Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-03@15:25:47 GMT

دیپ مایند علیه رویکرد اخلاقی در زمینه روباتیک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۵۳۴۵

دیپ مایند علیه رویکرد اخلاقی در زمینه روباتیک

ایتنا- یکی از هیئت‌های مستقر در انگلستان که به کمپانی گوگل و دیپ مایند در رابطه با اخلاقیات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مشاوره می‌داد، تعطیل شد. یکی از هیئت‌های مستقر در انگلستان که به کمپانی گوگل و دیپ مایند در رابطه با اخلاقیات مرتبط با استفاده از هوش مصنوعی مشاوره می‌داد، تعطیل شد.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، به نظر می‌رسد که یکی از هیئت‌های مشاوره دهنده به دیپ مایند در رابطه با فناوری هوش مصنوعی قصد دارد تا با این شرکت قطع همکاری کند و دلیل این کار را تعطیل شدن کلی آن معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با این‌ وجود هنوز تکلیف اطلاعات بسیار حیاتی و عظیم در دست این هیئت هنوز مشخص نشده است.
 
با این‌ حال متخصصان در این زمینه از جدایی دیپ مایند از گوگل به دلایل مرتبط با حفظ حریم خصوصی اظهار نگرانی کرده‌اند و تمامی این نگرانی‌ها از آنجایی نشأت می‌گیرد که این هیئت به‌طور خاص برای آن تشکیل ‌شده بود که کار دیپ مایند هلث(بخشی از این تجارت که با همکاری NHS کار می‌کند) را موردبررسی قرار دهد.
علاوه بر این، بسیاری از افراد از دخالت داده شدن کمپانی بزرگی مانند گوگل (که بخش بزرگی از درآمد خود را از تبلیغات به دست می‌آورد) در اطلاعات پزشکی‌شان ناخشنود هستند.
     
البته از طرفی دیپ مایند به‌وضوح اعلام کرده است که کاملاً مستقل از گوگل فعالیت می‌کند، اما انتقادهایی در رابطه با سطوح داده‌های پزشکی‌ای که میان پروژه‌های مشترک با NHS و گوگل ردوبدل شده است، به چشم می‌خورد.
این منتقدان اعلام کرده‌اند که اشتراک اطلاعات سلامت افراد با گوگل می‌تواند منجر به این امر شود که یک بیمار در انتظار دیالیز با تبلیغاتی در رابطه با غذاهای تهیه شده از کلیه حیوانات روبرو شود!
 
ساندار پیچای بارها در مراسم مختلف اعلام کرده است که گوگل یک کمپانی هوش مصنوعی است، به‌ این‌ ترتیب از دست دادن دو هیئتی که در رابطه با اخلاقیات مرتبط با هوش مصنوعی به این کمپانی راهنمایی می‌دهند بسیار حائز اهمیت است. این مشکل زمانی بزرگ‌تر می‌شود که بدانیم گوگل هنوز جایگزینی برای این دو معرفی نکرده است و به‌ این‌ ترتیب اخلاقیات مرتبط با هوش مصنوعی گوگل فعلاً زیر سوال رفته است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل دیپ مایند هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، به واسطه انتشار مطالب کذب، توهین‌آمیز و تبلیغ علیه نظام در فضای مجازی پس از انتشار گزارش جعلی سایت انگلیسی BBC در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی، دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگارها و فعالان رسانه‌ای اعلام جرم کرد.

دادستانی تهران در راستای وظیفه قانونی عدلیه برای مقابله با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این افراد پرونده قضایی تشکیل داد و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

گفتنی است روز گذشته در حالی سایت bbc جهانی گزارشی جعلی و نادرست و پر اشتباه در رابطه با پرونده نیکا شاکرمی منتشر کرد که پیشتر به این پرونده رسیدگی دقیق قضایی صورت گرفته و نتایج بررسی‌ها نیز رسما در رسانه‌ها اعلام شد.

کد خبر 848701 منبع: میزان برچسب‌ها اغتشاش خبر ویژه دادستانی

دیگر خبرها

  • ◄ رویکرد ترافیک‌ زای شهرداری تهران در زمینه توسعه پارکینگ
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی ناشران اخبار جعلی درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای
  • احضار فعالان رسانه‌ای به‌دلیل انتشار مطالبی کذب درباره نیکا
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه تعدادی از خبرنگار‌ها و فعالان رسانه‌ای /دلیل: انتشار مطالب درباره پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی تهران علیه دروغگویان درباره نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی + جزئیات
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی خبرنگاران در پرونده نیکا شاکرمی
  • اعلام جرم دادستانی علیه برخی فعالان رسانه‌ای درباره پرونده نیکا شاکرمی