Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود یک ماه است که سرپرست دانشگاه فرهنگیان قزوین بازنشست شده و با وجود اینکه دانشگاه گزینه پیشنهادی‌اش را معرفی کرده، نمایندگان این استان با سنگ‌اندازی باعث تاخیر در روند انتخاب سرپرست شده‌اند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مهدیه حسینی نسب؛ مهمترین وظیفه دانشگاه فرهنگیان به عنوان نهادی استراتژیک، بهسازی نیروی انسانی است و دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، در آینده نه چندان دور قرار است در تربیت فرزندان این سرزمین نقش ایفا کرده و آن‌ها را آموزش دهند؛ اما سوال اینجاست دانشگاه بدون مدیر و مسئول چگونه می‌خواهد رسالت خود را به درستی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع که دانشگاه ها‌ی ما برای مدت زمانی رئیس یا سرپرست نداشته باشد، تازگی ندارد؛ اما دانشگاه فرهنگیان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و چنین اتفاقاتی می‌تواند خسارت‌هایی را به نظام آموزشی کشور وارد کند.
با این حال الان حدود یک ماه است که نصرت‌الله یوسفی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان قزوین بازنشسته شده، ولی تاکنون سرپرستی برای این پردیس دانشگاهی مشخص نشده است.
به گفته مسئولان این دانشگاه سرپرست قبلی برای انجام بعضی از امور چند روزی به دانشگاه می‌آمد؛ اما به جهت اتمام کاری حق تصمیم گیری نداشت.    
با توجه به وضعیت ایجاد شده برای این دانشگاه؛ سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از مسئولین این دانشگاه خواست تا شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کنند.
در همین راستا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان قزوین با در نظر گرفتن بسیاری از شرایط، شخصی را برای سرپرستی این دانشگاه معرفی کرد؛ اما نمایندگان استان هم بیکار ننشستند و در مقابل فردی مورد تائید خود را معرفی کردند که همین این موضوع هم باعث شد تا مسئولین استانی نفرات خود را برای سرپرستی دانشگاه معرفی کنند.
این اتفاقات موجب شد تا دانشگاه فرهنگیان قزوین که بعد از کنار رفتن و بازنشسته شدن نصرت‌الله یوسفی بدون سرپرست اداره می‌شد امروز شاهد چند کاندیدا برای پر کردن این سمت باشد.
مسلما چنین وضعیتی باعث می‌شود که جریانات سیاسی بیکار ننشینند و تلاش کنند تا گزینه خود را روی صندلی مدیریت دانشگاه فرهنگیان قزوین بنشانند که با این شرایط تصمیم گیری برای انتخاب فردی که بتواند سرپرستی دانشگاه فرهنگیان را به عهد بگیرد، سخت می‌شود.     مهدی شعبانی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان قزوین معتقد است تفاوتی میان شخصی که دانشگاه فرهنگیان معرفی کرده است با کاندید‌های دیگروجود دارد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان قزوین می‌گوید: سنگ اندازی از طرف برخی نمایندگان باعث شده به نتیجه قطعی نرسیم و موجبات بهم ریختگی در دانشگاه می‌شود.
اینکه نمایندگان و مسئولین استانی بخواهند قرد مورد تایید خود را به سرپرستی دانشگاه تعیین کنند دانشگاه از هدف و رسالت خود خارج می‌شود.  
یکی از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین هم در این رابطه می‌گوید: نبود سرپرست در دانشگاه باعث شده که برای برگزاری بعضی از اردو‌های دانشجویی به مشکل پیدا کنیم.     وی معتقد است قرار بود دانشجویان از طرف دانشگاه به صورت اردو به نمایشگاه کتاب بیایند که نبود سرپرست باعث شد این اردو کنسل شود. در این مدت فعالیت‌های دانشجویان بسیار کم و کمرنگ شده و عملکرد کارمند‌ان ضعیف است.
دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قزوین کردند با ایجاد جو رسانه‌ای و مطرح کردن این موضوع، مشکل دانشگاه را به گوش خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان برسانند.
دانشگاه فرهنگیان دانشگاهی رسالت محور می‌باشد و همواره مورد تایید رهبرمعظم انقلاب نیز بوده است؛ اما آنچه که مورد انتظار یک دانشگاه طراز انقلاب اسلامی است، دیده نمی شود.
در این راستا سراغ حسین خنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان رفتیم و از مشکلات این دانشگاه گفتیم. او در این رابطه به ما می‌گوید: منتظر استعلام مهره‌های تعریف شده از طرف وزارت اطلاعات هستیم در حدود ۲ هفته آینده سرپرست دانشگاه قزوین مشخص می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • خبر خوب برای دانشجویان افغان در ایران
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • به روز رسانی| مرادی: برای انتخاب سرمربی تیم ملی یک ماراتن را پشت سر گذاشتیم
  • ۳ مصدوم بر اثر برخورد ۲ خودرو سواری در آزاد راه قزوین _ زنجان
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار