Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که زمان زیادی به معرفی سری گلکسی نوت ۱۰ باقی مانده، اخبار پیش‌بینی‌ها و مشخصات احتمالی این سری به یکی از جذاب‌ترین مبحث‌های حوزه فناوری در جهان تبدیل شده است. سایت‌های مختلف، خبرنگاران و طرفداران به طور مداوم در مورد ویژگی‌های گلکسی نوت ۱۰ مطلب ارسال می‌کنند و به همین زودی سری پرچمدار گلکسی S10 به دست فراموشی سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجددا اطلاعات جدیدی از سری گلکسی نوت ۱۰ منتشر شده که مربوط به نسخه‌های مختلف این سری است.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید پیش‌تر اعلام شد که سامسونگ قصد دارد تا در سال جاری مدل گلکسی نوت را گسترش دهد و چندین نسخه از آن را وارد بازار کند، به همین دلیل از این پس باید عنوان کنیم که "سری" گلکسی نوت ۱۰ در چندین مدل عرضه خواهد شد. هنوز تعداد نسخه‌ها و مشخصات آن‌ها اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد حداقل شاهد عرضه ۳ مدل مختلف از سری گلکسی نوت ۱۰ باشیم، یک نسخه معمولی، یک نسخه با پسوند e با مشخصات ضعیف‌تر و اندازه کوچکتر و یک نسخه با پسوند پرو یا پلاس که اندازه بزرگ‌تر و قدرت بیشتری نسبت به مدل معمولی دارد. همچنین احتمالاتی در مورد مدل 5G گلکسی نوت ۱۰ نیز وجود دارد که البته قطعی نیست.

به تازگی یکی از افراد نزدیک به سامسونگ در توئیت خود خبر از تولید مدل گلکسی نوت ۱۰ پرو داده، با این وجود باید به نظر می‌رسد تولید نسخه پرو گلکسی نوت ۱۰ قطعی باشد، اما از ابتدا شایعات وجود نسخه پرو برای این سری کمی عجیب به نظر می‌رسید، اصولا سامسونگ در سری گلکسی نوت به تولید مدل‌های بزرگ، قدرتمند با ویژگی‌های عالی پرداخته که خود یک نسخه پرو از سری پرچمدار گلکسی S محسوب می‌شود، حال نسخه پرو گلکسی نوت چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

به طور مثال گلسی S10 به نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز بود، در سال گذشته گلکسی نوت ۹ نیز با صفحه نمایش ۶.۴ اینچی معرفی شد، در این صورت پیش‌بینی می‌شود گلکسی نوت ۱۰ صفحه نمایش بزرگتر از سری قبلی بهره ببرد و اندازه‌ای میان ۶.۴ تا ۶.۸ اینچ داشته باشد، بر این اساس نمایشگر گلکسی نوت ۱۰ پرو نیز اندازه‌ای حدود ۶.۸ تا ۷ اینچ خواهد داشت و ما عملا با یک تبلت طرف هستیم، از طرفی مشخصات به کار رفته در نوت ۱۰ نیز در بالاترین سطح موجود هستند و احتمالا سامسونگ در نوت ۱۰ پرو بتواند تنها مقدار حافظه داخلی و حافظه رم را به یک ترابایت و ۱۲ گیگابایت افزایش دهد. پردازنده مانند تمامی مدل‌های پرچمدار سامسونگ، اسنپدراگون ۸۵۵ خواهد بود مگر آنکه کوالکام تا آن زمان از پردازنده بالارده جدیدی رونمایی کند. دوربین نیز به احتمال فراوان با چهار سنسور ۱۲، ۱۲، ۱۶ و ToF تولید خواهد شد.

اما نکته آن است که آیا چنین رویه ای آیا برای سامسونگ سودآوری خواهد داشت؟ در حال حاضر مدل‌های گلکسی S10، S10 پلاس، S10 5G، نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پرو دارای شباهت‌های زیادی هستند، بزرگی نمایشگر‌های به کار رفته نزدیک به هم است و تنها چند دهم اینچ بیشتر یا کمتر می‌شود، پردازنده و حافظه داخلی نیز در این مدل‌ها یکسان است، حافظه رم نیز در هر چهار مدل مشابه است و شاید در نوت ۱۰ پرو ظرفیت بیشتری داشته باشد. از نظر دوربین نیز هرچند سنسور‌های استفاده شده متفاوت است، اما کیفیت خروجی تصاویر مشابه است. با این وجود تنها تفاوت سری گلکسی S و گلکسی نوت در قلم مخصوص S pen خلاصه می‌شود.

دلیل سامسونگ برای تولید مدل‌های بالارده مشابه به هم مشخص نیست، شاید این شرکت برنامه دارد تا از ویژگی‌های جدید در سری گلکسی نوت10 رونمایی کند، شاید هم تنها به افزایش تولید خود در مدل‌های بالارده چشم دوخته و به فکر ایجاد آپشن‌های مختلف برای خریداران است. در هر صورت اینکار ریسک زیادی به همراه دارد زیرا مدل بالارده گلکسی فولد نیز در راه عرضه گسترده به بازار جهانی است و تولید تعداد مدل‌های بالارده زیاد می‌تواند موجب زیان دیدن سامسونگ شود.

گزارش از عبدالله مطیع

بیشتر بخوانید: ناچ خارج از صفحه نمایش؛ طراحی احتمالی گوشی‌های جدید شیائومی +تصویر

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فناوری گلکسی سامسونگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، یکصد و نود و دومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور هشتم اردیبهشت ماه با حضور اعضای شورا در وزارت کشور برگزار شد.

در این جلسه به دنبال درخواست اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل مسافری کشور در خصوص درخواست بازنگری در مشخصات خودروی برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی شهری و همچنین ضرورت تصویب مشخصات علائم ممیزه ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی با توجه به اصلاح آیین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مورد زیر به تصویب رسید:

مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی

با توجه به تصویب ضوابط وسایل نقلیه برقی برای خدمت در ناوگان تاکسی شهری در جلسه یکصد و هشتاد و پنجم شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، براساس توجیهات ارائه شده توسط اتحادیه مذکور با عنایت به نبود تجربه عملی قبلی از عملکرد خودروهای برقی و لزوم احتیاط در بهره برداری از آنها، اتحادیه حمل و نقل مسافری کشور با کمک پژوهشکده خودرو، سوخت و محیط زیست دانشگاه تهران ضمن بررسی مشخصات مصوب، پیشنهاد اصلاحی به شرح ذیل را که پس از طرح و بررسی بصورت ذیل مورد موافقت اعضای این شورای عالی قرار گرفت:

۱- خودروهای برقی معرفی شده باید شرایط اخذ شماره انتظامی برای خودروی شخصی را داشته باشند.

۲- خودروهای برقی معرفی شده باید سایر الزامات مربوط به خودروهای مناسب احتراقی موضوع مصوبات جلسات ۱۱۰ و ۱۸۱ و ۱۹۱ شورا را در خصوص ناوگان تاکسی شهری احراز نموده و در بحث ضوابط پیشران خودرو، مشخصات جدول ارائه شده ملاک عمل بوده و احراز انطباق شرایط خودرو با ضوابط مصوب از طریق دبیرخانه شورای عالی (با همکاری کمیته‌ فنی ذیربط و اتحادیه های ذیل سازمان شهرداری¬ها و دهیاری¬های کشور) صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مقرر شد سقف تعداد ناوگان تاکسی برقی در هر شهر و تعداد پروانه صاده برای این نوع از ناوگان، متناسب با زیرساخت‌های ایجاد شده خصوصاً تعداد ایستگاه و رابط شارژ که از سوی شهرداری ذیربط به دبیرخانه شواری عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اعلام می‌گردد، توسط این شورای عالی تعیین شود.

اعضای شورای عالی ترافیک بر ضرورت ارائه همه خدمات پشتیبانی این ناوگان توسط خودروسازان ذیربط خصوصاً باطری‌های بکار رفته، حداقل به مدت ۱۰سال از تاریخ واگذاری، تأکید کردند.

دیگر خبرها

  • رندرهای گوشی سامسونگ گلکسی F55 5G منتشر شد
  • سامسونگ در فصل اول ۲۰۲۴ به‌لطف هوش مصنوعی، سود خود را ۱۰ برابر کرد
  • گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho
  • خودرو کی ام سی KMC T9 + مشخصات، تصاویر و قیمت جک T9 پیکاپ
  • کاش تلویزیون، این مدلی نبود
  • تعیین مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی
  • مشخصات خودرو برقی مناسب ناوگان تاکسیرانی تعیین شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید