Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@07:31:06 GMT

تعیین تکلیف مدیریت شهری مهم ترین دغدغه مردم رشت است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۳۹۶۷

تعیین تکلیف مدیریت شهری مهم ترین دغدغه مردم رشت است

به گزارش خبرگزاری مهر، مصطفی سالاری عصر یکشنبه در دیدار با اعضای شورای شهر رشت که در دفتر استاندار گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه قانونگذار انتخاب شهردار را یکی از وظایف منتخبان مردم در شوراهای اسلامی شهر تعریف کرده است، افزود: بدون دخالت و اعمال نظر در وظایف ذاتی شورا آمادگی کمک و مشورت بر مبنای تصمیمات شورا را دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دخالت بعضی افراد خارج از شورا موجب اخلال در روند انتخاب شهردار شد، گفت: مردم رشت که به شهر اولین‌ها شهره است انتظار دارند تکلیف مدیریت شهری مشخص و بی ثباتی و عمر کوتاه مدیران شهری پایان یابد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه وجود اختلاف سلیقه میان اعضای شورا امری طبیعی است، اظهار کرد: در صورت رسیدن اکثریت اعضای شورا به یک تصمیم واحد برای انتخاب مدیریت شهری باید از آن انتخاب پشتیبانی کرد تا مدیریت شهری تضعیف نشود.

وی بر ضرورت پشتیبانی جدی از انتخاب شهردار توسط اعضای شورا تاکید و تصریح کرد: شهردار جدید باید در حدود ۲ سال باقیمانده با پشتوانه قوی اعضای شورا در راستای توسعه شهری برنامه‌ریزی و عمل کند.

سالاری با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در صورت ثبات مدیریت شهری علاقه و آمادگی برای همکاری بیش از پیش با شهرداری را دارند، ادامه داد: از هیچ کمکی در مسیر توسعه و رفع مشکلات مرکز استان دریغ نخواهم کرد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شورا و شهرداری جای سیاسی کاری نیست، افزود: جنس کار شهرداری ارائه خدمات به مردم است و موفقیت در ایجاد رضایتمندی بین شهروندان کارنامه درخشانی برای شورا و شهرداری محسوب می‌شود.

وی حفظ وحدت در میان اعضای شورا را درباره منافع مردم را بسیار ضروری دانست و گفت: رقابت‌ها باید برای مصالح عمومی مردم کنار گذاشته شود.

کد خبر 4602968

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی سالاری شورای شهر رشت رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، موسی الرضا حاجی بگلو ظهر دوشنبه در همایش روز ملی شوراها در نیشابور اظهار کرد: هدف از تشکیل شوراها در روستاها و شهرها واگذاری امور روستایی و شهری به مردم است.

وی افزود: لازم است برخی قوانین در رابطه با اختیارات شوراها تغییر پیدا کند تا نحوه کارکرد این نهاد مردمی تأثیرگذار تر باشد.

نایب رئیس شورای عالی استان‌های کشور بیان کرد: ۱۲۰ هزار عضو شورا در کشور داریم و نباید بخاطر تخلف یک عضو شورا در یک منطقه تمام اعضای شورا در استان و کشور را زیر سوال ببریم.

وی ابراز کرد: اعضای شورای روستاها هیچ حق و حقوقی دریافت نمی‌کند و ما پیگیری‌هایی در سطح استان و کشور انجام دادیم اما متأسفانه نهادهای مربوطه برای پرداخت حق جلسه اعضای شوراها همکاری نمی‌کنند.

حاجی بگلو تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم قانون شوراها را در سطح کشور اصلاح کنیم و اکنون از سوی شورای عالی استان‌های کشور پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم.

رئیس شورای استان خراسان رضوی گفت: طرحی را از سوی شورای عالی استان‌های کشور در حال پیگیری هستیم که هرگونه انتصابی از سوی رئیس جمهور و وزرا در استان‌ها منصوب می‌شوند باید ابتدا تاییدیه شورای استان‌ها را بگیرند.

احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود

همچنین محمد رستمی منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در همایش روز ملی شورا در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی باید انگیزه نوکری و خدمت به مردم را داشته باشند و از سوی دیگر هدفی نیز از خدمت به مردم جهت ارتقای وضعیت منطقه وجود داشته باشد.

وی افزود: احیای اقتصاد روستایی باعث رونق تولید کشور می‌شود و از این رو نقاط قوت، فرصت و تهدید روستاها پایش شود تا شاهد احیای اقتصاد روستایی باشیم.

منتخب مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم با شناسایی مشکلات کارخانجات باعث رونق آنها در سال جدید باشیم و اکنون متأسفانه شاهد تعطیلی و نیمه تعطیلی برخی کارخانجات در نیشابور بزرگ هستیم.

کد خبر 6091895

دیگر خبرها

  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال