Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-03@06:06:11 GMT

پیام رحمانی فضلی در آستانه روز ملی شوراها

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۲۵۰۹

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آستانه روز ملی شوراها پیام تبریکی صادر کرد.

متن کامل پیام وزیر کشور بدین شرح است:

باسمه تعالی

بدون تردید یکی از مهمترین برکات بزرگ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران واگذاری مسئولیتها به مردم و مشارکت آنها در اداره امور کشور بود که این مهم با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸ و تثبیت آن در قانون اساسی در قالب تشکیل و راه اندازی شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان نمادی از مردم سالاری دینی و سمبل مشارکت پایدار مردم در اداره امور جوامع محلی عینیت یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه نهم اردیبهشت ماه«روز ملی شوراها» و گذر از بیست سالگی استقرار نظام شورایی در جای جای ایران اسلامی و در اولین سال از آغاز طلیعه «گام دوم انقلاب» که به فرموده مقام معظم رهبری، «جهاد علمی بزرگ برای ساختن ایران اسلامی» و «دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی» برای رسیدن «به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(ارواحنافداه) هست» فرا رسیدن این مناسبت مهم و بزرگ را صمیمانه حضور کلیه اعضاء شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، از زحمات، تلاش های ارزنده، خالصانه و اثرگذار همه عزیزان در روند رشد، پیشرفت، عمران و آبادانی همه مناطق تقدیر و سپاسگزاری می نمایم.

بی شک رشد، توسعه و جایگاه امروزی شهرها و روستاهای ایران اسلامی در حوزه ارتقای سرانه های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی، بهبود عبور و مرور و ... مرهون برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر شایسته، موثر و توامان مجموعه مدیریت محلی و دولتی و مبتنی بر سیاست ها و سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می باشد به همین دلیل و با توجه به عزم و اراده راسخ دولت تدبیر و امید در حمایت پیوسته از نهاد شورا و تقویت آن، از جامعه بزرگ و منسجم مدیریت محلی کشور با توجه به نقش محوری خود در تمرکززدایی و چابک سازی انتظار می رود با اتکال به ذات احدیت و همگام و هم افزا با دولت محترم و با بهره گیری از نیروی انسانی مستعد و ماهر به ویژه جوانان کارآمد، متعهد و متخصص و نیز پای کار آوردن همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل کشور و مغتنم شمردن فرصت گرانبهای خدمت که با اراده و لطف ملت سرافراز ایران اسلامی نصیب شده است، با جدیت هرچه تمامتر و در عین قانون مداری در جهت تحقق و شکوفایی اهداف والای انقلاب اسلامی و نیل به توسعه پایدار و متوازن کشور از طریق توسعه عدالت و رفاه اجتماعی، شکوفایی اقتصاد محلی، «رونق تولید»، کاهش محرومیت ها، ارتقاء کمی و کیفی خدمات و بهبود مستمر زندگی شهروندان بیش از پیش کوشا و ساعی باشید. 

امید آن دارم در ظل توجهات حضرت باری تعالی، عنایت خاصه حضرت ولی عصر(عج) و تحت رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)، در پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی و پاسداری از خون شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم همواره سربلند و موفق باشید.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر کشور انقلاب اسلامی ایران حضرت امام قانون اساسی شوراهای اسلامی شهر ایران اسلامی ایران جامعه تمدن شوراهای اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی دولت نیروی انسانی قانون انقلاب اسلامی توسعه پایدار اقتصاد رهبر معظم انقلاب آیت الله العظمی نظام مقدس جمهوری اسلامی هشت سال دفاع مقدس اسلامی ایران جامعه حضرت امام نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۲۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی

هفته‌نامه دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در تازه‌ترین شماره خود از تأکید رهبر انقلاب اسلامی در حاشیه‌ نامه‌ یکی از مسئولان امور قرآنی کشور بر «فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی» خبر داده است.

به گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.
پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزیها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.
در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • رهبر انقلاب در حاشیه نامه یکی از مسوولان امور قرآنی چه نوشتند؟
  • شوراها عرصه ظهور حضور مردم در حکمرانی هستند
  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • تأکید رهبر انقلاب بر فهم معانی کلام خداوند در کارهای قرآنی
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • دانش‌آموزان باید بدانند چرا ایران حاضر به ایجاد روابط با برخی کشورها و دولت‌ها نیست
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • خیزش بزرگ دانشجویان بیان انزجار از تحرکات حمایتی حاکمان امریکایی و اروپایی است