Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خضری روز یکشنبه در جلسه شورای زکات مهاباد افزود: این میزان جمع آوری زکات نسبت به سال قبل افزایش 30 درصدی را نشان می دهد که با این افزایش، برای چندمین سال پیاپی این شهرستان رتبه اول استانی را نیز به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: 120 نفر به عنوان عامل به همراه چهار نفر روحانی در امر جمع آوری زکات در روستاها و شهر مهاباد فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: سال گذشته 70 درصد از زکات جمع آوری شده برای فقرا و محرومان مهاباد هزینه شد و 30 درصد باقی مانده به طرح های عام المنفعه در مناطق محروم روستایی این شهرستان اختصاص یافت.
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره ) مهاباد بیان کرد: میزان توزیع زکات جمع آوری شده بین فقرا و نیازمندان روستاها متناسب با میزان پرداخت میزان زکات روستاها خواهد بود و روستاهای پیشرو در پرداخت زکات نیز در راستای تشویق آنها از تسهیلات ویژه کمیته امداد بهره مند خواهد شد.
وی همچنین اضافه کرد: سال گذشته مردم نوعدوست و خیّر مهاباد، 105 میلیارد ریال به کمیته امداد امام خمینی (ره) این شهرستان در قالب مشارکت های مردمی کمک کردند.
وی یادآور شد: در سال جاری بیشتر منابع مالی کمیته امداد برای رفع نیازهای فوری و ضروری مددجویان صرف می شود و در این وضعیت اقتصادی با مساعدت خیران با افتخار اعلام می کنیم که مددجویان از نظر نیاز مالی از جمله وام ضروری، کمک های معیشتی، هزینه درمانی و اجاره مسکن با مشکلی مواجه نشده است و به هیچ وجه مددجویی نیز برای دریافت خدمات در این شاخص ها پشت نوبت نمانده است.
در ادامه جلسه که با حضور شوراها، بخشدارها و روحانیون مهاباد برگزار شده بود به نحوه افزایش مشارکت های مردمی در پرداخت زکات تبادل نظر شد.
به گزارش ایرنا، سال گذشته نیز مردم مومن و خیر مهاباد 31 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده بودند.
زکات در آذربایجان غربی بیشتر به گندم، جو و کشمش و در برخی موارد به دام تعلق می گیرد.
زکات در لغت به 2 معنای رشد و نمو و پاک آمده است؛ واژه زکات به سهمی اطلاق می‌شود که انسان از مال خود خارج می‌کند و به فقرا می‌دهد و به این دلیل است که در پرداخت آن، امید رشد و افزایش مال همراه با خیر و برکت را دارد و موجب تزکیه و پاکی روح پرداخت کننده می‌شود.
در قرآن کریم آمدن زکات در کنار نماز نشانه آن است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز حاصل شده است و رابطه با مخلوق خداوند از راه ادای زکات برقرار می‌شود.
همراهی این‌ 2 به جهت اهمیت ویژه آنهاست زیرا نماز در آیات قرآن کریم و روایات اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار است و زکات نیز در دین اسلام در بعد اقتصادی و اجتماعی بسیار اهمیت دارد.
گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند مواردی است که زکات به آنها تعلق می گیرد.
شهرستان مهاباد با 237 هزار نفر جمعیت با دو بخش خلیفان و در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی اقتصادی و اجتماعی خرما شاخص کمیته امداد امام خمینی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با فعالیت متناوب امواج بارشی، رگبار باران و رعد و برق همراه با وزش باد گاهی شدید و احتمال گرد و خاک  و در نقاط مستعد بارش تگرگ  همراه با تندباد لحظه ای تا اوایل هفته آینده پیش بینی می شود.

محمدپور افزود: علاوه بر آن احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه و خسارت به سازه های موقت در اثر تندباد لحظه ای وجود دارد.

توصیه می شود دستگاههای اجرایی آمادگی آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن مسیل ها را داشته باشند.

وی ، شهروندان خواست در این مدت از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری نموده و احتیاط در فعالیتهای کوهنوردی، ترددهای شهری و جاده ای، محکم سازی سازه های سبک، گلخانه ها و بنرهای تبلیغاتی و توجه به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را مد نظر قرار دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • امواج بارشی آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد
  • فعالیت امواج بارشی و وزش باد شدید از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • افتتاح چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • ورود گرد و غبار به آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه روستای گردشیلان مهاباد
  • نجات جان کودک ۲ ساله مغروق در رودخانه