Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:12:35 GMT

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در قزوین اجرا شد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۸۶۸۳

طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در قزوین اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، جبار قهاری ظهر یکشنبه در همایشی که به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل در شهرستان تاکستان برگزار شد، از برگزاری طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها و ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت به مناسبت هفتم اردیبهشت ماه روز ملی ایمنی حمل و نقل در روستاهای شیزند و کشمرز از توابع شهرستان تاکستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع آموزش دانش آموزان و راکبین موتورسیکلت در حوزه ایمنی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یک دوره آموزشی نیز در روستاهای شیزند وکشمرز از توابع شهرستان تاکستان را برگزار کرد.

قهاری تصریح کرد: طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها در دو بخش ایمن سازی فیزیکی و آموزشی اجرا می‌شود، بطوریکه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ شش مدرسه در بخش ایمن سازی فیزیکی با نصب تابلوهای محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط کشی عابر پیاده، نصب سرعت کاه، نصب چراغ چشمک زن و… بمنظور آرام سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم می‌شود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت: در بخش ایمن سازی آموزشی ۲۰ مدرسه با توزیع اقلام کمک آموزشی مختلفی شامل: پکیج گذربان مدارس (تابلو سه وجهی، پرچم گذربان، جلیقه شبرنگ، راکت ایست، سوت و کلاه فسفری)، پکیج لوازم التحریر (شامل خودکار، برنامه هفتگی و بازهای فکری، مداد، پاک کن، تراش) با چاپ پیام‌های ایمنی، ست آموزشی علائم ترافیکی، آموزش تئوری قوانین و مقررات ایمنی وترافیک، توزیع کتاب، بروشور، برگزاری نمایش و کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس منتخب استان برگزار می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از تلفات ناشی از حوادث رانندگی استان را راکبین موتورسیکلت تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اجرایی طرح ارتقا ایمنی راکبین موتور سیکلت، آشنایی موتور سواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات برشمرد.

در ادامه این مراسم بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان ر مجلس شورای اسلامی نیز در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی که به کانون خانواده‌ها و کشور وارد می‌شود مطالبی را عنوان کرد.

در خلال این همایش، اجرای نمایش و پخش کلیپ‌های آموزشی به نمایش گذاشته شد. همچنین به تعداد ۱۰۰ نفر از راکبین موتور سیکلت واجد شرایط بصورت رایگان کلاه ایمنی اهدا شد.

کد خبر 4602678

منبع: مهر

کلیدواژه: کلاه ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد

ملانوری مسئول مرکز عملیات اضطراری مدیریت بحران یزد گفت: ساعتی قبل یک واحد مسکونی فرسوده در محله دروازه قصاب‌ها بر اثر فروچاله و بارش باران دچار ریزش و تخریب شد. 

وی افزود: این حادثه به آتش نشانی اعلام و در کوتاه‌ترین زمان دستگاه‌های امدادی و خدماتی در محل حاضر شدند.
 
ملانوری ادامه داد: انشعابات این واحد برای ایمن سازی با حضور نیرو‌های عملیاتی قطع و شهرداری نسبت به ایمن سازی منطقه اقدامات لازم را ارائه نمود.
 
ملانوری افزود: خوشبختانه این حادثه هیچ گونه مصدومی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های مازندران
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی - تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • تخلیه ساکنان ۴ مجتمع مسکونی تجاری در قزوین به دلیل گودبرداری
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی