Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-05@13:10:58 GMT

شکودران؛ کیسه بوکسی برای شکست‌های آرسنال

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۸۹۹۵۸

شکودران؛ کیسه بوکسی برای شکست‌های آرسنال

اشتباه موستافی مقابل پالاس، با بقیه مواقع یک تفاوت بزرگ داشت: هواداران داخل ورزشگاه علیه این بازیکن متحد شدند

به گزارش ورزش سه ، پس از اشتباه شگفت آور موستافی در بازی مقابل کریستال پالاس، اونای امری در جمع رسانه ها به دفاع از این بازیکن برخاست. امری معتقد بود موستافی بازیکن جوانی است و جا برای پیشرفت دارد، و برای رسیدن به آن، باید در سیستم بازی تیم از او محافظت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امری، همانند ونگر و خیلی از مربیان موفق دیگر، حتی در بدیهی ترین وضعیت هم حاضر نشد بازیکن خودش را قربانی کند. واقعیت رابطه میان امری و موستافی، که تبیین کننده نقش این بازیکن در عصر تازه آرسنال هم هست، می توان بین حرف های امری در این کنفرانس ها جستجو کرد.در طول فصل، اعتماد امری به موستافی کاهش پیدا کرده است. به محض رسیدن کوشیلنی به آمادگی، امری مطلقا کاپیتان را به موستافی ترجیح داده است. به همین خاطر در محرومیت اخیر سوکراتیس، ماوروپانوس هردو بازی را استارت زد و موستافی یا در دفاع راست بازی کرد، یا در سیستم ۵ دفاعه پنهان شد. کوشیلنی ۳۳ ساله مقابل ناپولی هم نشانه های خستگیش محرز بود، با این حال امری به موستافی اعتماد نکرد و انتخابش خسته تر کردن کوشیلنی بود.

 

اشتباهات مستمر و کشنده موستافی، عملا تقلای او برای فرار بی درنگ از زیر فشار است. غریزه او در هر موقعیتی، پیدا کردن نزدیک ترین و کوتاهترین راه شانه خالی کردن از مسئولیت است. تکل های خوابیده، رها کردن ناگهانی توپ برای همبازی، مرتکب خطاهای مسخره شدن در محوطه های خطرناک، و نق زدن دائم به داور و دیگر بازیکنان، همگی راه های سریع او برای فرار از مسئولیت هستند. او می خواهد با این کارها هرچه زودتر خودش را از معادله حذف کند. چه این حرکات موفق باشند یا نه، همیشه منجر به بیرون رفتن موستافی از جریان بازی می شوند. مثل این می ماند که در یک اداره، یک کارمند دائما مرخصی استعلاجی بگیرد.

 

اشتباه موستافی مقابل پالاس، با بقیه مواقع یک تفاوت بزرگ داشت: هواداران داخل ورزشگاه علیه این بازیکن متحد شدند. همه ما از بیزاری جامعه آنلاین توپچی ها از موستافی آگاهیم، ولی به ندرت می شد این رویه را در استادیوم و روی سکوها مشاهده کرد. مقابل پالاس اما جمعیت قابل ملاحظه ای موستافی را هو کردند. این وضعیت نگران کننده است.

 

دفاع آرسنال در این روزها توسط یک بازیکن ۳۳ ساله مدیریت می شود که یک سال پیش آشیل پاره کرد و دو فصل با آشیل مصدوم و به زور آمپول به میدان می رفت. نمی توان متصور بود که موستافی فصل آینده در آرسنال باشد، اما تا پایان این فصل قطعا به او نیاز خواهد بود.

 

موستافی حالا دیگر یک سیب گندیده به حساب می آید. فروش او به نصف مبلغ پرداختی (۳۵ میلیون پوند) رویاپردازانه است. ابتدای حضورش به نظر می رسید او با توپ راحت باشد و پاس های شکافنده ای را به خط حمله بفرستد، ولی بازی امروزش این را دیگر ندارد. آرسنال محتاج پول برای فعالیت در نقل و انتقالات است و فروش موستافی یکی از ایده آل ترین راه های تولید این پول است. دو سال از قراردادش باقی مانده، تازه ۲۷ سالش شده، و قهرمان جام جهانی است. اینکه باشگاه دیگری علاقمند به او باشد دشوار نیست، اما راضی کردن آنها برای پرداخت مبلغی قابل توجه داستان دیگری است.

 

در سپتامبر کوشیلنی ۳۴ ساله است، ناچو ۳۳، کارل جنکینسون و لیختشتاینر هم جایی غیر از آرسنال حرفه خود را پی خواهند گرفت. جراحی دفاعی آرسنال در تابستان به قدر کافی زمان خواهد برد، بنابراین اولویت نباید مراقبت یا آب کردن این قهرمان ۲۷ ساله باشد، به خصوص که باشگاه محدودیت مالی در پرداخت دستمزد دارد.

 

اما عملکرد موستافی به قدری ویرانگر بوده که حالا تبدیل به یکی از اصلی ترین مسائل آرسنال در تابستان شده است. این واقعیت که بخشی از دشواری های مالی اخیر، بر اثر سرمایه گذاری نادرست و هنگفت روی بازیکنانی چون موستافی در آخرین سال های ونگر بوده نیز کمکی به هضم ماجرا نمی کند.

 

هر تیمی کیسه بوکس خودش را دارد. چه در فضای مجازی، چه روی سکوها. هر تراژدی نیاز به یک ضدقهرمان و دشمن دارد. تغییرات در ترکیب و مربیان آرسنال به قدری سریع رخ داده که پیدا کردن این دشمن در بین آنها هنوز اتفاق نیفتاده است. شاید درگیر شدن در توپیدن به موستافی رفتار ناسالمی باشد. شاید شکار کردن او در لحظات ابتدایی بعد از بازی وحشیانه تر از حد مجاز باشد. فعلا که او کیسه بوکس منتخب این هفته های آرسنال به شمار می رود.


محمد علی عسکری
منبع: گانرز تراست

 

آرسنال شکودران مصطفی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: آرسنال شکودران مصطفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۸۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش

آرسنال چالش بسیار سختی برای حفظ استعداد دانمارکی و 16 ساله خود که سابقه زدن 10 گل به نوجوانان لیورپول را در کارنامه خود داشته دارد.

طرفداری | آرسنال برای حفظ یکی از بزرگترین استعدادهای آکادمی خود، چیدو اوبی مارتین، با چالشی سخت مواجه است.

به گزارش تلگراف، چیدو اوبی مارتین، مهاجم ۱۶ ساله آکادمی آرسنال، به دلیل قوانین و مقررات پیچیده نقل و انتقالات انگلیس، در معرض جدایی از این باشگاه لندنی قرار دارد. او به دلیل سنش نمی‌تواند تا ماه نوامبر با آرسنال قرارداد حرفه‌ای امضا کند، در حالی که باشگاه‌های اروپایی در سایر لیگ‌ها می‌توانند هم پیشنهاد حضور به چنین بازیکنان بااستعدادی ارائه دهند و هم با او قرارداد امضا کنند. این موضوع باعث شده است که باشگاه‌های بزرگی همچون بایرن مونیخ به دنبال جذب این بازیکن با استعداد باشند.

عملکرد درخشان استعداد 16 ساله آرسنال

اوبی مارتین در بازی‌های اخیر آکادمی آرسنال عملکردی چشمگیر داشته و در مقابل تیم‌های زیر 18 سال نوریچ و لیورپول گل‌های زیادی به ثمر رسانده است. ستاره نوجوان آرسنال، در پیروزی 14-3 مقابل تیم جوانان لیورپول، 10 گل به ثمر رساند و هفته گذشته هم در پیروزی 9-0 آرسنال مقابل تیم نوجوانان نوریچ 7 گل زد. چنین بازیکن مستعد و بااستعدادی مطمئنا توجه دیگر تیم‌های سرشناس اروپایی همچون بایرن مونیخ را به خود جلب می‌کند.

طبق قوانین اتحادیه فوتبال انگلیس، بازیکنان نمی‌توانند تا قبل از 17 سالگی با باشگاه‌های انگلیسی قرارداد حرفه‌ای امضا کنند. این در حالی است که در سایر کشورهای اروپایی این سن 16 سال است. اوبی مارتین همچنین سابقه بازی در رده‌های پایه برای هر دو تیم ملی انگلستان و دانمارک را دارد و اخیراً در ترکیب تیم زیر ۱۷ سال دانمارک به میدان رفته است.

پیامدهای پسابرگزیت برای فوتبال انگلستان

پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، قوانین نقل و انتقالات بین آکادمی‌های باشگاه‌های انگلیسی و اروپایی پیچیده‌تر شده است. در حال حاضر، باشگاه‌های اروپایی می‌توانند با پرداخت غرامت‌های کمتری به فیفا، بازیکنان جوان با پاسپورت اتحادیه اروپا را جذب کنند. این موضوع، اوبی مارتین را به گزینه‌ای جذاب برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به خصوص آلمان تبدیل می‌کند.

مزایای حضور بازیکن در اتحادیه اروپا

اوبی مارتین با داشتن پاسپورت دانمارکی، امکان انتقال به باشگاه‌های اتحادیه اروپا با مبلغ جبران خسارت کمتری (جبران خسارت فیفا) را دارد، در حالی که در صورت انتقال به تیمی در انگلستان، مشمول جریمه‌های سنگین‌تری خواهد شد. غرامت فیفا در مقایسه با تعرفه‌های تعیین‌شده توسط برنامه عملکرد بازیکن نخبه (EPPP) که بر نقل و انتقال بازیکنان بین آکادمی‌های باشگاه‌های انگلیسی حاکم است، روشی بسیار مقرون به صرفه‌تر به شمار می‌رود. غرامت فیفا به باشگاه اصلی در هر انتقال بازیکن تا پایان فصل 23 سالگی او پرداخت می‌شود. محاسبه هزینه انتقال از باشگاهی مانند آرسنال به رتبه‌بندی دسته‌بندی باشگاهی که اوبی مارتین به آن منتقل می‌شود و تعداد سال‌هایی که پس از 12 سالگی در آرسنال بازی کرده است، بستگی دارد.

تلاش آرسنال برای حفظ اوبی مارتین

با وجود چالش‌های پیش‌رو، آرسنال برای حفظ اوبی مارتین در حال تلاش است. این باشگاه در حال مذاکره با نمایندگان این بازیکن جوان است و می‌خواهد او را در تیم خود نگه دارد. اوبی مارتین اخیراً با گروه پروژه الیت، که به خاطر تسهیل فرایند نقل و انتقالات برای بازیکنان همانند انتقال جیدون سانچو به دورتموند شناخته می‌شود، قرارداد امضا کرده است. الیت همچنین نماینده برخی از بازیکنان تیم اصلی آرسنال مانند بوکایو ساکا و ادی انکتیا است و این موضوع می‌تواند بر تصمیم او برای آینده‌اش تأثیر بگذارد.

گفتنی است آرسنال هنوز در مورد این گزارش و علاقه بایرن مونیخ به چیدو اوبی مارتین اظهارنظری نکرده است.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • مهدی طارمی اینزاگی را هیجان زده کرد
  • اینزاگی: خوشحالم که طارمی را جذب کردیم
  • آتش بازی هالند در اتحاد؛ نفس منچسترسیتی پشت سر آرسنال
  • پوکر هالند در اتحاد؛ نفس سیتی پشت سر آرسنال
  • هفته سی و ششم لیگ جزیره/ هم آرسنال برد هم سیتی
  • توماس توخل: وقتی به اندازه کافی بازیکن ندارد، نمی‌توانید از ترکیب دوم استفاده کنید
  • اقدام جالب آرتتا: پدیده 14 ساله در تمرین آرسنال
  • پپ گواردیولا: با توجه به آمادگی آرسنال، باید تمام امتیازات لازم در لیگ را کسب کنیم
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش
  • وارن زائر امری دومین بازیکن جوانی که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به میدان می‌رود