Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا- استاد جامعه الزهرا(س) گفت: بیانیه گام دوم ترسیم آرمان های انقلاب می باشد که بر واقعیت های به دست آمده در 40 سال اول انقلاب تکیه دارد و دستاوردهای آن را شتاب بخشیده است.

فهیمه فیضی روز دوشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: بیانیه گام دوم انقلاب پیشرو حرکت بخش های دیگر از جمله اقتصاد است که هنوز به آرمان انقلاب به ویژه عدالت حداکثری نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:همان گونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه تصریح کردند، دستاوردهای 40 سال اول انقلاب نیز در زمینه عدالت ستودنی است.
وی با اشاره به مخاطبان بیانیه، گفت: رویش‌ های انقلاب و جوانانی که در 40 سال دوم انقلاب مدیریت اجرایی کشور را به دست خواهند گرفت، باید از تجربه ها و عبرت های 40 سال اول بیاموزند و راهبردها را بدانند تا راه پیشرفت و تعالی را هموارتر بپیمایند.
فیضی خاطرنشان کرد: گرچه مخاطب اصلی بیانیه گام دوم جوانان مومن، انقلابی و سلحشور جمهوری اسلامی هستند، اما در واقع همه مردم ایران و دلدادگان به آرمان های انقلاب اسلامی باید این بیانیه را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند و البته اهمیت این امر برای مسئولان و مدیران اجرایی کشور مضاعف است.
وی با بیان این که سرفصل های گام دوم با علم و پژوهش آغاز شده است، اضافه کرد: اهمیت، ضرورت و اولویت علم و پژوهش جای هیچ بحثی ندارد؛ اما تناسب مخاطب با این سرفصل نیز باید در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: ایرانیان سردمداران علم و پژوهش در تاریخ تمدن اسلامی هستند و در هزاره جدید نیز علم و پژوهش ابزارهای قدرتمندی برای حفظ استقلال و آزادی جامعه می باشد.
مدیر مرکز تخصصی فلسفه وکلام جامعه الزهرا(س) بیان کرد: امروزه به برکت 40 سالگی نخست انقلاب جامعه جوان و جویای دانش و فناوری ایران اسلامی در مرز دانش حرکت کرده و می تواند آینده ساز تمدن اسلامی برای همه مسلمانان گردد، همان گونه که درگذشته چنین کرد و تمدن اسلامی با همت ایرانیان و از مسیر ایران به سراسر جهان اسلام منتشر شد.
فیضی تصریح کرد: البته معنویت و اخلاق همراه و همدوش علم و پژوهش تمایز جامعه انقلابی ایران را از دیگر جوامع نشان و سبک زندگی اسلامی را در تمدن نوین اسلامی به همگان ارائه خواهد داد.
وی همچنین با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در آستانه آغاز 40 سالگی دوم انقلاب اسلامی بیانیه مهم و راهبردی گام دوم را صادر کردند، افزود: در سنت اسلامی به برخی از اعداد توجه ویژه ای شده و یکی از آن‌ ها عدد 40 است، برای نمونه در قرآن کریم آمده است که حضرت موسی(ع) در وعده گاه الهی 30 شب حاضر شد؛ اما خداوند به کلیمش فرمود که باید تا 40 شب در میقات بماند.
وی بااشاره به اینکه رسیدن به 40 نشانه و نماد کمال درمرتبه‌ ای از مراتب پیشرفت و تعالی است، اضافه کرد: دشمنان انقلاب به ویژه آمریکا برای تضعیف انقلاب کوشیدند با جار و جنجال و جوسازی برای جهانیان به ویژه مردم ایران این ذهنیت را ایجاد کنند که انقلاب اسلامی به 40 سالگی نخواهد رسید.
فیضی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب با هوشمندی اعلام کردند که هرگز خواب آشفته دشمن تعبیر نمی شود و انقلاب اسلامی با قدرت به پیش می رود و با گذر از 40 سالگی اول، گام به مرحله دوم حیات پربار خود خواهد گذاشت.
وی گفت:بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم راهبرد جمهوری اسلامی برای 40 سال دوم است که مرحله تکامل در خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی ‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره ‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده‌ سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
/2085/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بيانيه گام دوم قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است

فرارو- مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر مرتضی مطهری عصر روز پنجشنبه در مسجد جامع نارمک برگزار شد. در این مراسم که از طرف خانواده شهید مطهری و ستاد سالگرد برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین احمد ناطق نوری، علی، محمد و مجتبی مطهری، علی لاریجانی، محسن هاشمی و اقشار مختلف مردم حضور داشتند. 

به گزارش فرارو، حجت الاسلام سید محمدرضا هاشمی تهرانی در این مراسم سخنرانی خود را با موضوع علم و معرفت و جایگاه عالم دینی در جامعه آغاز کرد و گفت: در سیره امام جعفر صادق (ع) جهل و نادانی بزرگترین مرض بود. انسان در حرف ممکن است ادعای دینداری داشته باشد، اما تا مادامی که نسبت به توحید و ولایت جاهل و نادان باشد و نتواند حق را از باطل تشخیص دهد، دینداری‌اش هم ارزشی نخواهد داشت. 

هاشمی تهرانی با بیان اینکه علم و معرفت یک حقیقتی است که ائمه اطهار مکرراً شیعیان را به آن‌ها توصیه می‌کردند، تصریح کرد: محب و شیعه بی‌سواد و بی‌معرفت، به درد اهل بیت (ع) نمی‌خورد. معارف غنی اهل بیت (ع) غیر از این چیز‌هایی است که ما در کتاب‌های خود می‌خوانیم. اهل بیت (ع) در مقام آموزش شیعیان یک راه خاصی را طی کردند. شیعه و محب بی سوادِ جاهل به چه دردی می‌خورد. 

این سخنران با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته و منحصربفرد استاد مطهری این بود که تراز منبر را در عالی‌ترین سطح خود حفظ کرد، ادامه داد: استاد مطهری جایی منبر می‌رفت که وقتی پایین می‌آمد منبر و مطالب او کتاب معرفتی شیعه می‌شد. در زمان خود برخی از این کتب به چاپ ۴۰، ۵۰ و ۶۰ می‌رسید. استاد مطهری تراز عالم دینی را حفظ کرد. اینکه ما بنشینیم خواب، خاطره و حکایات شخصی تعریف کنیم به چه دردی می‌خورد. باید از استاد مطهری یاد بگیریم.

این سخنران مذهبی اضافه کرد: هیئت گرفتن و نماز جماعت فوق العاده خوب است، اما آنچه که یکایک ما موظف هستیم این است که معارفت اهل بیت (ع) را ابتدا یاد بگیریم و به نسل بعد خود منتقل کنیم. 

وی با اشاره به اینکه مساله حجاب یکی از معضلات کف جامعه ما امروزه است که خیلی فراگیر است، ابراز کرد: بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند. اگر معارف دینی در سطوح مختلف ارائه می‌شد و با این جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم. آیت الله مطهری با سعه صدر با تمام مخالفین بحث می‌کرد. مباحثات دقیق، بدون اینکه از کوره در برود. اسلام این را می‌خواهد که انسان آن‌چنان قدرت پیدا کند و معرفت عمیق دینی را آن‌چنان ارائه کند و بگوید هر کسی هر چه شبهه دارد بیاورد. این خصیصه مکتب تشیع و امام صادق (ع) است. علمای ربانی دین ما این چنین بودند. 

هاشمی تهرانی گفت: تهران بزرگانی به خود دیده است. مرحوم ابوالحسن رفیعی قزوینی، مرحوم شاه آبادی در تهران منبر‌های عمیق معرفتی می‌رفتند که پامنبری‌ها آن‌ها طلاب و دانشجو نبودند، بازاری‌های تهران بودند. مرحوم آیت الله میرزا عبدالکریم روشن در چهارراه سیروس برای مردم توحید تبیین می‌کرد. 

او با ابراز تأسف از اینکه امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته است، اظهار داشت: علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند. هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد. آقای مداح می‌آید سینه زنی را برگزار می‌کنند و تمام می‌شود.

حجت الاسلام هاشمی تهرانی در پایان گفت: برخی آقایان علم‌شان که بالا می‌رود دیگر ابا دارند که روضه بخوانند. اما شأن جلیل القدر مرحوم آقای مطهری این بود که در اوج حکمت و استاد تمامی حوزه و دانشگاه وقتی منبر می‌خواند بعد از آن در روضه برای سیدالشهدا هق هق می‌کرد که نشان می‌دهد در اوج علم و معرفت هم که باشی تنها راه نجات، راه اختصاصی رحمت واسعه حضرت سیدالشهداء (ع) است.

دیگر خبرها

  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری
  • سه جریان مخالف استاد مطهری
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • اساتید نقش مهمی در جهاد تبیین دارند
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • علمای ربانی در برخی نقاط مهجورند/ حجاب از معضلات کف جامعه است
  • مهم ترین عامل توسعه یك جامعه نظام آموزشی است