Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماکنالی، با اشاره به فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در مناطق سیلابی شوش، گفت: در این راستا ۱۵ روستا در نظر گرفته شده و خدمات مختلفی به آنها ارائه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «میثم ماکنالی»، امروز (یکشنبه 8 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون ترویح اقدامات ستاد در سیل و مطالبه گری حقوق مردم در بحران اخیر، اظهار کرد: بعد از وقوع سیل، دستگاه های مرتبط در صحنه حضور پیدا کردند و در این میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر نیز با توجه به حجم وسیع حوزه آسیب در موضوع سیل بعد از فرمایشات مقام معظم رهبری در (13 فروردین) و اشاره ایشان به کمک رسانی حداکثری و گسیل امکانات، بخشی از کار را بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر در مناطق سیل زده، افزود: از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر به ما ماموریت داده شد که در خوزستان حضور یابیم و وضعیت سیل و سیل زدگان را به صورت دقیقی ارزیابی و در حد بضاعت خود امکاناتی را در اختیار مردم سیل زده استان قرار دهیم.

 

وی با بیان اینکه در این راستا دو حوزه آبریز در سد دز و کرخه و شهرستان های شوش، شوشتر و دشت آزادگان را به صورت میدانی بررسی کردیم، اذعان داشت: با برسی هایی که انجام شد، گسیل امکانات به صورت سنگینی از ناحیه ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، نیروهای مردمی، هلال احمر و ... بسیار خوب بود.

 

ماکنالی، تصریح کرد: خدمات به دو شکل انجام می شد که یا استقراری بود و مردم در پایگاه های امدادی اسکان پیدا می کردند و یا کمک ها به صورت روزانه برای مردمی که هنرو در روستاها مستقر بودند ارسال می شد.

 

وی با اشاره به اینکه از طریق فرمانداری ها، بخشداری ها، دهیاری های شهرهای فوق، اطلاعات دقیقی کسب و یک اتاق وضعیت تشکیل دادیم و وضعیت دو حوزه آبریز کرخه و دز را بررسی کردیم، ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان شوش دارای بیشترین تعداد روستا در کشور و محل تلاقی دو رودخانه کرخه و دز بود و حجم آب تقریبا پنج تا 10 برابر سیلاب های سالیانه معمولی بود، این شهرستان را به عنوان پایلوت جهت خدمات رسانی در نظر گرفتیم.

 

وی اضافه کرد: در حسینیه باقرالعلوم شوش اسکانی را در نظر گرفتیم و نیروهای جهادی از استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در بازه زمانی پنج تا 14 روزه هر کس به میزان توان و مشغله کاری خود، در مناطق روستایی حضور پیدا می کنند و خدماتی را به سیل زدگان ارائه می دهند.

 

نماینده ستاد مرکزی امر به معروف و نهی از منکر در مناطق سیل زده، عنوان کرد: 15 روستای شهرستان شوش همچون آهودشت، خسرج، بیت محارب و ... جهت خدمات رسانی در نظر گرفته شد و خدماتی را از جمله توزیع اقلامی همچون پشه بند، ماسک، نان، آب معدنی، کرم های ضدخارش، کمک به انتقال و جابجایی سیل زدگان، توزیع غذا و... به این مناطق ارسال می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون 45 نفر نفر از نیروهای ستاد امر به معروف و نهی از منکر از 16 فروردین تا 7 اردیبهشت دراین مناطق حضور یافتند که این تعداد به صورت پلکانی افزایش پیدا کرده است، ابراز کرد: همچنین سه روانشناس بالینی در این مناطق مستقر شدند.

 

وی بیان کرد: بنا داریم بعد از فروکش کردن آب در کنار مردم بمانیم و جهت بازسازی مناطق سیل زده به آنها کمک کنیم که در این راستا فراخوانی را به ستادهای استانی ارسال کردیم که نیروهای انسانی متخصص که در حوزه کارهای ساختمانی، تاسیساتی، خدماتی و ... تخصص دارند را به روستاها اعزام کنند.

 

ماکنالی، خاطر نشان کرد: بر اساس این فراخوان، ستادهای امر به معروف و نهی از منکر باید به صورت دوره ای برنامه ریزی و می توانند افرادی را از نیروهای طلایه داران خود جهت این امر ه ما معرفی کنند تا بعد از فروکش کردن سیل در بازه هیا 10 تا 14 روزه دراین مناطق خدمات خود را در حوزه تمیزکاری و خدمات فنی ارائه دهند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران استان بوشهر کمک به سیل زدگان خسارت سیل کانون های فرهنگی هنری مساجد قم شبستان مناطق سیل زده امر به معروف و نهی از منکر خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اردلان محمدپور افزود: این سامانه بارشی که از روز قبل وارد منطقه شده بود، از امروز تقویت شده و با خود افزایش ابر، رگبار باران بهار و رعد و برق را به همراه دارد و فعالیت آن تا روز شنبه هفته آینده تداوم دارد.

او اضافه کرد: با توجه رگباری بودن بارش ها در برخی مناطق احتمال سیلابی شدن رودخانه ها و آبگرفتگی معابر نیز وجود دارد و دستگاه های ستاد بحران باید در آمادگی کامل باشند.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با فعالیت این سامانه بارشی در منطقه دمای هوای چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و در برخی مناطق احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد.

 

 

دیگر خبرها

  • هشدار زرد فعالیت سامانه بارشی در خوزستان صادر شد
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • نجات ۷ نفر گرفتار در مناطق سیلابی و ارتفاعات دیزج دیز خوی
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • هشدار سیلابی شدن مسیل‌ها و رخداد صاعقه در برخی استان‌ها
  • بارش‌های رگباری و رعدوبرق در اصفهان تداوم دارد / هوا خنک‌تر می‌شود
  • تقویت فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در شهرستان های جنوبی استان
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز