Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، اسماعیل خورشیدی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: چهارمین جشنواره گل‌محمدی و گیاهان دارویی همزمان با پایان ماه مبارک رمضان به مدت سه روز در دودانگه ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: کشت گل‌محمدی از 5هکتار در سال 91 آغاز شد و در حال حاضر به 200 هکتار رسید.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری با اشاره به تشکیل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی در دودانگه بعد از نخستین جشنواره در سال 95 در روستای کلیج‌کلا، اضافه کرد: با همت کشاورزان منطقه سطح زیرکشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری به 200 هکتار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی با بیان اینکه دستگاه گلاب‌گیری یک تنی توسط شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه خریداری شد، تصریح کرد: از اقدامات دیگر این شرکت تعاونی خریداری زمینی به مساحت 2هزار متر از شهرک صنعتی دودانگه و دریافت جواز تاسیس کارخانهبوده است.

وی گفت: شرکت تعاونی گل‌محمدی و گیاهان دارویی دودانگه طی این سال‌ها خدمات خوبی به کشاورزان ارائه داد به‌طوری‌که حتی برای خرید یک کیلو گل نیز حضور یافته و با انجام فرآوری گلاب را به کشاورزان تحویل می‌دهند.

مدیرعامل شرکت تعاونی گل محمدی و گیاهان دارویی دودانگه ساری تصریح کرد: کشت گل‌محمدی تاثیر بسزایی در جلوگیری از مهاجرت جوانان داشت به‌طوری‌که درحال حاضر برداشت گل‌محمدی در 200 هکتار از اراضی 400 نفر اشتغال‌زایی به همراه دارد.

خورشیدی با بیان اینکه برداشت گل‌محمدی در منطقه دودانگه ساری طی روزهای آینده آغاز می‌شود، افزود: حتی گلچین کم نداریم و نیاز به نیروی کار داریم.

وی در پایان گفت: برای بهره‌برداری کارخانه گلاب‌گیری در منطقه دودانگه ساری باتوجه به نداشتن سرمایه نیاز به سرمایه‌گذار داریم که در این زمینه از سرمایه‌گذاران دعوت به عمل می‌آید.

 

 

فارس/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، استان خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گیاهان دارویی است و شهرستان حمیدیه نیز رتبه برتر تولید نعنای دارویی را دارد.

در این شهرستان انواع گیاهان دارویی کشت می‌شود و سطح زیر کشت دو نوع نعنای فلفلی و معمولی، ۲۰ هکتار است.

مهدی سلطانی، یکی از کشاورزان حمیدیه که حدود ۱۵ سال است در زمین کشاورزی اش نعنا کشت می‌کند، می‌گوید: ۵ بار در سال نعنا برداشت می‌کند و محصول تولیدی علاوه بر صادرات به نقاط مختلف خوزستان، به استان‌های همجوار ارسال می‌کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ثبت ۲۵۸۹ نفر ایجاد اشتغال نوشهر در سامانه رصد
  • حمیدیه رتبه برتر تولید نعنای دارویی در استان خوزستان+فیلم
  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه