Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@00:00:29 GMT

دوبی مانع کاهش قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۶۱۴۲

دوبی مانع کاهش قیمت دلار

یکی از مقامات بانکی گفته است که مقاومت بازار در مقابل کاهش نرخ ارز ناشی از اتفاقاتی است که در دوبی اتفاق می افتد.
به گزارش صدای ایران از مهر، یک مقام مطلع با اشاره به تحرکات دلالان برای به هم زدن بازار ارز گفت: با توجه به افزایش تراستی‌های بانک مرکزی در دوبی، شانس ادامه این تنش‌ها پایین ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



روز گذشته (٨اردیبهشت ٩٨) بازار ارز برخی تکانه‌های قیمتی را مشاهده کرد؛ نوساناتی که نرخ را تا مرز ١٤٣٠٠ تومان در صرافی‌ها بالا برد و به دلیل آربیتراژی که به صورت موقتی و ناشی از فعالیت دلالان در بازار آزاد با نرخ صرافی‌های بانکی رخ داد، دلالان را باز هم به چهارراه استانبول کشاند.

در این میان ارزیابی‌های متنوعی در مورد دلایل افزایش نرخ ارز وجود دارد و البته کارشناسان ارزی، مقاومت بازار در مقابل کاهش نرخ را ناشی از فشار امنیتی مجدد در دبی بر روی نرخ فردایی ارزیابی می‌کنند.

یک مقام مطلع در نظام بانکی با تشریح رفتار بازار ارز در روز گذشته گفت: مقاومت بازار در مقابل کاهش نرخ ناشی از فشاری است که در دوبی به نرخ‌ها وارد شده و محدوده قیمتی معاملات فردایی را افزایش داده است؛ این در حالی است آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد که خارج از بازار فردایی و در مصارف واقعی، در طی روزهای کاری فروردین ماه، بیش از ٢.٦ میلیارد دلار برای واردات، در سامانه نیما ارز به فروش رفته است و این عدد، بالاترین میانگین روزانه عرضه در تاریخ نیما را رقم زده است.

این منبع مطلع ادامه داد: همچنین آمارهای رسمی حکایت از آن دارد که در معاملات سنا، بالاترین نرخ ثبت شده در تبادلات حجیم برای معامله‌ای بالای یک میلیون دلار بوده که حداکثر نرخ ١٣٧٥٠ تومان به ثبت رسیده است.

وی افزود: با توجه به افزایش تراستی های بانک مرکزی برای مداخله مستمر در دوبی بعد از اجرای طرح تعویض درهم در امارات با دلار در تهران، شانس ادامه این تنش پایین ارزیابی می‌شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: دلار ارز بانک مرکزی دوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟

یک عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش نرخ ارز در بازار غیررسمی، گفت: ریزش نرخ ارز همچنان ادامه‌دار خواهد بود و حتی احتمال می‌رود که به کانال ۵۰ هزار تومان هم بازگردد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «رامین پولادرگ» عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند فعلی بازار غیررسمی ارز و کاهش قیمت دلار در آن اظهار کرد: افزایش چند روز اخیر نرخ ارز صرفاً متاثر از وقایع سیاسی بود و هیچ علت اقتصادی در وقوع آن نقش نداشت. در حال حاضر قیمت دلار در بازار غیر رسمی رو به کاهش است.


این عضو اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق تاکید کرد: با توجه به کاهش تنش‌های سیاسی و همچنین با در نظر گرفتن این احتمال که دیگر هیچ اتفاق جدیدی رخ نخواهد داد، انتظار می‌رود که کاهش نرخ ارز همچنان ادامه داشته باشد و حتی به کانال ۵۰ هزار تومان هم برگردد. در حال حاضر شرایط فعلی بازار این گزاره را به شدت محتمل کرده است.


وی همچنین درباره مدیریت بانک مرکزی در حوزه ارز گفت: عملکرد این نهاد از همه جهات مثبت و قابل قبول است، زیرا جهش یکباره نرخ ارز در بازار غیررسمی درست در شرایطی رخ داد که کنترل آن کاری بسیار سخت محسوب می‌شد. در طول ادوار گذشته هر زمانی که تنش‌های سیاسی فروکش می‌کرد، روند کاهش قیمت دلار در بازار غیررسمی با سرعت آهسته‌ای انجام و یا در محدوده بالایی متوقف می‌شد، اما اکنون این موضوع تکرار نشده و ریزش قیمت دلار در بازار غیررسمی همچنان ادامه دار است.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بازار ارز ، قیمت ارز ، نرخ ارز ، بازار غیررسمی ارز ، بانک مرکزی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9j

دیگر خبرها

  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم عقب‌نشینی نرخ ارز در بازار غیر رسمی/ قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان بازمی‌گردد؟
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟