاسد اقتصادي عنوان کرد: اکنون کشور با تهاجم اقتصادي بسياري مواجه است در سال 97 اقدامات چشمگيري توسط نيروي انتظامي در کشور براي مقابله با مفاسد اقتصادي انجام شد و مفسدان در اين زمينه دستگير و به قانون تحويل داده شدند اما اين اقدامات کفايت نمي کند.
رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح همچنين تأکيد کرد: تشکيل پليس امنيت اقتصادي بايد به سرعت انجام شود و ناجا در گمرکات حضور پررنگ داشته باشد و با اشراف کامل کنترل و مديريت کند.
سرلشکر باقري به موضوع پيشگيري اشاره و تصريح کرد: نيروي انتظامي در پيشگيري مي تواند نقش اساسي داشته باشد که اين امر مستلزم همکاري بيشتر در داخل ناجا است، ضمن اينکه توجه به امر به معروف و نهي از منکر بايد بيشتر از گذشته مورد توجه قرار بگيرد.
وي تصريح کرد: نيروي انتظامي در سطح کشور هر لحظه با اتفاقات و تخلفات متعددي روبه رو است، بنابراين لازم است آموزش ها نيز متحول و به روز به نيروها منتقل شود.
سرلشکر باقري گفت: نيروي انتظامي در دوره مسئوليتي خود از هنگام تشکيل تاکنون خصوصا در زمان فرماندهي سردار "حسين اشتري" رو به رشد بوده که اين حاکي از توجه، ايمان، اعتقاد و سخت کوشي فرمانده نيروي انتظامي دارد.  
وي به انتظارات مقام معظم رهبري از نيروي انتظامي اشاره کرد و گفت: بايد نيروي انتظامي در تراز انقلاب اسلامي و در تراز تمدن اسلامي باشد و در آن مسير حرکت کند؛ بيانيه گام دوم انقلاب با تفکر مقام معظم رهبري تدوين شد، ما نيز بايد در مسير تمدن سازي اسلامي حرکت کنيم و ناجا يکي از اين ارکان است و انتظار مي رود نسل حاضر در نيروي انتظامي بيش از گذشته تلاش کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دشمنان تجاوز نظامي مأيوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است

استاندار لرستان با اشاره به امنیت این استان گفت: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در نشست با فرماندهان فراجای لرستان گفت: این استان امن و فعال با مشارکت مردم است.

او با بیان اینکه تعامل مردم و پلیس عامل موفقیت پلیس است، اضافه کرد: اهداف و مأموریت‌های نیروی انتظامی در سایه تعامل مردم با پلیس محقق می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، تأکید کرد: خشونت پلیس علیه دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکا حاکی از زیر پا گذاشتن حقوق انسانی است.

شفقت بیان کرد: رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان، استادان و فیلسوفان قابل‌ قبول نیست، اما پلیس در کشور ما امنیت را با حضور مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • حجاب مانعی برای پیشرفت نیست
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • تجمع مردم بندرعباس در حمایت از طرح نور نیروی انتظامی
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است