Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- نطفه جشنواره جهاني فجر، با يک لجبازي غير قابل قبول بسته شد و علي رغم مخالفت دلسوزان عرصه رسانه و سينما، توسط رييس وقت سازمان سينمايي که با واقعيت سينما ناآشنا بود، با هدايت و حمايت عده اي که دنبال مقام و منافع شخصي و گروهي بودند راه اندازي شد.
به گزارش آريا، برملا کردن کجروي ها و نوشتن از معايب و محاسن، کار منتقد و خبرنگار است، اين وظيفه کاري و انساني اوست، احدي نيز نمي تواند وي را از حرکت بيندازد، حتي اگر قلمش را بشکنند يا نفسش را به شماره بيندازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نطفه جشنواره جهاني فجر، با يک لجبازي غير قابل قبول بسته شد و علي رغم مخالفت دلسوزان عرصه رسانه و سينما، توسط رييس وقت سازمان سينمايي که با واقعيت سينما ناآشنا بود، با هدايت و حمايت عده اي که دنبال مقام و منافع شخصي و گروهي بودند راه اندازي شد.
عجيب است از مديران سينمايي کشور که بسياري از آنان ادعاي سواد دارند، با وجود مخالف بودن با اين اتفاق، دم فرو بستند و لب از لب باز نکردند!
خبرنگاران و روزنامه نگاراني که همواره دغدغه وطن، مردم و فرهنگ کشور خود را داشته و دارند، هميشه با تطميع و ترس از شکايت روبرو بوده اند، فقط عده معدودي از روي حرص سيري ناپذير و عافيت طلبي، تسليم شدند. حساب خبرنگاران و منتقداني که قلم شان با رقم شان جابه جا مي شود از قلم به دستان عرصه شرف، جدا بوده و خواهد بود.
مطمئنا اگر منتقدان و خبرنگاران شريف، مي خواستند تسليم شرايط شده و با دست ارباب خود، چون بز اخفش سر خويش را با زور بالا و پايين بياورند، ديگر برازنده عنوان خبرنگار و منتقد شريف نبودند.
اگر قلم بمزدان با برق اسکناس هاي رنگارنگ، تعدادشان افزايش يافته و زبانم لال به اکثريت هم برسند، باز شريف مردان و عفيف زنان قلم به دستي خواهند بود که با وجود مضايق، تهديد ها و تطميع هاي مکرر، خم به ابرو نياورده و دوباره دليرانه قلم بزنند و حکيمانه کجروي ها را نقد کنند.
جناب رضا مير کريمي، دبير محترم جشنواره جهاني فجر، شما نيز مانند بسياري ديگر نتوانسته و نمي توانيد با تهديد و تطميع راه به جايي ببريد، همان گونه که تا به حال نبرده ايد و نخواهيد برد! چرا بايد دست و دل مان از ترس شکايت بلرزد و پاهاي مان سست شود؟ چرا بايد با ديدن رنگ اسکناس، رنگ از رخسار خود و قلم مان بپرد و در مسير باد قرار بگيريم؟
بايد بدانيد بسياري از کساني که عاشقانه قلم به دست گرفته و با مشقت فراوان به راه خود ادامه داده و مي دهند، هرگز و با وجود هرتهديد و تطميعي حاضر نشده و نمي شوند شرافت کاري و انساني خويش را زير پا گذاشته و مانند عده قليلي که براي مشتي ريال، حاضرند هر چرندياتي را بنويسند و با اشاره اربابان شان در جهت منافع، نقد مثبت يا منفي رقم بزنند.
آقاي ميرکريمي به جاي شکايت کردن و تهديد به شکايت رسانه ها، بهتر بود و هست به نقد ها و سوالات منطقي منتقدان و خبرنگاران پاسخ داده و بدهيد. سرسختي کردن و فرار از پاسخگويي، بي شک شائبه ايجاد کرده و مي کند. وقتي در کنفرانس مطبوعاتي که بايد به خبرنگاران پاسخ روشن دهيد، سکوت اختيار کرده و از ابراز حقايق مي ترسيد يا به دلايل ديگر کتمان حقيقت مي کنيد، طبيعي است که خبرنگاران از راه هاي مختلف دنبال کشف حقايق باشند که همواره نيز به آنچه مي خواسته اند رسيده و منتشر کرده اند. شما و دوستان تان از کتمان حقيقت برآشفته نشده ايد، بلکه از آشکار شدن آن عنان اختيار از کف داده ايد.
عده اي معدود منتقد و خبرنگار را در اختيار گرفتيد (منظور زنان و مردان زحمتکش ستاد خبري نيست که بي وقفه کار مي کنند و دم برنمي آورند، زيرا وظيفه آنان کاملا مشخص است) تا حقايق را وارونه جلوه داده و سعي کنند افشاگري خبرنگاران شريف را مردود يا محدود کنند، اما نتوانسته و نمي توانند. اگر در کارشان موفق بودند که شما با حالت قهر اقدام به شکايت نمي کرديد.
ايراد شما و ديگراني که مانند شما فکر مي کنند، اين است که همه بايد تابع تان باشند و چيزي را که باب ميل شما نيست، ننويسند و نقد نکنند. نا ديده گرفتن نقدهاي دلسوزانه و حتي تند و مقابله با آنان توسط شما و اعوان تان، باعث شده جشنواره اي که دبيري آن را به عهده داريد با نواقص و ايرادات بسيار برگزار شده و بشود. اگر به جاي مداهنه گويان، افراد صريح و سالم را مشاور خود مي گرفتيد، مطمئنا جشنواره جهاني فجر بسيار بهتر برگزار مي شد و مي شود.
متاسفانه چاپلوسان، هنوز در تصميمات کوچک و بزرگ مديران تاثير مستقيم دارند، براي همين است که چرخ کارها نمي چرخد.
دبير محترم جشنواره تازه تاسيس جهاني فجر، فرار از واقعيت و شکايت، سلاح شماست و قلم، برگ زيتون ما! اگر فکر مي کنيد با کتمان حقايق، شکايت کردن و پافشاري روي اشتباهات تان مي توانيد همچنان به راه تان ادامه دهيد، به بيراهه رفته و مي رويد. بي شک فشار خبرنگاران شريف و رسانه هاي تميز، مديران يا جريان هايي که شما را به دبيري اين جشنواره رسانده اند، وادار خواهد کرد براي حفظ آبروي خودشان، به راحتي پرچم دبيري تان را سرنگون کنند، همان گونه که در گذشته نيز اتفاق افتاده و در آينده هم رخ خواهد داد. اي کاش شما، از تاريخ درس مي گرفتيد!
منبع: سيدرضااورنگ

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: واقعيت شکايت قلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۵۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری از جمع آوری فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی است خبر داد.

 مهدی پژوهش ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: طبق استاندارد ملی ایران به شماره ۱۴۴۶ با عنوان «انواع روغن زیتون خوراکی- ویژگی‌ها و روش‌های آزمون»، مخلوط روغن تفاله زیتون پالایش شده با انواع روغن زیتون بکر، قابلیت مصرف خوراک انسان را ندارد.

مدیرکل استاندارد استان افزود: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.

وی تصریح کرد: فرآورده روغن تفاله زیتون پالایش شده مخلوط با روغن زیتون بکر با نام تجارتی «سابرسو» در مراکز عرضه سطح استان که غیر قابل مصرف انسانی بود جمع‌آوری شد.

پژهش در پایان از عموم هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهده کالاهای فاقد علامت استاندارد در مراکز عرضه استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد ضمن بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • استاندار هرمزگان:جذب سهمیه استخدامی معلمان وظیفه ما است
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • شکایت نیکاراگوئه از آلمان برای ارسال سلاح به اسرائیل در لاهه رد شد
  • قطارهای لوکس ایران، سفری شاهانه در انتظار شماست
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»