Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دکترسعد عبدالوهاب قنديل سفير کشورعراق در ديدار با دکتر غلامحسين مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش در خصوص امضاي تفاهم نامه و افزايش مبادلات گردشگري و تجاري اعلام آمادگي کرد.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد کيش، دکتر غلامحسين مظفري مديرعامل سازمان منطقه آزاد کيش در ديدار با دکتر سعد عبدالوهاب قنديل سفير کشورعراق در ايران با بيان اينکه جزيره کيش به عنوان اولين منطقه آزاد کشور موفق شده روند روبه رشدي را در انجام ماموريت خود در دو حوزه گردشگري وتجارت طي کند گفت: با وجود شرايط اقتصادي دشوار که ناشي از تحريم هاي اعمال شده است با تلاش و کوشش مردم، دولت و با پيروي از منويات راهگشاي مقام معظم رهبري از اين سختي ها عبور کرده ايم و امروز شاهد هستيم جزيره کيش در جايگاه خوبي به لحاظ توسعه و پيشرفت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر مظفري افزود: جزيره کيش داراي ظرفيت ها و فرصت هاي خوبي براي سرمايه گذاري است. مزيت هاي قانوني مانند معافيت هاي مالياتي، تخفيف هاي گمرکي، عدم نياز به دريافت رواديد و زيرساخت هاي مناسب تجاري و گردشگري، پتانسيل هاي ارزشمندي هستند که جزيره کيش را به فرصتي مناسب براي سرمايه گذاري تبديل کرده است به همين منظور بسته هاي سرمايه گذاري خوبي براي علاقمندان آماده شده است.
وي تصريح کرد: درحوزه گردشگري نيز جزيره کيش هدف مناسبي براي گردشگران به ويژه در بخش گردشگري حلال و گردشگري سلامت است و کشور عراق به عنوان يک کشور مسلمان نشين و همسايه ايران، به واسطه اشتراکات مذهبي، اقتصادي و فرهنگي مي تواند تعاملات گسترده تجاري و گردشگري با کيش داشته باشد.
دکتر مظفري تاکيد کرد: برقراري پروازهاي مستقيم بين کيش و شهرهاي عراق از ضرورت هاي توسعه روابط است و ما در جزيره کيش از تعامل با کشور عراق استقبال مي کنيم. جزيره کيش به لحاظ گردشگري دريايي و ديگرتفريحات، گردشگري سلامت و امکانات درماني محل خوبي براي خانواده هاي عراقي است که هم از آرامش وامنيت برخوردار باشند و هم از نظر ديني مناسب نيازها و سلايق خانواده هاي مسلمان است.
وي برگزاري رويدادهاي جهاني مانند مجمع جهاني سلامت به ميزباني کيش را يکي از برنامه هاي متنوعي عنوان کرد که به واسطه ظرفيت هاي خوب اين منطقه آزاد در جزيره کيش برگزار مي شود و بيانگر فرصت هاي خوبي است که در کيش مهيا شده و کشور عراق و ديگر کشورهاي منطقه مي توانند از اين فرصت ها و ظرفيت ها براي سرمايه گذاري و توسعه مبادلات و روابط گردشگري استفاده کنند.
وي در ادامه با بيان اينکه پيشنهاد سفير عراق در خصوص تفاهم نامه ميان سازمان منطقه آزاد کيش و سازمان گردشگري عراق اتفاق خوبي براي کيش و عراق درجهت افزايش روابط است گفت: ما آماده هستيم با سازمان گردشگري کشور عراق تفاهم نامه اي مبني بر توسعه گردشگري امضا کنيم تا با لغو رواديد، زمينه گردشگري بين کيش و عراق فراهم شود و از طرفي هم بتوانيم از جزيره کيش گردشگران عراقي را به ديگر شهرهاي کشور از جمله شهرهاي زيارتي و سياحتي مانند مشهد، شيراز، اصفهان و ديگر شهرها منتقل کنيم و رويدادهاي مشترک در کيش و عراق برگزار کنيم.
سفير کشور عراق نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي از سفر به جزيره کيش با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خصوص رشد مناسبات ايران و عراق به سبب اشتراکات ديني، فرهنگي و اقتصادي گفت: سفر رييس جمهوري ايران به عراق زمينه ساز گسترش توافقات و روابط بين دو کشور شده است و افزايش مبادلات و تعاملات بين مناطق آزاد و مناطق صنعتي ايران و عراق، در کنار ايجاد مناطق مشترک صنعتي و آزاد بين دو کشور از ديگر موارد مورد توافق در ديدارهاي مسئولان ارشد دو کشور بوده است.
دکتر سعد عبدالوهاب قنديل افزود: افزايش گستره تعامل بين دو کشور باعث شده است نسبت به شناسايي فرصت هاي سرمايه گذاري کيش با هدف ايجاد زمينه هاي همکاري اقدام کنيم. جزيره کيش داراي پتانسيل هاي ارزشمندي است و سالانه سه ميليون گردشگر عراقي به کشور ايران سفر مي کنند که لغو رواديد باعث افزايش آمار سفرها مي شود. در خصوص جزيره کيش نيز چنانچه خطوط پروازي بين کيش و شهرهاي عراق ايجاد شود گردشگران عراقي بيشتري براي تفريح، گردش و سرمايه گذاري به جزيره کيش سفر خواهند کرد.
وي تاکيد کرد: امضاي تفاهم نامه بين کيش و عراق و برقراري پرواز بين کيش و شهرهاي بصره، اربيل، بغداد و نجف از اقداماتي است که در گسترش گردشگري کيش و عراق بسيار موثر است.
سفير عراق با اشاره به بازديد انجام شده از نمايشگاه صنايع دستي در کيش گفت: ما آماده همکاري هاي بيشتر با جزيره کيش هستيم. در خصوص برگزاري نمايشگاه ها مي توانيم با کيش فعاليت هاي خوبي انجام دهيم و برنامه هاي مشترکي را اجرا کنيم.
گفتني است برگزاري رويدادهاي و نمايشگاه هاي مشترک تجاري و گردشگري و برپايي هفته فرهنگي عراق در جزيره کيش از ديگر موارد مورد اشاره دکتر مظفري در ديدار با سفير عراق بود که يکشنبه 8 ارديبهشت برگزار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران آب در مغان جدی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه های این هفته نماز جمعه بیله سوار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، بحران آب در منطقه مغان را بسیار جدی و مهم دانست.

وی خاطرنشان کرد: از وزیر نیرو می خواهیم با حضور در منطقه مغان و بازدید میدانی از شبکه فرسوده آب مغان درمان اساسی نسبت به حل بحران شبکه مغان را داشته باشد.

خطیب جمعه بیله سوار دست اندازی بالادست را در رود ارس و خدافرین و عدم تحقق حق آبه مغان در رود ارس و خدافرین را معضل اصلی منطقه دانست و گفت: تنها راه حل موضوع واگذاری مدیریت رود ارس، خدافرین و قیزقلعه سی به استان اردبیل است.

عزیزی آینده کشاورزی مغان را بسیار خطرناک و بحران آفرین دانست و افزود: عدم برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای این موضوع یک چالش مهم امنیتی به لحاظ زیست محیطی و اجتماعی است.

وی افزود: یک راه حل دیگر در این خصوص مطرح کردن این موضوع شبکه فرسوده آب مغان در کمیسیون تبصره ۲۳ است تا از اعتبارات ملی برای ترمیم و پایداری شبکه استفاده شود که این مهم تحقق یابد، بسیار عالی و راه گشا خواهد بود.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از تمامی مسئولان استانی و کشوری به ویژه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار اردبیل و مسئولان مناطق آزاد تجاری که خالصانه در راستای راه اندازی منطقه آزاد تجاری استان اردبیل به مرکزیت بیله سوار تلاش کردند، تقدیر و خواستار تسریع در روند اجرائی این ابرپروژه شد.

عزیزی مناطق آزاد تجاری صنعتی را نعمت بزرگی برای توسعه و پیشرفت شهر ها دانست و از زارعین محدوده منطقه آزاد تجاری خواست؛ در واگذاری مابقی اراضی در محدوده منطقه آزاد تجاری همکاری لازم را داشته باشند.

وی هفته بسیج سازندگی را تداعی بخش روحیه جهادی و انقلابی دانست و از بسیج سازندگی سپاه ناحیه بیله سوار که در تمام عرصه ها بویژه موضوع محرومیت زدایی مناطق روستایی و عشایری،خدمات شایانی به منطقه داشته اند تقدیر کرد.

امام جمعه بیله سوار در ادامه از خطبه ها و مطالبه گری های عالمانه و مدبرانه امام جمعه اردبیل در دفاع از جاده مواصلاتی گرمی -بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: ما خواستار سفر قریب الوقوع وزیر راه و شهرسازی به استان و توجه به این مطالبه مهم نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

کد خبر 6095790

دیگر خبرها

  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • بحران آب در مغان جدی است
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • شرایط نامساعد دریا اسکله های گردشگری قشم را تعطیل کرد
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد +جدول
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد