Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@22:29:47 GMT

آزمایشگاه ژنتیک گیاهی در واحد کرج راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۵۳۹۴

آزمایشگاه ژنتیک گیاهی در واحد کرج راه اندازی می‌شود

محمدحسن برهانی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رایزنی با کشورهای آفریقایی مبنی بر تبادلات علمی و دانشگاهی میان دو کشور گفت: با توجه به قابلیت‌‌‌های علمی، تحقیقاتی، کشاورزی موجود در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در زمینه برقراری ارتباط با کشورهای آفریقایی رایزنی‌هایی انجام شده و فعالیت‌های فرامرزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در کشورهای آفریقایی به ویژه اوگاندا و موریتانی برای انجام تعاملاتی در این خصوص مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بهره‌‌مندی از توانمندی واحد کرج در زمینه کشاورزی، اصلاح بذر و استفاده از زمین‌های قابل کشت بسیاری که در کشورهای آفریقایی وجود دارد همچنین برگزاری دوره‌های تخصصی کشاورزی برای استادان کشورهای آفریقایی با حضور در آنجا یا ورود نماینده‌هایی از این کشورها برای آموزش علم کشاورزی از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود که در آینده نه چندان دور به وقوع می‌پیوندد.

برهانی‌فر درباره امکانات کشاورزی در کشورهای آفریقایی متذکر شد: کشورهای آفریقایی بویژه اوگاندا و موریتانی، از وجود بیش از 16 میلیون زمین کشاورزی با قابلیت کشت حداقل 2 بار در سال و بیش از 12 میلیون زمین کشاورزی بلااستفاده در این کشورها بهره‌مند هستند. این کشورها بستر مناسبی برای انجام امور تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه خاطر نشان کرد: واحد کرج یک مزرعه اختصاصی دارد که کاشت داروهای گیاهی و یونجه برای دامداری و پرورش زنبور عسل در آن انجام می‌شود و محصولات حاصل از این مزرعه در کسب درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه اثرات قابل توجهی خواهد داشت.

برهانی‌فر یادآور شد: با توجه به اینکه دستگاه‌های مربوط به آزمایشگاه ژنتیک گیاهی را از قبل داشتیم امسال درصددیم تا در سطحی گسترده این آزمایشگاه را راه اندازی کرده و فعالیت‌های مربوط به آن را گسترش دهیم.

وی درباره شاخه‌های موجود در رشته کشاورزی واحد کرج و تعداد دانشجویان حاضر در این واحد دانشگاهی متذکر شد: در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی کشاورزی داریم که شامل زیر شاخه‌های زراعت، گیاه پزشکی و صنایع چوب شده و گروه‌های متعددی در این شاخه‌ها داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در پایان تاکید کرد: در گذشته، تعداد دانشجو در رشته کشاورزی واحد کرج به حدی پایین آمده بود که رشته کشاورزی در شرایط حذف و انحلال قرار داشت اما با تلاش و ایستادگی و سعی بر توسعه امور مربوط به کشاورزی در مسیر پیشرفت این رشته گام‌های استواری برداشتیم.

انتهای پیام/

188 / 167 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز محمدحسن برهانی‌فر آزمایشگاه ژنتیک گیاهی اصلاح بذر رشته کشاورزی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز اصلاح بذر رشته کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم بزرگداشت روز معلم و استاد به همت انجمن علمی گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با حضور سلمان اسماعیلی معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه شهرستان ملایر، ستار ابراهیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، استادان و دانشجویان در سالن اجتماعات شهید تاجوک واحد ملایر برگزار شد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر در این نشست اظهار کرد: رشد جامعه در گرو آموزش بوده و آموزش منجر به تکثیر و سازندگی خواهد شد.

اسماعیلی یادآور شد: در آموزش صحیح باید راه رسیدن به قله به دانشجو نشان داده شود.

وی با اشاره به تحول و بالندگی دانشگاه‌ها از شروع طلایی و پرشور سال ۱۴۰۳ برای ایران اسلامی و همچنین پیشرفت‌های چشمگیر شهرستان ملایر در همه حوزه‌ها نکاتی را بیان کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به کار خود پایان داد
  • راه دستیابی به قله به دانشجویان آموزش داده شود
  • مجتمع آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی البرز افتتاح شد
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 2
  • اولین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس - 1
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • بابل قهرمان مسابقات بدمینتون منطقه ۳ دانشگاه آزاد شد