Web Analytics Made Easy - Statcounter

در همایش شوراهای شهرستان آبیک مطرح شد: 10 روستای بخش مرکزی شهرستان آبیک فاقد گازرسانی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، همایش گرامیداشت 9 اردیبهشت روز ملی شوراها با حضور مسئولان استان قزوین، امام جمعه شهر آبیک، فرماندار آبیک و تنی چند از مسئولان و جمعی از شوراهای روستاها و شهرهای شهرستان آبیک در سالن آمفی‌تئاتر شهید آوینی فرهنگسرای باران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجات‌علی مافی رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان آبیک در این همایش با اشاره به نیاز تمام روستاها به روکش آسفالت اظهار کرد: چهار روستای بخش مرکزی فاقد آسفالت بوده و 10 روستا هم هنوز فاقد گازرسانی است.

وی با اشاره به مسیر انتقال آب زیاران در شهرستان آبیک افزود: بیشترین تلفات در کامال طالقان صورت می‌گیرد که رودخانه به همین شکل رها شده و تا چه زمانی باید به این شکل باقی بماند و قربانی بگیرد.

این مسئول ادامه داد: تا چه زمانی باید نظاره‌گر دادن مجوزهای دامداری و واحدهای آلاینده در شهرستان آبیک باشیم و مجوزهای غیراصولی را در رودخانه‌ها شاهد باشیم.

رئیس شورای بخش مرکزی شهرستان آبیک بر تعیین بودجه برای سرفصل‌هایی همچون راهیان نور و یادواره‌های شهدا در روستاها تاکید و  اضافه کرد: لازم است دربازنگری طرح‌های هادی روستاها از نظرات شوراها و دهیاران استفاده شود.

مافی خاطرنشان کرد: برای استعلام آب شرب روستایی برای واحدهای خارج از روستا از شورای روستا تاییدیه درخواست می‌شود که لازم است مدیر مربوطه اداره خودش اقدام کرده و پاسخگوی مردم باشد.

وی بر رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های کوهستانی و درگیر نشدن با مسائل قضایی از سوی مسئولان مربوطه تاکید کرد و افزود: از مسئولان درخواست می‌شود برای رفع مشکلات شهرستان کارگروه ویژه تشکیل شود.

حجت قاسمی نماینده شورای بخش بشاریات شهرستان آبیک هم در این همایش گفت: ادامه بهسازی و آسفالت روستای قشلاق- کمال‌آباد نیمه کاره رها شده است و می‌طلبد ادامه این پروژه تا بخش بشاریات ادامه یابد.

وی افزود: کشاورزان برای تهیه کود برای کشت بهاره محصولات کشاورزی به‌ویژه ذرت با مشکل مواجه هستند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به وجود مشکل مذکور، محصولات زراعی با 50 درصد کاهش عملکرد برداشت می‌شود.

قاسمی بر رفع مشکل موجود در تعاونی بخش بشاریات و تامین نیاز آب کشاورزان تاکید کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان قزوین تئاتر راهیان نور زمین محصولات کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۱۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست

منصور فلاحتی مدیر امور آبفای مروست گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه‌های کرخنگان مروست و به منظور تامین آب پایدار برای گذر از فصل تابستان، حفر گالری و کف شکنی چاه‌های آب روستایی این شهرستان در برنامه این اداره قرار گرفت.

او به آغاز حفر گالری و کف شکنی چاه شماره ۲ روستای کرخنگان اشاره کرد و افزود: با بهسازی این چاه جمعیتی بالغ بر ۲ هزار نفر از روستا‌های کرخنگان و برزگر از توابع بخش ایثار این شهرستان از آب شرب بهداشتی و پایدار و بهبود فشار آب بهره مند می‌شوند.

مدیر امور آبفای مروست عمق این چاه را ۷۰ متر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر دبی این چاه سه لیتر بر ثانیه است و پیش بینی می‌شود بعد از عملیات بهسازی دبی آن به هفت لیتر بر ثانیه برسد.

فلاحتی با بیان اینکه این روستا دارای دو حلقه چاه فعال بوده که آب شرب و بهداشتی آن را تامین می‌کند، اظهار داشت: این پروژه با اعتبار حدود شش میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی شروع و در حال اجرا است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل ۲ طرح بازآفرینی شهری در نجف آباد
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • ۱۵ روستا در فریدن و نائین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند