Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@07:41:08 GMT

تهران| مجلس شورای اسلامی فاقد رویکرد شورایی است

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۶۵۴

تهران| مجلس شورای اسلامی فاقد رویکرد شورایی است

نماینده مردم تهران، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم کارآیی لازم مجلس شورای اسلامی در زمینه ساختار قدرت گفت: متأسفانه امروز نگرش، رویکرد و تفکر شورایی در مجلس بسیار کمرنگ شده است. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مازنی امروز در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا با اشاره به فرا رسیدن روز شوراها اظهار داشت: رویکرد اداره شورایی یکی از رویکردهایی بود که در نگاه رهبران انقلاب اسلامی با استفاده از آیات قرآن کریم و سیره ائمه اطهار(ع) پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اداره کشور مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر چه از انقلاب فاصله گرفتیم نگرش فردی و تمرکزگرایی بر نگرش عمومی و شورایی کشور غلبه یافت بیان کرد: آنچه در بین سیاستمداران مطرح شده این است که مجلس شورای اسلامی کارآمدی لازم در زمینه ساختار قدرت را ندارد و نگرش، رویکرد و تفکر شورایی در مجلس بسیار کمرنگ شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: با این دیدگاه نیاز به دو مجلس در کشور مشهود است چرا که نمایندگان مجلس که از بین مردم در تمام نقاط شهری و روستایی و محلی کشور انتخاب می‌شوند نگاهشان بخشی و محلی است و در مجلس کمتر به مسائل ملی پرداخته می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس: «نظارت» جزو لاینفک شوراهای شهر و روستا استاصلاح قانون انتخابات|چرا استانی‌شدن انتخابات مجلس به شورای نگهبان ارسال نشده است؟حق‌شناس: شهردار و مدیران شهرداری تعاملی خوبی با شورای شهر ندارند

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دیدگاه برخی از این نمایندگان متأثر از آینده خودشان بوده و با همین تفکر به انتخاب وزرا و لوایح قوه مجریه و امور دیگر مربوط به مجلس می‌پردازند و همین موضوع نیاز به ایجاد دو مجلس را افزایش می‌دهد.

مازنی سپس با تأکید بر نگاه ملی نمایندگان در مصالح و منافع کشور گفت: صاحب‌نظران در این حوزه اصلاح و بازنگری قانون اساسی را به عنوان مکانیسم تحقق این ایده مطرح می‌کنند اما از دیدگاه بنده می‌توان با ارتقا سطح شوراها به عنوان پارلمان شهری و روستایی به ویژه شوراهای عالی استان‌ها و همچنین ارتقا سطح مجلس شورای اسلامی به مجلس ملی و ایجاد یک رابطه طولی میان شورا و نمایندگان مجلس، دو مجلس را در کشور ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در کشور، استان، شهر و روستا از ارکان تصمیم‌گیری در اداره امور کشور هستند اما متأسفانه از دید بنده در قانون شوراها، از شورا به عنوان یک پارلمان شهری غفلت شده است، البته رفتار اعضای شورا و عملکرد آنان در ارتقا این جایگاه تأثیر ویژه‌ای دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است در حال حاضر و با وضعیت نامطلوب فعلی کشور یکی از مشکلات و عوامل ضعف، تک مجلسی بودن است که با این نوع انتخابات و این دیدگاه نمایندگان مجلس نمی‌توان نگاه ملی و کلان داشته باشند و راه عبور از وضعیت تک مجلسی، ارتقاء جایگاه مجلس شورای اسلامی به مجلس شورای ملی و ارتقا جایگاه شوراهای اسلامی شهر و روستا به مجلس شورای محلی است.

انتهای پیام/ح

R7840/P/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود

لیست ۱۶ نفره شورای ائتلاف برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، اوایل هفته آتی منتشر می‌شود. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی (شانا) در جلسه‌‌ای اخیری که داشت درباره نحوه ورود به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران به جمع بندی رسید.

توضیحات عضو جبهه پایداری درباره ائتلاف با شانا

 

بر پایه این خبر، از بین 32 نفری که به دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران راه‌ یافته‌اند، 13 نفر در لیست اولیه شانا حضور داشتند؛ شورای ائتلاف تصمیم گرفته است برای دور دوم، یک لیست 16 نفره برای تهران ارائه کند.

برابر پیگیری‌های خبرنگار تسنیم، برخی کاندیدا رایزنی‌های با شورای ائتلاف داشتند تا به عنوان سه عضو جدید به لیست شورای ائتلاف اضافه شوند که گفته می‌شود تاکنون درباره دو نفر آنها تصمیم نهایی گرفته شده است. لیست 16 نفره شورای ائتلاف که 13 نفر آن مشخص است اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، 16 نماینده دیگر تهران مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • برگزاری نشست سیاسی توسط تشکل جامعه اسلامی تهران جنوب
  • ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری رفع شد