Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کتاب «سیاه چال مستر» اثر محبوبه عزیزی تازه‌ترین کتاب انتشارات سوره مهر است که بر اساس اتفاقی مستند به خاطرات یک دیپلمات ربوده شده ایرانی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، کتاب «سیاه چال مستر» اثر محبوبه عزیزی تازه‌ترین کتاب انتشارات سوره مهر است که بر اساس اتفاقی مستند به خاطرات یک دیپلمات ربوده شده ایرانی می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سیاه چال مستر» که از آثار ادبیات بازداشتگاهی یا اسارت به شمار می‌رود درباره ربوده شدن جلال شرفی در پانزدهم بهمن ۱۳۸۵ است. وی حین انجام خدمت دیپلماتیک در خیابان عرصات هندیة بغداد، به دست عده‌ای تروریست ربوده می‌شود و در فروردین ۱۳۸۶ از سیاه چال آن‌ها فرار می‌کند و موفق می‌شود خود را به سفارت ایران برساند.

در این کتاب به زندگی سخت بازداشتگاهی یک اسیر و نقشه فرار وی پرداخته شده است. سنگ بنای اولیه کتاب «سیاه چال مستر» گزارشی رسمی است که آقای شرفی از این حادثه برای وزارت امور خارجه نوشته است.

در مقدمه این کتاب از زبان نویسنده آمده: بعدازظهر یکی از روز‌های آبان ۱۳۹۶ آقای سرهنگی این گزارش را به من دادند و مرا ترغیب کردند خاطرات آقای شرفی را کار کنم. با مطالعه متن و دیدن جذابیت‌های روایی آن، علاقه‌مند شدم این کار را بپذیرم. برایم حادثه جالب و تازه‌ای بود.

در جایگاه کتابداری که بیش از ده سال است در کتابخانه تخصصی جنگ کار می‌کنم و خاطرات متنوعی را دیده و برخی را خوانده‌ام، قدم در مسیری می‌گذاشتم که هر چه پیش می‌رفتم بیشتر به آن علاقه‌مند می‌شدم به ویژه آنکه معلمی را در کنار خود داشتم که لذت بردن از تجربه گویاسازی متن را لحظه به لحظه به من می‌آموخت.

آن گزارش دربرگیرنده خاطرات چهل و هفت روز اسارت آقای شرفی از سیاهچالی در اطراف نخلستان‌های بغداد بود که تروریست‌ها وی را در آن زندانی کرده بودند. با آقای سرهنگی طرحی برای بسط آن گزارش ریختیم و تصمیم گرفتیم آن چهل و هفت روز را مبنای شروع کار قرار دهیم، همین کار را کردیم و هر فصل کتاب را به خاطرات یک روز ایشان در سیاه چال اختصاص دادیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب چاپ سوره مهر خاطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی

منبع: تسنیم

tags # سید ابراهیم رئیسی ، آفریقا سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • خاطرات تلخ اردیبهشتی آبی ها مقابل تراکتور!
  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • (عکس) حضور دیپلمات زن بی‌حجاب در همایش سخنرانی رئیسی
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • دیپلمات ایرانی: جنبش دانشجویی در خط مقدم اعتراض‌ به حامیان نسل‌کشی در غزه است
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • جنبش دانشگاهی آمریکا خواب را ازچشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد