Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد کریمی قدوسی گفت: برنامه موشکی، مسائل مربوط به فعالیت منطقه‌ای و موضوع لوایح چهارگانه FATF، مواردی بودند که اروپایی‌ها از ایران خواستند تا آنها را در قبال اینستکس انجام دهد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره آخرین وضعیت اینستکس و اجرای این سازوکار مالی از سوی اروپایی ها، اظهار داشت: موضوع اینستکس به حدی ضعیف و خفیف است که بهتر است در این باره صحبتی نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گله و فریاد ما متوجه آقای روحانی و آقای ظریف است. باید از آنها پرسید طبق برجامی که تصویب شد، قرار بود که اروپایی ها طبق ضمیمه این معاهده چه  تعهداتی را اجرایی کنند. برداشتن تحریم های پولی و بانکی، خرید نفت، فروش طلا، فروش هواپیما و قطعات خوردو در برجام قید شده، اما کدام یک از آنها اجرایی شد؟

کریمی قدوسی ادامه داد: آیا تعهدات مرتبط با برجام بطور کامل اجرا شد که حالا موضوع تبادل کالا به کالا را مطرح می کنید، در واقع اینستکس چیزی جز تبادل کالا به کالا نیست. آنهم فقط تبادل کالاهایی که مشمول تحریم آمریکا نیستند. اگر آمریکا دوباره محصولی مانند پسته را به لیست تحریم ها اضافه کند، اروپایی ها اعلام می کنند که همان پسته را هم حق ندارید به اروپا بفرستید.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از برآورده نشدن انتظارات و ناکافی بودن موارد ذکر شده در این ساز و کار مالی، تصریح کرد: اروپایی ها به صراحت می گویند کالا به اروپا بفرستید تا آنها را ثبت کنیم اما در قبال آن به شما پولی نمی دهیم، بلکه تاجران ایرانی می توانند به ازای آن کالای دیگری را خریداری کنند؛ از سوی دیگر مطرح می کنند که کشورمان می تواند اجناس را در تهران تهاتر کند یعنی آن کسی که کالایی مانند پسته را فروخته، می تواند پولش را از آن کسی که محصول شکر را خریده بگیرد. در اروپا هم آن کسی که پسته ایران را خریده باید پول خود را به فردی که شکر به ایران فروخته است بگیرد. این همان اینستکس است و چیزی بیشتر از این نیست و نمی تواند باشد.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: چرا باید ملت ایران اینچنین تحقیر شوند. هشداری که رهبری در سخنرانی خود در مشهد درباره اروپایی ها بیان کردند الان اتفاق می افتد و اینستکس سرنوشتی بیشتر از این ندارد.

این نماینده مجلس گفت: موگرینی محتوای کامل اینستکس را طبق یک بیانیه رسمی اعلام کرده و اروپایی ها عملیاتی شدن آنرا به اجرای سه اقدام از سوی ایران موکول کردند؛ برنامه موشکی، مسائل مربوط به فعالیت و نفوذ منطقه ای و موضوع تصویب لوایح چهارگانه FATF، مواردی بودند که اروپایی ها از ایران خواستار شدند تا آنها را در قبال اینستکس انجام دهد.

وی همچنین اظهار داشت: از سوی دیگر سفیر فرانسه هم اعلام کرد که پس از اتمام مهلت قانونی در برجام کشورمان حق غنی سازی دوباره را ندارد. با تمام این اتفاقات مگر جایی برای اظهار نظر آقای عراقچی  و ظریف مانده است که سرشان را بالا بگیرند و در برابر مردم ایران از آن دفاع کنند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اروپا اینستکس برجام کریمی قدوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز چهارشنبه در حیاط دولت، گفت: مبلغ لازم امسال برای منابع ارزی دارو و کالاهای اساسی و همچنین، آیین‌نامه مهارت‌محور شدن آموزش و پرورش، در هیئت وزیران تصویب شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز اظهار داشت: بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی تا سال ۱۴۰۲، صفر شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا
  • نوحه‌خوانی مداح مشهور عرب درباره حمله موشکی ایران به اسرائیل!
  • تصویب مبلغ منابع ارزی دارو و کالا‌های اساسی
  • لایحه ممنوعیت تیک‌تاک در مجلس سنا تصویب شد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته