Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن رسولی درباره درخواست تمدید و تنفیذ مفاد مصوبه «اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران»، بابیان اینکه تلاش بر این است که کار خوبی که درگذشته آغازشده است به سرانجام برسد، گفت: خودیاری مردمی در تسریع اجرای پروژه‌های زیربنایی در دستگاه‌ها اجرایی و در مناطق مختلف کشور روال عادی و مرسوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مصوبه در دو کمیسیون برنامه‌وبودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بررسی شده است، تصریح کرد: در تبصره‌های مصوبه «اصلاحیه و تمدید مصوبه تأمین اعتبار موردنیاز اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب شهر تهران» به تمامی دغدغه‌های اعضای شورای شهر پاسخ داده شده است.

خزانه‌دار شورای شهر تهران ادامه داد: ۳۳ درصد از سهام شرکت آبفای استان تهران متعلق به شهرداری تهران است، اما تاکنون شورا و شهرداری هیچ حضوری در مدیریت و راهبری آبفا نداشته است. برای همین در تبصره ۸ مصوبه اصلاحیه، به‌منظور کنترل و نظارت بر روند پیشرفت پروژه‌ها و هزینه کرد منابع حاصل از این مصوبه در قالب تبصره ۳ و ماده ۷، دو نفر از اعضای شورای شهر تهران به نمایندگی از شورا به‌عنوان عضو ناظر در هیئت‌مدیره شرکت آب و فاضلاب شهر تهران معرفی خواهد شد.

رسولی با تأکید بر اینکه ما مصر هستیم که شرکت آبفا منابع حاصل از این مصوبه (تبصره ۳ و ماده ۷) را صرف هزینه‌های جاری شرکت نکند، اعلام کرد: در قالب تبصره ۹ قیدشده تمامی مبالغ حاصل از این مصوبه پس از دریافت می‌بایست در حساب‌های جداگانه‌ای در دفاتر مالی شرکت‌های آب و فاضلاب مناطق شش‌گانه شهر تهران و شرکت فاضلاب تهران ثبت شود و حسابرس معتمد شورای شهر گزارش عملکرد مصوبه را هر سه ماه یک‌بار به شورا ارسال کند.

وی همچنین درباره حق انشعاب آب در برخی از ایستگاه‌های مترو، گفت: برای حق انشعاب در ایستگاه‌های مترو، آبفا ۴ تا ۵ میلیارد تومان هزینه اعلام کرده بود. در تبصره ۱۱ این مصوبه تأکید شده شهرداری تهران با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان تهران ظرف سه ماه از زمان اجراشدن مصوبه، توافقنامه مشترک برای اختصاص بخشی از منابع مالی حاصل از اجرای مصوبه در راستای تأمین آب شرب ایستگاه‌های مترو و اماکن عمومی تأمین آب و نصب تجهیزات موردنیاز برای اطفای حریق شهر تهران به‌ویژه حریق پس از زلزله و غیره ارائه کند. در صورت عدم تصویب این اصلاحیه، شرکت آبفا با شهرداری تهران همانند سایر دستگاه‌های متقاضی رفتار خواهد کرد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه بابیان اینکه تمامی پروژه‌ها تعریف‌شده است، تأکید کرد: برای تصفیه‌خانه ششم تاکنون دو هزار میلیارد هزینه شده و تنها ۲۰ درصد پروژه باقی‌مانده است. اگر شورا این مصوبه را تصویب نکند با نرخ تورم ۲۰ درصد سالانه ۴۰ میلیارد تومان به مردم تهران ضرر وارد خواهد شد.

وی گفت: ما از شرکت آبفا خواستیم که برای مدت‌زمان چهارساله برنامه‌ریزی و اصلاحیه به شورا تقدیم کند و در تبصره شش نیز قید شده بعد از تصویب مصوبه اصلاحیه تا سال ۱۴۰۲ هرساله به میزان تورم اعلامی بانک مرکزی کلیه مبالغ افزایش می‌باید.

کد خبر 4602684 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: حسن رسولی شورای شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • مسکن مهر چاله‌ های بزرگ دارد
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث