Web Analytics Made Easy - Statcounter

رشت - ایرنا - معاون حمایت و سلامت کمیته امداد گیلان گفت: سال گذشته به 299 خانوار از مددجویان استان 710 میلیون تومان بابت خسارت ناشی از بلایای طبیعی پرداخت شد.

عباس فلاحتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه مسکن و اثاثیه منزل همه مددجویان کمیته امداد تحت پوشش بیمه حوادث است، افزود: از 299 خانوار، 269 خانوار روستایی و 30 خانوار شهری بوده‌اند که از این تعداد، 54 مورد دریافت خسارت بابت سیل،113 مورد برای آتش‌سوزی و 130 مورد هم بابت طوفان بوده و در این میان 209 واحد مسکونی و 131 مورد لوازم منزل آسیب‌دیده و دو مورد هم رانش زمین بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه همه مددجویان از بیمه حوادث و سوانح بهره‌مند هستند، افزود: بیمه حوادث شامل آتش‌سوزی، سیل، زلزله، صاعقه، طوفان و سایر بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه است.
فلاحتی با بیان اینکه خانوارهای تحت حمایت و حتی خانوارهایی که چند خدمتی دریافت می‌کنند از بیمه خسارت ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله، طوفان، آتش‌سوزی و سایر بلایای طبیعی برخوردارند، افزود: علاوه بر منازل مسکونی مددجویان، انباری‌ها، جایگاه‌های دام و طیور، ابزارآلات اشتغال‌زایی هم شامل بیمه حوادث می‌شوند که پس از کارشناسی و برآورد اولیه خسارت از سوی بیمه‌های طرف قرارداد پرداخت خواهدشد.
وی همچنین به بیمه حوادث گروهی دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد اشاره و خاطرنشان کرد: این بیمه برای اولین بار در کشور اجرایی شده و غرامت آسیب‌دیدگی در مراکز فرهنگی تربیتی، کانون‌های فرهنگی و اردوگاه‌های وابسته به کمیته امداد را شامل و بدون محدودیت زمان و مکان هزینه‌های ناشی از آسیب‌دیدگی پرداخت می‌شود.
در حال حاضر از 115 هزار و 882 خانوار تحت حمایت کمیته امداد در گیلان، 25 هزار و 836 خانوار معادل 25 درصد ساکن مناطق محروم با ضریب محرومیت 6، 7و 8 هستند.
7296 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد گيلان بيمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۹۶۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است