Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@17:37:55 GMT

روستای چاهک گناوه مستعد برای منطقه گردشگری است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۵۷۱۶

روستای چاهک گناوه مستعد برای منطقه گردشگری است

گناوه- ایرنا- فرماندار گناوه گفت: روستای چاهک بخش مرکزی این شهرستان با سواحل زیبا و طبیعت بکر منطقه ای مستعد و مناسب برای توسعه گردشگری است.

به گزارش ایرنا، سیدعلی پاک نژاد روز دوشنبه در دیدار با اهالی این روستا افزود: چاهک ظرفیت لازم را برای سرمایه گذاری در صنعت گردشگری و بوم گردی دارد و اهالی باید از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه مردم این روستای گردشگرپذیر تاکنون برای اخذ تسهیلات اشتغالزایی اقدامی نکرده اند از آنان درخواست می شود که در این زمینه ورود کنند.
فرماندار گناوه گفت: تقاضای مردم این روستا در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان بررسی و به طرح هایی که جنبه اشتغالزایی و درآمدزایی داشته باشد با محوریت گردشگری و بوم گردی تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی بیان کرد: سرکشی و حضور مسئولان در روستاها باعث خواهد شد با مسایل و مشکلات اهالی از نزدیک آگاه و برای حل آنها همت و تلاش مضاعف شود.
وی گفت: مسایل و مشکلات مطرح شده اهالی جمع بندی و توسط مسئولان مرتبط براساس وظایفی که دولت محول کرده پیگیری و برطرف خواهد شد.
پاک نژاد افزود: اجرای طرح هادی در این روستا باتوجه به جمعیت کم امکان پذیر نیست اما انجام خواهد شد.
فرماندارگناوه ادامه داد: جاده دسترسی این روستا توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای ترمیم و بهسازی شود.
وی اظهارداشت: یکی از مشکلات اصلی این روستا، تامین آب آشامیدنی بویژه در فصل تابستان است که در این زمینه باید سهمیه بیشتری به آنان داده شود و آب خانه باغ های در جوار آن قطع و صاحبان آنها آب مورد نیاز را جدا از سهمیه درنظرگرفته شده روستا تامین کنند.
وی بیان کرد: احداث پارک جنگلی در این روستا نیز در دستور کار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری قرار گیرد.
فرماندار گناوه اظهارداشت: واگذاری زمین به طرح های ارایه شده به متقاضیان تنها باهدف اشتغالزایی و درآمدزایی برای مردم این منطقه مدنظر قرار گیرد.
در این جلسه نماینده این روستا مسایل و مشکلات این منطقه را مطرح که مسئولان مربوطه به آنان پاسخ دادند.
برقراری امنیت، جلوگیری از ساخت وسازهای غیرمجاز، بهسازی جاده دسترسی، قطع آب خانه باغ ها، تامین آب آشامیدنی موردنیاز، تشکیل ستاد نیازمندی های روستا، برخورد با زمین خواران و ایجاد زیرساخت های مناسب برای اشتغال ، احداث اسکله تفریحی و کمپ گردشگری از عمده مسایل مطرح شده دراین نشست بود.
روستای چاهک بدلیل دارابودن سواحل صخره ای و ماسه ای زیبا و طبیعت بکر از مناطق روستایی گردشگرپذیر شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع و دارای 12 خانوار است.
6043/6164

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي گردشگري چاهك گناوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد

ولی الله ناصری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: روز گذشته در اثر بارش باران و به تبع آن طغیانی شدن رودخانه فصلی روستای تختان شهرستان دهلران و آبگرفتگی روستا تعدادی از پایه‌های شبکه برق تخریب و باعث محدودیت در تامین برق برای اهالی آن منطقه شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام در این خصوص، گفت: با توجه به صدور اعلامیه سازمان هواشناسی مبنی بر امکان وقوع سیل در استان به ویژه حوزه جنوب و برنامه ریزی و آمادگی لازم برای مقابله با این پدیده در صنعت برق، در کمتر از چند ساعت شبکه و ترانسفورماتورهای آسیب دیده روستای تختان اصلاح و مردم آن منطقه از این نعمت بهره مند شدند.

ناصری ادامه داد: پس از اعلام دیسپاچینگ برق مبنی بر آسیب به شبکه روستای تختان اکیپ‌های عملیاتی و اجرایی به محل اعزام شدند و به دلیل گسترش سیلاب در بستر و حریم مسیل در یک ماراتن چند ساعته حدود یک هزار متر شبکه جایگزین از مسیر جدید احداث و یک دستگاه ترانسفورماتور برای تامین برق این روستا نصب شد.

کد خبر 6096764

دیگر خبرها

  • روستای فهرج، نامزد برترین روستا‌های دنیا در حوزه گردشگری
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • رفع مشکلات زیرساختی روستای سیل زده تختان دهلران در دستور کار است
  • چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای بیابانک برگزار شد
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستاهای دهلران در دستور کار
  • روستای فهرج کاندیدای بهترین روستا‌های جهانی گردشگری