Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@12:59:07 GMT

اسکاتلندی ها پرچم استقلال خواهی برافراشتند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۳۳۷۳

اسکاتلندی ها پرچم استقلال خواهی برافراشتند

رهبر حزب ملی اسکاتلند: خواست مردم راه آینده را ترسیم خواهد کرد و لندن هم نمی تواند مانع آن شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از لندن، اسکاتلندی ها که در همه پرسی برگزیت بیشترشان به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند باردیگر ساز جدایی از انگلیس را به صدا دراوردند و پرچم استقلال خواهی برافراشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب ملی اسکاتلند در نشست ویژه این حزب در ادینبورو مرکز اسکاتلند، نظام پارلمانی بریتانیا را در هم شکسته توصیف و تصریح کرد: مردم اسکاتلند خودشان باید راه اینده و سرنوشتشان را انتخاب کنند.

نیکولا استورجن با اشاره به رای بالای مردم اسکاتلند در همه پرسی تیر ماه 1395 برای ماندن در اتحادیه اروپا و نیز شکست دولت مرکزی در پیشبرد مطلوب برگزیت گفت: رویکرد استقلال از بریتانیا بر اساس منافع مردم اسکاتلند در دستور کار است و هیچ چیز نمی تواند مانع از اجرای خواست مردم شود.

رهبر حزب ملی اسکاتلند که بارها خروج از اتحادیه اروپا را به زیان اسکاتلند توصیف کرده است گفت: خواست مردم و منافع اسکاتلند راه آینده را ترسیم خواهد کرد و لندن هم نمی تواند مانع آن شود.

در نشست بهاره حزب ملی اسکاتلند همچنین درباره ارکان و ساختار اقتصادی و واحد پول مستقل اسکاتلند پس از استقلال تصمیم گیری شد تا در صورت جدایی از بریتانیا به سرعت جایگزین و خلاء های احتمالی پر شود.

چالشهای اقتصادی و پولی از جمله مواردی بود که در همه پرسی قبلی موجب شد استقلال اسکاتلند از انگلیس با اندکی تفاوت رای نیاورد.

تب جدایی اسکاتلند از انگلیس که پس از همه پرسی قبلی فروکش کرده بود با برگزیت بالا گرفته است و با ابهامات و نابسامانی های ناشی از برگزیت روز به روز بیشتر شده است.

بریتانیا یا انگلستان شامل چهار منطقه انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است که درخواستهای جدایی طلبانه که وزن سیاسی و اقتصادی انگلیس را بیش از پیش تضعیف می کند موجب نگرانی دولت مرکزی شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: اسکاتلند انگلستان استقلال خواهی جدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌میلی رایان خرافنبرخ به جدایی از لیورپول

شایعات پیرامون خرافنبرخ حقیقت ندارند. او در لیورپول می‌ماند

طرفداری | به گزارش فلوریان پلتنبرگ، رایان خرافنبرخ تمایلی به ترک لیورپول ندارد و می‌خواهد خودش را به سرمربی جدید این تیم در فصل آینده، ثابت کند. هرچند خرافنبرخ در هفته‌های اخیر با پیشنهادهایی از لیگ ترکیه مواجه شده، اما او در آنفیلد احساس راحتی می‌کند و می‌خواهد به بازی برای لیورپول ادامه دهد.

خرافنبرخ ۲۱ ساله تا ۲۰۲۸ با لیورپول قرارداد دارد و در فصل جاری طی 34 بازی برای این تیم، آمار 4 گل و ۲ پاس گل را به ثبت رسانده‌است. این هافبک هلندی در سپتامبر ۲۰۲۳ با قراردادی به ارزش ۴۰ میلیون یورو، از بایرن مونیخ به لیورپول منتقل شده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • رسمی؛ درو مک اینتایر با WWE تمدید کرد
  • پرچم یا حسین در تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + فیلم
  • خروش مردم انگلیس در حمایت از فلسطین
  • بی‌میلی رایان خرافنبرخ به جدایی از لیورپول
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • پهپاد آمریکا و نفتکش انگلیس هدف قرار گرفت
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها
  • اصفهان پرچم‌دار شهرسازی الکترونیک است
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس