Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@10:24:14 GMT

تخریب 10 کوره زغال در جنگل‌های گچساران

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۹۶۶۳۰

تخریب 10 کوره زغال در جنگل‌های گچساران

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،   فرهام جلیلی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: تعداد ۱۰ کوره زغال غیرمجاز در جنگل‌های این شهرستان با هدف حفظ درختان جنگلی و منابع طبیعی در چند روز گذشته تخریب شد.

وی با بیان اینکه کوره‌های زغال غیرمجاز توسط جوامع محلی و همیاران طبیعت شناسایی مبنی بر قطع درختان بلوط و زغال گیری در ارتفاعات کوه دیل و اسپر در حال انجام است، گفت: در پی دریافت خبر بلافاصله نیرو‌های یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه در این زمینه ۲ نفر دستگیر و برای انجام سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شدن، ابراز کرد: کوره‌های زغالگیری غیرمجاز توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان منهدم شدند.

این مسوول با اشاره به اینکه با کوره‌ها و کارگاه‌های زغال‌گیری به شدت برخورد می‌شود، گفت: به منظور کشف زغال و چوب درختان جنگلی قاچاق نیرو‌های حفاظت از منابع طبیعی خودرو‌های عبوری را بازرسی می‌کنند.

جلیلی اظهار داشت: تهیه زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه‌های منابع طبیعی به شمار می‌آید.

وی افزود: جنگل در تولید اکسیژن نقش مهمی دارد و متخلفان با ساخت کوره‌های زغال در نواحی جنگلی علاوه بر از بین بردن درختان به محیط زیست لطمه وارد می‌کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران با بیان اینکه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان از گونه‌های بادام، بلوط و بنه است، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است.

جلیلی افزود: ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در شهرستان گچساران وجود دارد.

انتهای پیام/غ

تخریب کوره های زغال

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، به منظور مشارکت زندانیان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، زندانیان ملایری در پویش درختکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شرکت کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر پویش کاشت یک میلیارد درخت را آغاز کرده است.

در راستای آشنایی زندانیان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد همدلی و همکاری در فضای عمومی برای بازسازی طبیعت و ساخت ایرانی آباد، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد هزار اصله درخت توسط زندانیان در محل موردنظر کاشته شد.

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • جلوه گری شکوفه‌های درختان گیلاس در جنگل فندقلو اهر + فیلم
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب