Web Analytics Made Easy - Statcounter

با برگزاری هفتمین جشنواره گردشگری سفر به توران در زیست‌کره توران، بزرگ‌ترین زیستگاه حیات‌وحش آسیای غربی میزبان گردشگران شد. ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۶ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شاهرود در حاشیه برگزاری این جشنواره گردشگری به خبرنگاران گفت: این جشنواره با حضور پرشور جمع کثیری از مردم، گردشگران و علاقه‌مندان به میراث فرهنگی و طبیعی و جاذبه‌های گردشگری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمیدرضا حسنی اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره با صنایع‌دستی، آیین و آداب‌ورسوم روستای هدف گردشگری یعنی رضاآباد بیارجمند آشنا شدند.

شیراز| فیلم «مثل یک رویا» جاذبه گردشگری دریاچه مهارلو را به تصویر می‌کشدگردشگری در قم اولویت ندارداستان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری دارد

حسنی عنوان کرد: در این جشنواره بر اساس آنچه برنامه‌ریزی‌شده بود برنامه‌های نظیر اجرای موسیقی‌های محلی، شترسواری، رصد ستارگان، آفرود و پیاده‌روی بر روی رمل‌ها برگزار شد که با استقبال بسیار خوب مردم حاضر در این جشنواره مواجه شد.

وی برپایی سیاه‌چادرهای عشایری، نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات بخش بیارجمند و اجرا و هنرنمایی گروه‌های موسیقی و آیینی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود هدف از برگزاری این جشنواره در روستای رضاآباد که در 240 کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و 120 کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع‌شده است را بازدید گردشگران از جاذبه‌های گردشگری و حیات‌وحش زیست‌کره توران عنوان کرد.

حسنی بیان داشت: شهرستان شاهرود دارای 149 اثر تاریخی است که در فهرست ملی به ثبت رسیده است و این شهرستان برخوردار از هشت منطقه نمونه گردشگری است.

انتهای پیام/ ع

R41366/P/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: باهدف رشد، توسعه و برند سازی گردشگری روستای هدف گردشگری بیابانک، احیاء و حفظ آئین و سنن قدیمی روستاها، حفظ و معرفی شیرینی سنتی گولاچ این منطقه، معرفی هویت اجتماعی و فرهنگی و افزایش شورونشاط اجتماعی در میان مردم، چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ بیابانک در روستای هدف گردشگری بیابانک برگزار شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات ازجمله برنامه‌هایی بود که برای رونق اقتصاد محلی و معرفی توانمندی‌های روستایی در این جشنواره انجام شد.

حسن عربی گفت: اجرای برنامه‌های شاد و مفرح، پخت گولاچ و رونمایی از لوح ثبت ملی روستا ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

او بابیان اینکه برای پخت گولاچ، از زردچوبه، آرد، آب، شکر، گلاب، تخم‌مرغ، زعفران، روغن کنجد و خمیرترش استفاده می‌شود، افزود: گولاچ برند مواریث معنوی روستای بیابانک به شمار می‌رود و برگزاری چندساله جشنواره گولاچ در این روستا نشان از اهمیت این نان در بین مردم این روستا دارد.

روستای بیابانک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب شهر سرخه قرارگرفته است و این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می‌شود اما ازنظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902642

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • آغاز چهارمین جشنواره گل و گلاب در بوستان آب و آتش
  • ثبت سفارش میلیاردی صنایع دستی سیستان و بلوچستان در اکسپو
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت