Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان با مدال طلای محمد گنج خانلو  مدال نقره حسین محمدی ها برنز امیر حسین جمشیدیان  و کسب اولین مدال برنز تاریخ دوچرخه سواری استقامت جاده توسط سمیه یزدانی مسابقات قهرمانی آسیا ازبکستان را به پایان رساند.

در این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا جاده تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان توانست نتایج قابل قبولی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین می توان گفت با کسب مدال های رنگارنگ در قهرمانی آسیا جاده نتیجه نگرفتن های اخیر دوچرخه سواری کشور را جبران کرد. 

در این راستا مازیار فرزاد مربی سابق تیم ملی دوچرخه سواری کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: امسال تیم ملی در قهرمانی آسیا جاده عملکرد مناسب و قابل قبولی داشت. در بخش بانوان سمیه یزدانی توانست اولین مدال رشته‌ی استقامت جاده قهرمانی آسیا را در رده‌ی سنی بزرگسالان کسب کند و کسب این مدال جای امیدواری بسیار زیادی دارد. وقتی یک مدال برای اولین بار کسب می‌شود نشان دهنده‌ی آن است که زیر ساخت‌های آن رشته فراهم شده است. در رده‌ی سنی امید دو مدال خوش رنگ و با ارزش کسب شد. گنج خانلو مدال طلا استقامت جاده و مدال برنز جمشیدیان در تایم تریل انفرادی  را کسب کردند.

او افزود: در رده‌ی پیشکسوتان محمدی‌ها توانست مدال کسب کند. کسب این مدال‌ها نشان می‌دهد که برنامه ریزی‌ها به خوبی انجام شده است. مقایسه عملکرد تیم با سال‌های گذشته کار درستی نیست. نتایج  نسبت به سال گذشته نتیجه‌ی بهتری کسب کردیم چرا که سال گذشته در تایم تریل تیمی نیز مدال داشتیم، اما امسال با کسب  اولین مدال در بخش بانوان جبران شد. البته باز هم می‌گویم که قابل مقایسه نیست. ورزش دوچرخه سواری رو به توسعه است پیش از این در بخش بزرگسالان و جوانان آقایان سرمایه گذاری می‌شد، اما اکنون در بخش بانوان نیز سرمایه گذاری‌های لازم صورت می‌گیرد. در ۳ سال گذشته هزینه‌های خوبی در این بخش‌ها انجام شده است  که امسال نتیجه‌ی آن را کسب کردیم.

بانوان تیم ملی ۳ سال به طور مداوم تمرین می کردند

فرزاد درباره حفظ مدال بانوان در استقامت جاده عنوان کرد: در طول سه سال گذشته زیر ساخت‌های خوبی همچون فضا‌های تمرینی و اردو‌های مشترک و باشگاه‌ها برای بانوان فراهم شده است که این ظرفیت‌ها باید افزایش یابد. ماندانا دهقان و سمیه یزدانی در طول این مدت مدام در اردو‌ها بودند و در ۳ سال اخیر است بازیکنان با تمرینات مداوم پیش می‌رفتند.  یکی از زیر ساخت‌های اساسی که باید جامعه‌ی ورزشی انجام دهد تقویت باشگاه‌ها برای جذب بانوان است. وقتی جامعه مشاهده کند که بانوان دوچرخه سوار ما رو به پیشرفت هستند باشگاه‌ها از تیم داری در حوزه بانوان استقبال خواهند کرد. وقتی تعداد باشگاه‌های بیشتری داشته باشیم رقابت  بیشتر می‌شود در نتیجه باشگاه‌ها به اردو‌های برون مرزی اعزام می‌شوند. باید بتوانیم نفراتی را دائم در بخش بانوان پرورش دهیم.

تمرکز تیم ملی دوچرخه سواری ایران بر روی کیفیت بوده است

او در ادامه بیان کرد: ایران با ۱۳ ورزشکار و تیم قزاقستان با ۳۵ ورزشکار در قهرمانی آسیا شرکت کرد و  تمرکز ایران بر روی کیفت تیم  ملی دوچرخه سواری بوده است. البته ما هم باید بتوانیم تیم هایمان را به اردو‌های مشترک و مسابقات برون مرزی اعزام کنیم. باید نگاه جامع تری به ورزش دوچرخه سواری داشت که  توجه به باشگاه‌ها بسیار مهم خواهد بود و دوچرخه سواری با شرکت در مسابقات بین المللی می‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد. در یکی دو سال اخیر اعزام‌های ما کم شده است، اما کیفیت تیم‌های ملی و کادر فنی ب بالا رفته است و نشان می‌دهد کمی اعزام و نفرات تاثیری بر روی نتیجه نداشته است.  اعزام‌های  بیشتر  باعث حفظ نفرات و استعداد‌های تیم دوچرخه سواری می‌شود.

فرزاد در پایان اظهار کرد: مهدی سهرابی یکی از بزرگان دوچرخه سواری ایران است و کاپیتان تیم‌های ملی دوچرخه سواری است. گاهی ممکن است ورزشکار در مرز آمادگی نباشد، اما می‌تواند بار روانی و فکری و جسارت خوبی را وارد تیم ملی می کند. سهرابی اسطوره بخش استقامت است. او جسارت خوبی را به بازیکنان برای رقابت در مسابقات می‌دهد و جزو اولین لژیونر‌های دوچرخه سواری ایران است و توانسته تور دو فرانس را تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

مدال نقره آسیا بر گردن محمدی

کسب اولین مدال طلا در مسابقات قهرمانی آسیای دوچرخه سواری

یزدانی صاحب مدال برنز شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی فدراسیون دوچرخه سواری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۲۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران، از برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر با حضور رکاب زنان کشورهای آسیایی در روزهای پایانی اردیبهشت در شهرستان محمودآباد خبر داد. - اخبار استانها -

علی رجبی به خبرنگار تسنیم در ساری گفت: ‌‌مسابقات بین المللی دوچرخه سواری تک مرحله‌ای و در رده سنی جوانان پس از وقفه حدود 8ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان، هیات دوچرخه سواری مازندران و اداره ورزش و جوانان شهرستان محمودآباد روزهای 26 تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مسابقات تیم‌های داخلی و خارجی شرکت کننده هر کدام با  پنج دوچرخه سوار  و 3 نفر همراه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به اینکه هزینه  مربوط به اسکان و ترابری و تغذیه تیم‌ها به عهده تیم شرکت کننده است تصریح کرد: جوایز نفرات برتر تیم‌ها در تور خزر هم طبق جدول جوایز پرداخت می‌شود.

رجبی گفت: جلسه فنی مسابقات یک روز قبل از شروع مسابقه در محل مسابقات برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، تور بین المللی خزر از معتبرترین مسابقات دوچرخه سواری به شمار می‌رود که 20 دوره از آن برگزار شده است.

مازندران پنج دوره میزبان تور بود، اما به علت نبود زیرساخت مناسب، منابع مالی، پیست تمرینی و زیرساخت جاده‌ای این تور متوقف شده بود.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • همایش دوچرخه سواری عمومی شهر غلامان
  • قهرمانی دانیال سهرابی در جام تختی/چهره‌های برتر مشخص شدند
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت
  • محمودآباد میزبان تور بین‌المللی دوچرخه سواری خزر شد
  • دوچرخه سواران قزوینی در اردوی آسیایی
  • تور بین المللی دوچرخه سواری خزر به میزبانی محمودآباد
  • بانوان پلیس؛ مامن زنان آسیب دیده/ کسب ۴۰ مدال ورزشی
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است