Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@16:35:06 GMT

ایجاد ستاد ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه کلید خورد

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۷۶۵

ایجاد ستاد ایمنی حمل‌ونقل در وزارت راه کلید خورد

تین‌نیوز | 

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از تشکیل ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران در وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، شهرام آدم‌نژاد در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت ارتقای ایمنی و تلاش برای کاهش سوانح حمل و نقل، اظهار کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی، ستاد ایمنی حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران با مأموریت ارتقای ایمنی حمل‌ونقل از طریق بررسی علل وقوع سوانح، ارائه توصیه نامه‌ها، ترویج ایمنی و پیشگیری از وقوع سوانح با استفاده از رویکرد کاهش ریسک تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌ها برای تشکیل این ستاد، با مشارکت همه سازمان‌های تابعه و رگولاتور در هر یک از شیوه‌های حمل و نقل در حال انجام است و هیأت امنای این ستاد از نمایندگان ارشد نهادها و سازمان‌های ذیربط در حوزه بررسی سانحه تشکیل می‌شود.

آدم نژاد درباره ضرورت تشکیل این ستاد، گفت: بررسی سوانح تنها با هدف کشف علل و به منظور عدم تکرار سوانح مشابه در آینده انجام می‌شود و این فرآیند به منظور پیدا کردن «مقصر» سانحه نیست.

وی افزود: این موضوع نمایانگر کارکرد اصلی چارچوب بررسی سوانح به عنوان ابزاری در جهت حفظ و ارتقا ایمنی حمل و نقل است. ارتقا ایمنی در دنیا، همواره به واسطه کشف علل ناقض ایمنی صورت گرفته و این موضوع از طریق بررسی‌های دقیق سوانح و حوادث شکل می‌گیرد. همین امر سبب شده است تا برخی کشورها با تمرکز بر این امر، مبادرت به ایجاد سازمان‌هایی مجزا با مأموریت ایمنی و بررسی سوانح کنند و در حال حاضر اکثر کشورها در دنیا ساختار بررسی متمرکز سوانح را در کشورهایشان ایجاد کرده‌اند که عملکرد مؤثر آن، موجب کاهش قابل توجه میزان وقوع سوانح شده است.

به گفته وی ایمنی صنعت حمل و نقل متشکل از پارامترهای مختلفی است که دربرگیرنده سازندگان وسایل نقلیه، بهره‌برداران و ارائه دهندگان خدمات، مالکان وسایل نقلیه، رگولاتورها، فرهنگ عمومی جامعه و بسیاری موارد دیگر است که باید تمامی این پارامترها در کنار و به موازات یکدیگر توسعه و ارتقا یابند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی شهرام آدم نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود

سید علی یزدی خواه  در همایش بزرگداشت هفته گردشگری میمند با اشاره به مشکلات شهر میمند، گفت: جهش تولید امسال باید در راستای تسهیل مقررات و تامین مالی طرح‌های دست‌های اجرا باشد همچنین مشکل کهنه منطقه میمند را در استانداری فارس طرح موضوع کردیم و بنا شد کارگروه تخصصی بررسی تشکیل شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آمادگی داریم که مشکلات منطقه میمند نظیر وقف و موقوفات را پیگیری کنیم.

میمند در مسیر پیشرفت قرار گرفته است

معاون گردشگری و زیارتی استاندار فارس نیز با بیان اینکه شهر میمند امروز با اقدامات انجام شده طی دو سال گذشته در مسیر پیشرفت قرار گرفته است، اظهار داشت: کار‌های انجام شده در شهر میمند نشان از نتیجه گرفتن هم افزایی میان مسئولان، مدیران و مردم بوده و اهتمام و کوشش جمعی که بر گرفته از عزم و خرد مردم است در تاریخ ثبت خواهد شد.

محمد فرخ زاده با اشاره به اینکه پروژه‌ها در شهر میمند باید در ۳ بخش توجه ویژه داشت، خاطرنشان کرد: پروژه‌های ایجادی باید ادامه داشته باشد و پروژه‌های نوع سرمایه گذاری از کار‌های ارزشمند پیش رو خواهد بود.

فرخ زاده افزود: استان فارس قطب سلامت کشور است که یکی از قطب بودن آن پیشگیری نظیر خوراک و نوشیدنی‌های سالم است و شهرستان فیروز آباد و میمند در این بخش نقش آفرین هستند همچنین باید رویداد‌هایی برای معرفی شهر میمند در کشور داشته باشیم از این رو از وزارت میراث فرهنگی میخواهیم جشنواره ملی سردنوش و دمنوش‌ها در شهر میمند برگزار شود.

بنا به گفته معاون استاندار فارس، شهر میمند برای معرفی خود نیازمند المان است چراکه این المان‌ها می‌تواند در شبانه روز گویای روایت و هویت این دیار باشد.

این مقام مسئول با بیان اینکه جشنواره حجاران و دست ساخته‌ها در میمند با بهره گیری از فرهنگ میمند برگزار شود، تاکید کرد: صنعت شیشه گری موضوع مهمی است که می‌توان باتوجه به سبقه تاریخی این شهر، رویداد ملی شیشه‌گران در میمند برگزار شود همچنین میتوان ناحیه صنعتی شیشه‌گری را در این خطه ایجاد کرد.

او خاطرنشان کرد: تاسیسات گردشگری نیازمند تقویت در شهر میمند است و میهمانان زیادی به این دیار سفر می‌کنند، از این رو باید در خصوص اقامتگاه‌ها اقدامات جدی شکل گیرد.

معاون استاندار فارس ظرفیت‌های بیشمار استان فارس را مورد توجه قرار داد و افزود: در حوزه باغات، استان فارس رتبه اول را در کشور دارد و شهر میمند خاستگاه چند محصول مهم است که می‌تواند در حوزه گردشگری کشاورزی نقش آفرینی کند بنابراین پیشنهاد داریم که وزارت جهاد کشاورزی اراضی متعددی که می‌تواند را به صورت سهامی به عنوان یک مزرعه کشت و زر در اختیار مردم قرار دهد تا آورده اقتصادی داشته باشد و مردم هم کار سرآمدی کشت را انجام دهند تا منجر به تولید شود. همچنین امسال اجرای بیش از ۲۰ عنوان پروژه محوری برای شهر میمند پیش بینی شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • بررسی ایمنی در محیط کار در برنامه فراسو
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • اگر حکومت دینی برپا نمی‌شد چه اتفاقی می‌افتاد؟
  • ایمنی هوانوردی در ایران در حد استاندارهای جهانی است
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره شهادت یک آتش‌نشان
  • توضیحات آتش‌نشانی قزوین درباره حادثه‌ شهادت یک آتش‌نشان