Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-08@20:23:17 GMT

تخریب کوره‌های تولید زغال در حسن آباد فشافویه

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۰۵۴۱

به گزارش ایسنا، زهره عبادتی اظهار کرد: روز گذشته عملیات پاکسازی و تخریب کوره‌های زغال‌گیری در منطقه فشافویه با دستور مقام قضایی از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان ری و حضور بخشداری فشافویه و ماموران نیروی انتظامی شهرستان انجام شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این واحد‌های غیرمجاز علاوه بر ایجاد آلودگی شدید هوا، منابع آب و خاک، تخلفاتی از جمله تصرف اراضی طبیعی، تغییرکاربری و تخریب اراضی کشاورزی و تهدید علیه بهداشت عمومی داشتند، تصریح کرد: در این عملیات تعداد هشت کوره غیرمجاز تولید زغال به‌طور کامل تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته عبادتی شناسایی و برخورد با واحد‌های غیر مجاز در دستور کار اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری قرار داشته است و با واحد‌های آلاینده برابر قانون برخورد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ری در ادامه به مصدومیت یکی از کارشناسان این اداره حین ماموریت اشاره کرد و گفت: در پی اجرای دستور قضایی و حین انجام عملیات تخریب متاسفانه یکی از کارشناسان این اداره دچار سانحه سقوط به داخل یکی از کوره‌ها شد البته آن کوره قبل از وقوع حادثه تا حد زیادی خاموش شده بود. نیرو‌های حاضر در صحنه به سرعت نسبت به خروج وی اقدام و به مرکز درمانی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه علت سقوط این کارشناس بیشتر به دلیل ساختار غیرمجاز و غیراصولی این کوره‌ها بود، اظهارکرد: این کارشناس در حال حاضر به علت سوختگی در یکی از مراکز درمانی تهران تحت رسیدگی و درمان است.

بر اساس گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، عبادتی در پایان گفت: فعالیت در حرفه محیط زیست تحت عنوان کارشناس و محیطبان همواره مخاطراتی به همراه دارد و افراد در این شغل کم و بیش در معرض حوادث غیرمترقبه و این چنینی هستند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۰۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد از دستگیری شکارچی بی رحم که اقدام به شکار حیات وحش در مناطق آزاد(مناطق خارج از مناطق حفاظت شده استان) تنگ هفت خرم‌آباد و انتشار تصاویر آن در شبکه اجتماعی کرده بود، با همکاری مراجع قضایی خبر داد.

یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد، با رصد تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، یک نفر متخلف زیست محیطی را که اقدام به شکار حیات وحش(بز کوهی) در مناطق آزاد بخش تنگ هفت شهرستان خرم‌آباد نموده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

کامران فرمانپور در این خصوص گفت: پس از کسب اطلاعات کامل و شناسایی شکارچی بی‌رحم، با کسب مجوزهای قانونی از مقام قضایی، این شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار حیات وحش در مناطق آزاد (بخش پاپی) شهرستان خرم آباد و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی نموده بود، دستگیر شد.

وی افزود: مطابق مواد قانونی شکار صید، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده که پرونده قضایی این متخلف تشکیل و پس از اخذ جرایم سنگین، به همراه مستنداتی که توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد جمع آوری شده بود برای ادامه رسیدگی به جرم ارتکابی، به مراجع قضایی ارجاع شد.

اداره کل حفاظت استان لرستان با رصد هر گونه شکار و صید در تمام نقاط استان با هر گونه اقدام غیر قانونی شکار و صید بطور قاطع و طبق قانون برخورد خواهد نمود و از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده موارد مشابه با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904404

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • مشاهده یک خرس قهوه‌ای و ۲ توله اش در اقلید
  • قانون حمایت از خانواده و جوانی در محیط زیست گیلان اجرا می‌شود
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت