Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، ریاست حوزه هنری استان کرمانشاه در مراسم اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی پایداران در حوزه هنری کرمانشاه گفت: تئاتر نوین را در ایران از دوران ناصرالدین شاه شاهد بوده ایم.

افشین آزادی افزود: در سالهای  20 به بعد شاهد سختگیری های عجیب و غریبی  در خصوص اجرای تئاتر می شد، و در پهلوی دوم با ضعف تئاتر مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول تاکیدکرد: بعد از انقلاب اسلامی شاهد برکات خوبی در رشته های هنری خصوصا تئاتر بودیم. هم اکنون نیز بیش از 20هزار هنرمند توانمند داریم، در مساجد نیز تئاتر اجرا می شود و حضور بانوان هنرمند در عرصه تئاتر چشمگیر است.

آزادی هدف از برگزاری این مراسمات را اضافه کردن هنرمندان و ایجاد ثروت عنوان کرد و افزود: عامه مردم باید به سمت تئاتر روی بیاورند.

اولین مسابقه نمایشنامه نویسی در کرمانشاه

دبیر و ناظر علمی نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی پایداران در این ادامه اظهارداشت: این مسابقه برای اولین بار در کشور و در کرمانشاه برگزار شده است.

سعید نوروزی با اشاره به اینکه فراخوان ارسال مقاله از آذر ماه سال 97بوده، افزود: 14 اثر از 11 نمایشنامه نویس به دبیرخانه رسیده، ازاین تعداد یک برگزیده ویژه انتخاب شده از دو نفر دیگر تقدیر می‌شود و از 8 نفر هم حوزه هنری کرمانشاه تقدیر خواهد کرد.

ناظر علمی نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی ارسال مقالات را از سلام آباد، هرسین، کنگاور و کرمانشاه عنوان کرد وافزود: استقبال خوبی از مسابقه بین علاقمندان و عموم مردم  شده است.

آثار نقاشی استاد استاد طهمورث نوری (مهرداد)

 52 اثر نقاشی در زمینه های رنگ روغن، طراحی، مدادرنگی و اکرولیک در حوزه هنری کرمانشاه از آثار هنرمند کرمانشاهی طهمورث حیدری (مهرداد) در حاشیه برگزاری اختتامیه نخستین مسابقه استانی نمایشنامه نویسی به نمایش گذاشته شده بود.

استاد نوری در خصوص آثارش در حاشیه برگزاری اختتامیه گفت: این آثار در سبک زغال، امپرسیونیز،  سورالیزم و انتظایی می باشد که در سنوات گذشته در تهران به صورت انفرادی و گروهی ، در بابل به صورت انفرادی و دهها نمایشگاه در کرمانشاه مورد استقبال هنر دوستان نقاشی قرار گرفته است.

این هنرمند نامی کرمانشاهی با اشاره به اینکه اکنون 63 سال از عمرش می گذرد، تاکیدکرد: با ذوق خاصی که به هنر نقاشی داشتم از سن 17 سالگی فعالیت خود را در کنار شغل  فرهنگی آغاز کرده ام.

استاد نوری در ادامه با اشاره به خانواده هنر دوستش، گفت: تنها فرزندم پسر26 ساله علاقمندان به طراحی است و در این رشته با ذوق خاصی موفق است.

این هنرمند از علاقمندان به هنر نقاشی خواست از طرح‌های خلاقانه استفاده کنند، که ماندگار است، کپی بیشتر برای یادگیری است. خلق طرح باعث پیشرفت می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هنر تئاتر کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، این جشنواره با حضور ۱۲ گروه نمایشی از سراسر کشور، از ۱۸ تا ۲۱ مردادماه در شهر بافق استان یزد برگزار می‌شود و نمایش ۴۴۴ به کارگردانی نرجس آخوندپور در این جشنواره حضور خواهد داشت.   گروه تئاتر شهیدانه، از جمله گروه‌های شرکت کننده در جشنواره تئاتر مساجد مشهد است که با نمایش ۴۴۴ و به نمایندگی از پایگاه مقاومت بسیج شهید گذری مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه توس مشهد در این جشنواره حضور یافت.

دیگر خبرها

  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • آیین پاسداشت استاد سعید امیر سلیمانی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید