Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@22:25:25 GMT

نگاه عدالت جنسیتی تکلیفی قانونی برای همه دستگاه‌هاست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۳۷۷

نگاه عدالت جنسیتی تکلیفی قانونی برای همه دستگاه‌هاست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نگاه عدالت جنسیتی یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه هاست و مطابق دستور آقای رئیس جمهور باید 30 درصد پست ها به بانوان شایسته و توانمند واگذار شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ معصومه ابتکار شب گذشته در جلسه شورای اداری استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: آمریکا با اعمال تحریم های ظالمانه تلاش دارد که اقتصاد کشورمان را از پای درآورده و مردم را ناامید کند بنابراین ضرورت دارد که بیش از گذشته با جدیت و کارآیی و امید به آینده برنامه ها را پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینگه گزارش گزارشی از تحولات حوزه زنان در زمینه های اشتغال، آموزش، بهداشت زنان آماده شده است، گفت: اطلاعات ثبت شده نشان می دهد که به برکت آرمان های انقلاب تحولات زیادی طی سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در این حوزه رقم خورده که مایه افتخار است اما قطعا کافی نیست.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف انقلاب اسلامی تحقق عدالت اجتماعی است، افزود: ممکن است از دید جریانات مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی عدالت یک مفهوم جداگانه داشته باشد که اما قطعا هیچ زمان نمی توان مفهوم عدالت را نادیده گرفت.

ابتکار گفت: یکی از جنبه های مهم عدالت عدالت جنیستی، برابری در دسترسی زنان و مردان به خدمات توسعه ای دولت اعم از آموزش، بهداشت و اشتغال است که امیدواریم با تدوین و اجرای برنامه های عملیاتی زمینه تحقق آن فراهم شود. 

وی با اشاره به اینکه سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهر مشهد آسیب پذیری های بسیاری دارد، اظهار کرد: ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی و تولد نوزادان بی شناسنامه و بازماندگی از تحصیل از جمله آسیب های اجتماعی در این مناطق است که البته با دستور رهبر معظم انقلاب برای بسیاری از کودکان بازمانده از تحصیل، فرصت تحصیل مجدد فراهم شده است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: اگر در سیاست ها به گونه ای عمل نکنیم که دختران مثل پسران امکان بهره برداری از فضاهای ورزشی داشته باشند، با مشکلات زیادی مواجه خواهیم شد چنانچه در دوره ابتدایی غفلت آموزشی رخ داد و دختران به دلیل عدم فراگیری آموزش های لازم، با مشکلات حاد روحی، روانی و جسمی مواجه شدند. 

وی با بیان اینکه نگاه عدالت جنسیتی یک تکلیف قانونی برای همه دستگاه هاست، گفت: اکنون به طور میانگین 41 درصد کارمندان دستگاه های اجرایی را بانوان تشکیل می دهند اما به نسبت تعداد کارمندان، بانوان در پست های مدیریتی حضور ندارند و مطابق دستور آقای رئیس جمهور باید 30 درصد پست ها به بانوان شایسته و توانمند واگذار شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی

رئیس جمهور بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه شورای اجتماعی که عصر روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به فلسفه تشکیل سازمان امور اجتماعی با کار ویژه رصد و دیده‌بانی وضعیت اجتماعی، تطابق مستمر گزارش عملکرد دستگاه‌ها در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی با واقعیت‌های میدانی را از ضروری‌ترین اقدامات برای تحقق اهداف سازمان و شورای اجتماعی برشمرد و از مسئولان سازمان‌ها و نهادهای مربوطه خواست با رصد دقیق و مستمر شاخص‌های کنترل و کاهش معضلات و آسیب‌های اجتماعی، تصمیم‌گیران را در داشتن نگاهی واقع‌گرایانه از شرایط و اتخاذ تصمیمات درست و به‌هنگام یاری کنند.

شاهد تقابل جریان شرافت و شرارت در غرب هستیم وی دو طرح «نماد» در آموزش و پرورش و «سراج» در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را از جمله طرح‌های مؤثر در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برشمرد و ضمن تأکید بر اجرای کامل این طرح‌ها از دیگر سازمان‌ها و نهادها خواست به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

رئیس‌جمهور همچنین در این جلسه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌های مردمی، مساجد و امنای محلات و نقش مهم مراکز مشاوره در پیشگیری و علاج آسیب‌های اجتماعی تأکید کرد.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه تحلیل آماری از علل و چرایی پیدایش آسیب‌ها و احصای راهکارهای رفع آنها، لازمه ارائه نگاه دقیق و صحیح به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان است، بر بهره‌گیری از ظرفیت کانون‌های فکری، علمی و دانشگاهی در زمینه مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه مشخص شدن نسبت دستگاه‌های مختلف با مسئولیت مقابله با آسیب‌های اجتماعی و پیگیری و رصد مداوم از سوی دستگاه‌های مربوط، در کاهش و حذف آسیب‌های اجتماعی موثر است، سازمان امور اجتماعی را مکلف کرد عملکرد همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوط را به طور مستمر رصد کرده و سازمان‌هایی را که به وظایف خود در این زمینه عمل نمی‌کنند به شورای اجتماعی معرفی نمایند.

در ابتدای این جلسه با حضور رئیس‌جمهور گزارش اجرا، آسیب‌شناسی و ارتقای آیین‌نامه‌های اجرایی طرح نماد (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) و سراج (سلامت روانی اجتماعی)، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه واقع‌گرایانه به آسیب‌های اجتماعی داشته باشید/ مسئولان منفعل توبیخ می‌شوند
  • تاکید رئیسی بر استفاده از مساجد در حوزه آسیب‌های اجتماعی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • روزنامه نزدیک به سپاه: زنان با کنار رفتن ترس و و پلیس دوباره کشف حجاب می‌کنند!
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • حامیان دروغین زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگدمال می کنند
  • حامیان آزادی زنان ایران دختران دانشجورا در خیابان لگد مال می کنند