Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:14:03 GMT

رمضان؛ فرصتی برای احیای جایگاه قرآن در زندگی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۶۳۸۳

رمضان؛ فرصتی برای احیای جایگاه قرآن در زندگی

خرم آباد - ایرنا - یک کارشناس مسائل مذهبی در لرستان گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا حجت‌الاسلام محمد بیرانوند اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصتی ارزشمند برای تهذیب و پالایش روح و روان انسانی بوده و این ماه فرصت بنده شدن و انس بیشتر با قرآن می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ماه رمضان ماه سلوک و زدودن زنگارهای شیطانی از آیینه دل و برافروختن چراغ معرفت در شبستان وجود بوده همچنین ماه رمبارک رمضان ماه ضیافت الهی ماه عبودیت و بندگی، و ماه غفران و رحمت الهی است.
این کارشناس مسائل مذهبی گفت: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و فرصتی برای احیای نقش و جایگاه قرآن در زندگی اجتماعی و اصلاح و تحکیم بنیان‌های فکری و فرهنگی جامعه اسلامی است.
وی شب قدر و تعیین سرنوشت انسان را از دیگر فضایل ماه رمضان برشمرد و ادمه داد: در حدیثی از امام صادق(ع) آمده است که آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است و در آن شب برنامه سال آینده نوشته می‌شود و در حدیثی دیگر از آن حضرت سوال شد چگونه شب قدر از هزار ماه بهتر است و ایشان فرمود: کار نیک در آن شب از کار نیک در هزار ماه که در آن‌ها شب قدر نباشد بهتر است.
حجت‌الاسلام بیرانوند نزول ملائکه در شب قدر و ماه مبارک رمضان را از دیگر فیوضات این ماه دانست و افزودک ملائکه در آن شب به اذن پروردگارشان برای تقدیر هر کاری نازل می‌شوند، شبی است پر از سلامت و برکت و رحمت تا طلوع صبح.
این کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد: در ماه رمضان، خدای تبارک و تعالی ما را دعوت به مهمانی خودش می‌کند و ما باید توجه ویژه‌ای به آداب ماه رمضان داشته باشیم.
/6060/3210

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات

به گزارش «تابنک» به نقل از مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

دیگر خبرها

  • معجزه‌ای که روشنایی بخش چشم دل است
  • شکوفایی روح، ثمره تربیت معلمان است
  • احیای جایگاه مرجعیت علمی اهل‌ بیت در مکتب امام صادق (ع)
  • رشد ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون حفظ قرآن کریم
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • تداوم نزول برکات آسمانی تا ساعات آینده
  • رونمایی از کتاب هزار و چهارصد و خیلی زود در شیراز
  • ضرورت توجه جدی به مسائل تربیتی و پرورشی در آموزش‌وپرورش